Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@16:06:56 GMT

اعلام وضعیت شورش در پورتلند آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۶۹۹۷

به گزارش ایرنا از واشنگتن پست، اعتراضات مردمی شهر پورتلند در روز چهارشنبه با ادامه درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان آغاز شد و حمله معترضان به ساختمان پلیس باعث شد تا در شمال شهر پورتلند وضعیت شورش اعلام شود. 

با درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس تاکنون چندین گزارش در مورد تیراندازی به تجمعات در نزدیکی پارک پنینسولا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تاکنون گزارشی در مورد شمار زخمی‌های تیراندازی روز چهارشنبه نیروهای پلیس در شهر پورتلند بدست نیامده است.

با وخیم شدن اوضاع امنیتی دفتر پلیس پورتلند اعلام وضعیت شورش در شهر اعلام کرد. 

پلیس پورتلند به دنبال هجوم معترضان به ساختمان پلیس گفت: نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ورود معترضان از اسلحه‌های ضد شورش استفاده و تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. 

اعتراضات روز چهارشنبه پورتلند برخلاف روزهای گذشته دیگر در مرکز شهر صورت نگرفت و معترضین از راهبردی جدید در تغییر مکان اعتراضات استفاده کرده و تمرکز اعتراضات را از مرکز به شمال شهر پورتلند تغییر داده‌اند. 

اگرچه برخی از رسانه‌های آمریکایی این هفته از توافق فرماندار پورتلند با واشنگتن در مورد عقب نشینی نیروهای فدرال از این شهر منتشر کردند اما «چاد ولف» وزیر امنیت داخلی ایالت متحده روز یکشنبه گفت: نیروهای پلیس فدرال تا زمانی که فرماندار دموکرات ایالت اورگن طرحی برای رفع اعتراضات و خشونت ارایه کند، در پورتلند (بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این ایالت) می‌ماند.  

اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا با قتل جورج فلوید آغاز شد؛ مرد ۴۶ ساله سیاه پوستی که در ۲۵ ماه می‌ (۵ خرداد) بدست مامور پلیس مینیاپولیس کشته شد.  

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نیروهای پلیس شهر پورتلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند

بعد از گسترده شدن دامنه اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر آمریکا علیه جنایات اسرائیل در فلسطین، حالا این مساله به خارج از ایالات متحده و دانشگاه‌های اروپایی هم رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، از روز پنجشنبه ده‌ها دانشجوی دانشگاه معتبر ساینس پرو در پاریس، با برگزاری تجمع اعتراض خود نسبت به جنگ اسرائیل در نوار غزه را ابراز داشتند. آنها با بستن ورودی‌های این دانشگاه، خواستار محکومیت اقدامات اسرائیل در نوار غزه از سوی مسئولان دانشگاه شدند.

دانشجویان با سردادن شعارهایی در حمایت از فلسطینی‌ها، پرچم‌های فلسطین را در پنجره‌ها و بالای ورودی ساختمان به نمایش گذاشتند. چندین نفر از این دانشجویان نیز برای ابراز همبستگی با مردم فلسطین، روسری سیاه و سفید کفیه را بر سر داشتند. کمیته فلسطین در دانشگاه ساینس پرو، سازمان‌دهی این تظاهرات و اقدامات اعتراضی را بر عهده داشت. گفته می‌شود دانشجویان معترض نزدیک به ۱۰ چادر در اطراف این دانشگاه بر پا کرده‌اند.

هشام، دانشجوی ۲۲ ساله مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات حقوق بشر در دانشگاه ساینس پرو، در این باره گفت: «وقتی می‌بینیم در دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده چه اتفاقی می‌افتد، واقعا امیدواریم که اینجا در فرانسه هم شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. دنیای آکادمیک باید به نقش خود در این زمینه به خوبی عمل کند».  زوئی ۲۰ ساله، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی این دانشگاه نیز گفت: « ما امیدواریم که این اعتراضات به همه دانشگاه‌ها و فراتر از آن گسترش یابد. ما تا پایان نسل کشی در غزه تسلیم نخواهیم شد».

در همین حال، کمیته برگزار کننده این اعتراضات پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با ورود نیروهای امنیتی و پلیس، فعالان دانشجویی به بیرون از محوطه دانشگاه برده شدند. گفته می‌شود حدود ۱۰۰ افسر پلیس نیز در خارج از محوطه منتظر دانشجویان معترض بودند. بنا به اعلام این گروه، مدیریت ساینس پرو سرسختانه از شرکت در گفتگوی واقعی امتناع می‌کند.

در این میان، اتحادیه دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که تصمیم مقامات دانشگاه برای فراخوانی پلیس، اقدامی تکان‌دهنده و عمیقا نگران کننده بوده و نشان دهنده‌ی چرخش اقتدارگرایانه مسئولان دانشگاه به حساب می‌آید. اینس فونتنل، یکی از اعضای اتحادیه دانشجویی، در این باره گفت: مدیریت دانشگاه با تصمیم به اعزام پلیس، از خط قرمز عبور کرده است. حالا نوبت مدیران است که باید برای بازگرداندن فضای اعتماد گام بردارند. با این حال،  الونور اشمیت، سخنگوی این اتحادیه گفت که دانشجویان با وجود سرکوب از سوی نیروهای پلیس، به حرکت اعتراضی خود ادامه خواهند داد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • موج حمایت از غزه در آمریکا به راه افتاد/ گسترش اعتراضات و بازداشت گسترده اساتید و دانشجویان
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • تحصن حامیان فلسطینی‌ها در دانشگاه‌های آمریکا؛ دانشجویان چه می‌خواهند؟
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ملی  (+عکس)
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا  (+عکس)
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»