Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:13:44 GMT

زکات با اولویت محرومان هزینه می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۷۸۲۰

زکات با اولویت محرومان هزینه می شود

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان قزوین مهرعلی حق گویان در نشست تجلیل از زکات دهندگان و جمع آوری زکات بخش دشتابی، که در دهیاری روستای رحمت آباد برگزارشد، افزود: کشاورزی شغل مقدسی است، شغلی که با زندگی مردم ارتباط جدی و حساسی دارد.

وی ادامه داد: کسی که زکات می دهد شاید در ظاهر از مال خود کاسته است ولی در واقع این کار او همچون هرس کردن درختان است که درخت را پرثمر و پربار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق گویان ادامه داد: بخشیدن از مال کار کمی نیست چراکه هستند کسانی که به هر قیمتی نمی خواهند حتی ریالی از مالشان را به دیگران اهداء کنند البته کمک به نیازمندان لذت بخش است و به کسانی که در چنین راهی گام برمی دارند آرامش می دهد چراکه فطرت انسان با نیکی آرام می گیرد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت : این نهاد برای کمک به نیازمندان از منابع اعتباری دولتی که از سوی دولت تخصیص می یابد و در بسیاری از موارد هم راه‌گشاست و منبع اعتباری دیگر این نهاد، کمکهای مردمی است.

وی افزود: اعتباری که از طریق کمک های مردمی به امداد پرداخت می سود نه تنها راهگشاست بلکه برکتی دارد که این برکت تنها از سوی نیازمند احساس نمی شود بلکه خیرین و نیکوکاران نیز این برکت را در زندگی خود شاهد هستند.

حق گویان تصریح کرد: انفاق و صدقه قبل از اینکه به دست نیازمندان برسد به دست خداوند سبحان می رسد از این رو کسی که انفاق می کند باید قدر و ارزش کار خود را بداند.

وی خاطرنشان کرد: زکات برای مصارف مختلفی است ولی اولویت مصرف زکات نیازمندان هستنداز این رو برای مسکن، درمان، جهیزیه و ... نیازمندان هزینه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: ایجاد اشتغال از اهداف مهم این نهاد است از این رو تلاش می کنیم تا نیاز محرومان را با استفاده از ظرفیت های مختلف به خصوص اشتغال زایی برطرف کنیم.

در ادامه از تعدادی از فعالان زکات دشتابی تقدیر شد و تعدادی از کشاورزان زکات خود را پرداخت کردند که مجموع زکات جمع اوری شده در این نشست بالغ بر ۲۲ میلیون تومان شد.

برچسب‌ها گندم کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم کمیته امداد امام خمینی ره استان قزوین گندم کمیته امداد امام خمینی ره استان قزوین کمیته امداد استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است

فرماندار ایلام گفت: تسریع در اجرای کنارگذر جنوبی شهر ایلام‌ از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر جنوبی شهر ایلام اظهار کرد: با توجه به اینکه احداث کنار گذر جنوبی شهر ایلام به طول چهار کیلومتر و ۲ تقاطع غیر هم‌سطح در طول مسیر نقش بسیار مهمی در مدیریت ترافیک درون و برون شهری ایفا می‌کند از اولویت‌های بخش راه در شهرستان ایلام است.

وی افزود: استاندار و معاونت عمرانی استاندار سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل تملک داریی‌های شهرستان به این پروژه اختصاص دادند.

فرماندار ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه نقش مهمی در مدیریت ترافیک اربعین و تسهیل در تردد زوار ایفا خواهد کرد.

نادری اضافه کرد: با توجه به اهمیت پروژه امید می‌رود با همکاری مردم و مالکان برای تملک زمین‌های مسیر احداث پروژه و اهتمام مسئولان راه و شهرسازی در اسرع وقت شاهد بهره‌برداری باشیم.

کد خبر 748472

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد