Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عضو ناظر مجلس در شورای عالی مدیریت بحران گفت: به محض تشکیل جلسات شورای عالی مدیریت بحران، بحران‌های سیل و زلزله و همچنین کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد. - اخبار استانها -

قدرت الله حمزه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: شورای عالی مدیریت بحران به ریاست رئیس جمهور و تعدادی از وزارتخانه‌ها، نیروی مسلح، بسیج و هلال احمر تشکیل می‌شود و اقدامات کلی برای پیشگیری، کاهش و یا پیش‌بینی خطرات احتمالی و بلایای طبیعی را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همچنین دو نفر ناظر منتخب از مجلس در این شورا حضور دارند، افزود: شورای مدیریت بحران در حالت عادی هر سه ماه یکبار و به تشخیص رئیس و وجود بلای طبیعی خاصی در فواصل کمتر نیز تشکیل می‌شود.

نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی به وظایف این شورا اشاره کرد و گفت: وظایف این شورا سنگین است و از آنجایی که از 46 حادثه طبیعی کل دنیا 36 حادثه در کشور وجود دارد، لذا شورا در هر جلسه باید اسناد و مدارک موجود را بررسی و به‌روزرسانی کند تا در حد ممکن بتواند با بلایای طبیعی پیش رو مقابله کند.

7 هزار واحد صنفی در استان ایلام برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک‌ها معرفی شدندرسته‌های کسب‌وکاری جدید آسیب‌دیده از کرونا حمایت می‌شوندتلاش 5 گروه برجسته ایرانی برای ساخت واکسن کرونا/ مطالعات بالینی روی انسان به‌زودی آغاز می‌‌شود

 عضو ناظر مجلس در شورای عالی مدیریت بحران ادامه داد: علاوه بر این شورا، در هر استان ستاد استانی به ریاست استاندار و فرماندار نیز وجود دارد و همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نیز با آن ستاد همکاری می‌کنند تا خسارت کمتری مواجه مردم شود.

وی تصریح کرد: این جلسات به منظور کاهش خطرات و بلاهای طبیعی برگزار می‌شود و ما در این جلسه وظیفه نظارت داریم تا سیاست‌های مقام معظم رهبری درست عمل شود.

نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از آنجایی که کشور زلزله و سیل‌خیز است و در سال‌های گذشته شاهد خسارات مالی و جانی این دو حادثه بر مردم بودیم، لذا به محض تشکیل  جلسات، دو بحران و حادثه سیل و زلزله و همچنین کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند و اعضا پیشنهاداتی برای کاهش خطرات احتمالی این بلاها ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/7540/ش

R7540/P/S6,54/CT1 بیشتر بخوانید... ۹۵ میلیارد ریال به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان بوشهر پرداخت شد غلامرضازاده: ادعای بالا بودن میزان ابتلا به کرونا در هیأت‌ها دروغ است/ "رادیو محرم" راه‌اندازی شود گزارش| کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد/ جوانان زمان طلائی درمان را از دست ندهند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۹۵ میلیارد ریال به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان بوشهر پرداخت شد غلامرضازاده: ادعای بالا بودن میزان ابتلا به کرونا در هیأت‌ها دروغ است/ "رادیو محرم" راه‌اندازی شود گزارش| کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد/ جوانان زمان طلائی درمان را از دست ندهند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۲ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۳ عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر ۴ وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده ۵ فرماندار راور: زلزله ۴.۲ ریشتری هجدک خسارتی نداشت ۶ زلزله ۴.۲ ریشتری هجدک در استان کرمان را لرزاند ۷ گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند ۸ گزارش| خسارت سیل تا‌بستانه در گیلان / ‌آبگرفتگی منازل ۱۰۰ خانوار / ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ‌آسیب دید مهمترین اخبار استانها وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده نماینده ولی‌فقیه در کردستان: قدرت دفاعی دست دشمنان را از دست‌درازی به کشورمان قطع کرده است مربی استقلال: برخی دوستان به بیانیه علاقه دارند اما ما هم از داوری متضرر شده‌ایم/ برای برد مقابل شهر خودرو بازی می‌کنیم کارت زرد عضو شورای شهر رشت به رئیس جدید/ عملکرد شهردار بار دیگر جنجال‌آفرین شد مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم تقدیر وزیر بهداشت لبنان از مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران آمریکا هفته آینده پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را ارائه می‌کند تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس قالیباف: هدف اصلی «مالیات بر خانه‌های خالی» مقابله با احتکار مسکن است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، مناطق مختلف استان شاهد بارش باران بود، بارانی که از شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد  و از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس