Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیهان کلهر در خانه باغ اتحادیه «شهر خاموش» را به شکل رایگان برای علاقمندانش از صفحه اینستاگرام به اجرا درآورد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «کیهان کلهر» شامگاه امشب چهارشنبه 15 مرداد ماه بخش اول کنسرت «شهر خاموش» را در خانه باغ اتحادیه اجرا  کرد، کنسرت شهر خاموش با حمایت هاکوپیان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نوازنده  بین المللی کمانچه و برنده جایزه جهانی وومکس  پیش از این نیز در دوران شیوع کرونا حضوری فعال در فضای مجازی داشت و با صدای ساز خود میهمان خانه های مردم شد، در کنسرت آنلاین فروردین ماه  کیهان کلهر با تکنوازی سه تار در موزه آبگینه به شب های قرنطینه خانگی مردم حال و هوایی دیگر بخشید.

 کلهر کنسرت «شهر خاموش» را به صورت رایگان از طریق صفحه اینستاگرام و یوتیوب خود برای علاقمندانش در دنیا اجرا می کند. این کنسرت در ابتدا قرار بود 13 مرداد به اجرا برود اما به دلایلی که عنوان نشد امشب در خانه امین السلطان به اجرا درآمد .

خانه باغ اتحادیه یا خانه امین السلطان هم از نظر معماری وهنری و هم از منظر تاریخی برای برگزار کنندگان کنسرت کلهر از اهمیت بسزایی برخوردار بود  .

کنسرت شهر خاموش به دلیل محدودیت زمان پخش زنده در اینستاگرام در دو بخش و طی دو برنامه متفاوت  در شهر تهران و اصفهان اجرا می شود. در این کنسرت دو قطعه از  آلبوم«شهر خاموش»  اجرا شد و سه قطعه باقیمانده قرار است دو روز دیگر در ادامه این کنسرت در شهر اصفهان اجرا شود.

 کیهان کلهر و کوراتت مینیاتور کنسرت را با قطعه «معشوق ناامیدم نکن» از ساخته های «کالین جاکوبسن» آغاز کرد. اما قطعه اصلی کنسرت که بیش از نیمی از کنسرت را به خود اختصاص داد  « شهر خاموش» بود که با زخمه های ساز کمانچه کلهر حال و هوای خاصی به این کنسرت داد.  در کنسرت آنلاین اصفهان  نیز قطعات «طرقه»، «آتشگاه» و «شهر خاموش» اجرا  خواهند شد.

 

«شهر خاموش»عنوان  آلبومی بی‌کلام از کیهان کلهر و بروکلین رایدر، کوارتت زهی آمریکایی است. این آلبوم در سبک‌های موسیقی کلاسیک و خاورمیانه‌ای در ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ توسط انتشارات موسیقی ورلد ویلج میوزیک در سطح بین‌المللی  و توسط انتشارات آوای خورشید در سطح ایران منتشر شد.

این آلبوم از ۴ قطعه که در مجموع ۵۳ دقیقه هستند، تشکیل شده‌است که قطعهٔ تقریباً ۳۰ دقیقه‌ایِ «شهر خاموش» به عنوان هستهٔ اصلی آلبوم شناخته می‌شود. ایدهٔ ابتدایی این مجموعه از سفارش دانشگاه هاروارد برای سازبندی و اجرای کوارتت زهی شکل گرفت و توسط کلهر و رایدر تصمیم بر اجرا و انتشار قطعات، تحت عنوان یک مجموعه به نام«شهر خاموش» گرفته شد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: خانه اتحادیه اجرای آنلاین کیهان کلهر شهر خاموش باغ اتحادیه کیهان کلهر شهر خاموش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه پلدختر، اظهار داشت: جاده پلدختر - خرم‌آباد باگذشت سالیان از وقوع سیلاب همچنان ناایمن و قربانی می‌گیرد و تسریع در تکمیل آن مطالبه مردم شهرستان‌های پلدختر و معمولان است.

وی عنوان کرد: جاده پلدختر - خرم‌آباد به قتلگاه تبدیل شده و مردم را رنج می‌دهد و باعث شده اتفاقات ناگواری در آن رخ دهد که موجب تلفات جانی زیادی شده است.

امام‌جمعه پلدختر، افزود: تقسیم این جاده به چهار قطعه، تکمیل و سرعت‌بخشیدن به آن خواسته مردم است چرا که هنوز پیشرفت چشمگیری ندارد.

حجت‌الاسلام موسوی، گفت: قطعه‌های این جاده که به قرارگاه خاتم مربوط می‌شود خوب کارکرده اما در سایر قطعه‌ها ردیف بودجه‌ای کفاف نداده و مدت‌ها است تعطیل یا نیمه‌جان است.

وی از تلاش مسئولان، استانداران سابق و نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در جذب اعتبار برای جاده پلدختر - خرم‌آباد تقدیر کرد.

امام‌جمعه پلدختر، یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از این مشکلات قرارگرفتن پروژه پلدختر - خرم‌آباد در مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به لرستان است.

کد خبر 6089113

دیگر خبرها

  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام