Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:50:30 GMT

حقیقت ولایت علوی باید در جامعه زنده بماند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۱۸۵

حقیقت ولایت علوی باید در جامعه زنده بماند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی شامگاه چهارشنبه در جشن عید غدیر استان بوشهر افزود: ۲ عامل هوای نفس و عامل فکری در زمان پیامبر (ص) باعث شد واقعه غدیرخم پس از مدت کوتاهی فراموش شود.

وی اضافه کرد: هوای نفس، قدرت طلبی، منافع شخصی، گروهی و قبیله‌ای به این معنی که کسانی وجود داشتند که فضیلت امام علی (ع) را قبول داشتند اما نمی خواستند حکومت و قدرت را ن براحتی از دست بدهند به همین علت در برابر غدیر، مقاومت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشتی ادامه داد: عامل فکری نیز یعنی اینکه برخی افراد در زمان پیامبر (ص) دیدگاهی در مقابل دیدگاه خدا محوری داشتند و معتقد بودند پس نظر ما درباره امامت مسلمانان چه می‌شود؟ بر همین مبنا به مقابله با غدیر پرداختند.

دشتی تاکید کرد: امروز نیز همان تهدیدهای زمان پیامبر (ص) در جامعه ما وجود دارد به همین علت همان طور که مردم در زمان غدیر مورد امتحان الهی قرار گرفتند ما نیز مورد امتحان خداوند متعال قرار می‌گیریم.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر گفت: شناخت مردم نسبت به غدیر باعث می‌شود این واقعه همانند تاسوعا و عاشورا در جامعه نهادینه شود.

سردار حسین کارگر تبیین و تعمیق معرفت نسبت به غدیر و صاحب غدیر را از هدف‌های گرامیداشت دهه ولایت و امامت عنوان کرد.

وی روز غدیر خم را بهترین موقعیت برای تبیین هدف‌های بلند غدیر در جامعه بویژه آشنا شدن نسل جوان دانست و اظهار داشت: غدیر مهم‌ترین واقعه اسلام و همان بنا نهادن ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است.
در این مراسم گروه های سرود شهید برونسی شهر آب‌پخش و جوانه ‌ای احساس بوشهر به اجرای سرود پرداختند.

برچسب‌ها بوشهر عید سعید غدیرخم بنیاد بین المللی غدیر قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر عید سعید غدیرخم بنیاد بین المللی غدیر قاسم سلیمانی بوشهر عید سعید غدیرخم بنیاد بین المللی غدیر قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد

سید حبیب علوی گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستائی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

او طی بازدید از مراکز خرید کلزا در اظهار داشت: بیش از یک هزار تن کلزا تا کنون در شهرستان‌های شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است. 

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: طبق قرارداد با شرکت صنایع غذایی کورش مقرر شده است حداکثر یکماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

او ادامه داد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره سازی در انبار‌ها اقدام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • پشیمانی عجیب بایرن: شاید توخل بماند!
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
  • حجت الاسلام استاد علوی تهرانی در مسجد امیر به سخنرانی می پردازد