Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، بانک مرکزی اعلام کرد با توجه به مازاد نقدینگی در بازار بین بانکی، در هفته جاری معامله‌ای در زمینه عملیات بازار باز نداشت.  
پیرو اطلاعیه روز دوشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۹در ارتباط با موضع بانک مرکزی در عملیات بازار باز، این بانک هیچ سفارش فروش اوراق بدهی دولتی از طرف بانک‌ها دریافت نکرده و تمایل نداشتن بانک‌ها به فروش اوراق بدهی دولتی به دلیل مازاد نقدینگی در بازار بین‌بانکی است و در نتیجه این بانک در هفته جاری معامله‌ای در زمینه عملیات بازار باز نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را هفتگی اجرا می‌کند. موضع این بانک (خرید یا فروش اوراق بدهی دولتی) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسان نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، بوسیله انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام خواهد شد.

همچنین براساس اطلاعیه یاد شده، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در چارچوب مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده بوسیله سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند.

پربیننده ترین کاهش تورم، کلید کنترل نرخ بهره حقیقی/ حمایت از تولید در دستور کار قرار گیرد خانوارها چه سهمی از تسهیلات بانک‌ها دارند؟ ارز بازار مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست فروش۵۰هزار میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی/ بانک‌ها ۷۲درصد اوراق را خریدند "وتجارت" به سود رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار بین بانکی عملیات بازار باز بانک مرکزی بازار بین بانکی عملیات بازار باز بدهی دولتی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بازار بین بانکی عملیات بازار باز اوراق بدهی دولتی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت ۱.۷۰۰ میلیارد تومان بدهی‌ در نقل و انتقال فولاد ارومیه

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عتباتی عصر چهارشنبه در بازدید از مجموعه فولاد ارومیه افزود: مجتمع فولاد ارومیه یکی از واحدهای مهم نه تنها استان بلکه شمال غرب کشور است که دچار مشکلات قضائی شده بود و با سیستم بانکی به جد درگیر بود و مشکلاتی در زمینه مالکیت و نقل و انتقال سهام آن داشت که با ورود سیستم قضائی و همراهی سایر مجموعه‌ها بخش قابل توجهی از آنها حل شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه بالغ بر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بدهی بانکی داشت که تحت نظارت دستگاه قضائی استان تسویه شد و به سیستم بانکی برگشت تا مجدداً در چرخه تولید و اشتغال استان تزریق شود.

عتباتی افزود: همچنین این مجموعه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داشت که با کمک همکاران قضائی و مجموعه‌ها پرداخت شد و اکنون از نظر مالکیت مشکلی ندارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: آنچه که بعد از تسویه بدهی‌های این مجموعه برای دستگاه قضائی مهم بود، کمک برای برگردان به چرخه تولید این مجموعه است و با اقدامات انجام شده و ورود مجموعه‌های تخصصی مدیریتی در کنار خریدار شاهد اقدامات خوبی هستیم و خط تولید میلگرد و نورد در پایان مراحل تکمیل قرار دارند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: مجتمع فولاد ارومیه مشکلاتی در حوزه برق، تأمین آب و اختلافات اراضی با برخی از اشخاص و اهالی منطقه دارد که مقرر گردید در کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری استان در دستور کار قرار گیرد.

عتباتی گفت: با دیدن پیشرفت این مجموعه تلاش دستگاه قضائی بر این است تا در اجرای فرمان جهش تولید با مشارکت مردم مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست قوه قضائیه، در کنار همه مدیران اجرایی، صنعتی و فعالان اقتصادی خصوصاً بخش خصوصی و این مجموعه باشد و اتفاقاتی را رقم بزند که به نفع تولید و اشتغال استان تمام شود.

کد خبر 6100805

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • برگشت ۱.۷۰۰ میلیارد تومان بدهی‌ در نقل و انتقال فولاد ارومیه
  • شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته، 12 هزار افت کرد
  • پارسال بانک ها چه مقدار تسهیلات دادند
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات بانکی در ۱۴۰۲/ رقم رشد نقدینگی ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲/ کنترل نقدینگی اهرم مهار تورم است
  • اوکراین ناتوان در پرداخت بدهی خارجی
  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • صبر طلبکاران اوکراین تمام شد
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی