Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ مانعی نباید باعث شود، پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای استان متوقف شود، گفت: گاه نگاه‌های منجمد و تفسیرهای اشتباه برخی افراد در بدنه دستگاه‌های اجرایی، ترمز پروژه‌های عمرانی می‌شود و سرعت کار را می‌گیرد.

محمدصادق معتمدیان، در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال 99 اظهار کرد: از آن جایی که با هر روز توقف و ایستایی در یک پروژه، تمام بیت المال متضرر می‌شود؛ لذا هیچ تفسیر اشتباهی از قانون که باعث عقب افتادن پروژه‌ها می‌شود، قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی تصریح کرد: با رایزنی‌های فراوانی که در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها انجام می‌دهیم و با پیگیری‌های متعددی که صورت می‌گیرد، به سختی اعتبار جذب می‌کنیم تا شتاب اجرای پروژه‌ها را در راستای رفع مشکلات استان بیشتر کنیم، اما گاه نگاه‌های منجمد و تفسیرهای اشتباه برخی افراد در بدنه دستگاه‌های اجرایی، ترمز پروژه‌های عمرانی می‌شود و سرعت کار را می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما بر این است که با رفع موانع از پیش پای دستگاه‌های اجرایی، روند خدمت رسانی به مردم تسریع شود، اظهار کرد: ما در خدمت مردم هستیم تا پروژه‌هایی که طی دو سال گذشته در استان ریل‌گذاری شده به خوبی پیش برود و به نتیجه برسد.

معتمدیان با تشکر از مدیران دستگاه‌های اجرایی به جهت جدیتی که در اجرای برنامه‌های محوله داشته‌اند، یادآور شد: با وجود محدودیت در اعتبارات، خروجی اقدامات مدیران دستگاه‌ها قابل تقدیر است و خروجی برنامه‌ها، مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: به جهت زیاد بودن حجم عقب ماندگی‌های استان باید با شناسایی موانع و حذف آن‌ها، روند اجرای برنامه‌های توسعه‌ای را شتاب ببخشیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: حوزه‌هایی که با مردم و مباحثی که با موضوع توسعه استان سروکار دارند، از اولویت‌های ماست و به خاطر کوتاهی دستگاه‌ها، مردم متضرر می‌شوند.

معتمدیان اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید افزایش حریم‌ها در مناطق روستایی را آغاز و فرآیندها را تسهیل کنند تا زمینه واگذاری زمین به مردم فراهم شود.

وی یادآور شد: کوتاهی برخی دستگاه‌های متولی در تعیین تکلیف اراضی در اختیار سبب شده توسعه شهرهای کوچک با مشکل مواجه شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیاست‌های استان در بخش مسکن شهری و روستایی منحصر بفرد است و اثرات خود را در تمام زمینه‌های اقتصادی، اشتغال، معیشت و رفاه خانواده‌ها گذاشته؛ لذا با تأمین به موقع زمین به عنوان زیرساخت اصلی، باید روند اجرای این طرح‌ها را شتاب ببخشیم.

معتمدیان در تشریح اقدامات استان در اجرای دو طرح بزرگ مسکن شهری و روستایی، گفت: بر اساس سیاست‌های استان از سال گذشته، احداث 10 هزار واحد مسکن روستایی در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گرفت که 7 هزار واحد آن طی دو مرحله با حضور دکتر نوبخت تحویل شد و سه هزار واحد باقیمانده طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در هفته دولت به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی افزود: با استفاده از تجربه خوب پروژه مسکن روستایی، امسال و طی تفاهم نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه کشور، مقدمات ساخت و احداث شش هزار واحد مسکن شهری در استان چیده شد که این واحدها با حمایت ویژه دولت در قالب پرداخت کمک بلاعوض 30 میلیون تومانی و وام قرض‌الحسنه 50 میلیون تومانی و تأمین زمین، به مزدوجین و مسکن اولی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، تحویل داده می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه در بهبود و بازسازی بافت‌های فرسوده نیز نقش بسیار مهمی خواهد داشت، تصریح کرد: با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته تا یک سال آینده این واحدها افتتاح می‌شوند و شاهد تأثیر آن‌ها در اشتغال و اقتصاد استان خواهیم بود.

معتمدیان از برنامه استان برای احداث 1700 واحد مسکن ویژه ایثارگران گفت و افزود: از مجموع 20 هزار واحد مسکن ایثارگران که قرار بود دولت در سطح کشور اجرا کند، سهمیه استان 110 واحد بود که با پیگیری‌هایی که صورت گرفت در جریان سفر رئیس بنیاد شهید کشور به استان تفاهم‌نامه احداث 1700 واحد به تعداد ایثارگران فاقد مسکن استان منعقد شد.

وی ادامه داد: حمایت‌های دولت برای این واحدها نیز در قالب 120 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، زمین، پروانه ساختمانی و انشعابات رایگان به واجدین شرایط ارائه خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی به 2700 واحد مسکونی سهمیه استان از طرح اقدام ملی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهمی که صورت گرفته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) نیز هزار واحد مسکونی ارزان قیمت را در برخی شهرستان‌های استان احداث می‌کند.

معتمدیان ادامه داد: با توجه به این که موضوع مسکن از اولویت‌های مردم است، هم اکنون طبق برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته بیش از 22 هزار واحد مسکونی در سطح استان در حال اجراست که قطعاً پیامدهای خوبی نیز به همراه خواهد داشت.

وی به طرح هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای اشاره کرد که تفاهم نامه آن در سفر دکتر جهانگیری منعقد شد و تاکنون به همت دستگاه‌های متولی برای اجرایی شدن آن، اقدامات خوبی در سطح استان انجام گرفته است.

معتمدیان، احصاء 1200 هکتار از اراضی مرغوب برای اجرای این طرح را از اقدامات مثبت دستگاه‌ها برشمرد و گفت: تأمین و تخصیص آب مورد نیاز، از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در مجتمع‌های گلخانه‌ای است که با وجود سند سازگاری با کم آبی ما جزو معدود استان‌هایی هستیم که توانستیم مجوزهای لازم برای رفع این نیاز را اخذ کنیم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر حجم گلخانه‌های موجود در استان حدود 60 هکتار است، تصریح کرد: رساندن این رقم به هزار هکتار، نیازمند کار جهادی برنامه ریزی شده و روان سازی کار در تمام دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مجتمع‌های گلخانه‌ای از پروژه‌های بزرگ ملی و در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و از مهم‌ترین پروژه‌های جهش تولید در خراسان جنوبی است؛ لذا همه دستگاه‌ها باید از تمام توان و ظرفیت خود برای اجرایی شدن آن استفاده کنند.

معتمدیان به نتیجه اولین فراخوان ارائه شده به منظور جذب سرمایه‌گذار برای این مجتمع‌ها در چهار شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون 110 نفر برای سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های گلخانه‌ای این چهار شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی، افزایش تولید،اشتغالزایی، بهره وری آب، صادرات محوری و ارزآوری را از پیامدهای مطلوب این طرح عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بنا داریم این پروژه را وارد فاز اجرایی کنیم، خاطرنشان کرد: مراحل کار باید به گونه‌ای باشد که از توان واحدهای تولیدی در ساخت و سازه‌های مورد نیاز این مجتمع‌ها استفاده شود.

معتمدیان ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی باید با استفاده در راستای بازدهی بیشتر کار، از ظرفیت کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، نسبت به بومی سازی سازه‌ها متناسب با اقلیم شهرهای مختلف استان اقدام کند.

وی به ابرپروژه راه آهن نیز گریزی زد و با تأکید بر اهمیت این پروژه در اقتصاد کشور و اتصال اقیانوس هند به کشورهای آسیای میانه، اظهار کرد: این پروژه پس از مدت‌ها مورد مساعدت و عنایت دولت قرار گرفت و با دو فاینانس داخلی و خارجی، اعتبارات خوبی به این پروژه اختصاص یافت که قطعاً روند اجرای آن را سرعت می‌بخشد.

گفتنی است؛ در این جلسه، مصوبات کمیته امور زیربنایی استان با اکثریت آراء به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پروژه عمراني استاندار خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی پروژه های عمرانی دستگاه های متولی برنامه ریزی واحد مسکن هزار واحد گلخانه ای دستگاه ها مجتمع ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا منصوری می‌گوید قطعا وقتی اشتباهی رخ می‌دهد و اگر هر بار تکرار می‌شود باید به دنبال حل آن بود. چه به وسیله آموزش بیشتر و چه تحقیق و البته برگزاری جلسه برای ریشه کن کردن آن. اما این موضوع در فوتبال ایران اتفاق نمی‌افتد و همه چیز با یک محرومیت و دوباره ابلاغ مجدد و احیانا اشتباهی تکرار سیکل تکراری فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد.

منصوری درباره اعتراض دامنه‌دار به داوران در فوتبال ایران می‌گوید: داوران همان داوران هستند. شاید تغییراتی از 5 سال پیش داشتیم اما تغییرات زیادی نداشتیم. پس داوران همان‌ها هستند و داور از مریخ که نمی‌توانیم بیاوریم.من ایراد رو تشکیلات و ساختار میبینم نه فقط کمیته داوران یا دپارتمان داوری. فدراسیون باعث شده فوتبال و طرفداران فوتبال و عوامل فوتبال این دید را به داوری داشته باشند. متاسفانه به جایی رسیدیم که فکر کنم اگر این رویه ادامه داشته باشد، آینده بدتری هم خواهد بود. من الان کارمند شهرداری و در حوزه اجتماعی هستم، شما فکر کنید مرا بگذارند در حوزه شهرسازی. چه اتفاقی می‌افتد؟ وقتی در این بخش تخصص ندارم چه اتفاقی می‌افتد؟ این بزرگترین مشکل ماست؛ اینکه انتخاب‌های درستی نداریم. شاید نوع آمدن دوستان درست نبوده که البته همه این موارد برمی‌گردد به آن تشکیلات.

وی ادامه داد: وقتی هر هفته اشتباه رخ می‌دهد چرا جلسه نمی‌گذارند و از خبره‌ها بهره نمی‌گیرند برای حل آن. این موضوعی است که در تمام سطوح اتفاق می‌افتد. ولی در این بخش کلا پشت گوش می‌افتد. شاید اینطور فکر می‌کنند که زمان همه چیز را حل می‌کند. مثل یک قاضی که برای دادن حکم قصاص به دنبال وقت دادن است تا شاید اولیای دم نظرشان تغییر پیدا کند. اما اینطور نیست. شما ببینید هیچ هفته‌ای نبوده که نتیجه تغییر پیدا نکند. داور اشتباه می‌کند، تیم A ضرر کرده و چرا کسی درباره تیم B حرف نمی‌زند؟ چرا حریفانی که سود کردند کسی حرف نمی‌زند از آنها؟ خوشبختانه امتیازی به داوران نمی‌رسد و اگر جدول امتیاز داوران داشتیم الان قهرمان بودند!

منصوری با اشاره به این موضوع که برای ریشه کن کردن مشکلات از اساتید بهره برد می‌گوید: وقتی اشتباهات تکرار می‌شود چرا هیچ وقت درباره آن جلسه‌ای تشکیل نمی‌شود؟ چرا از داوران قدیمی مشورت گرفته نمی‌شود؟ اینکه هیچ هفته‌ای نبوده که شاهد اشتباه داوری نباشیم خوب نیست.

وی درباره اینکه آیا تاکنون با پیشنهادی پشت پرده مواجه شده نیز اینطور واکنش نشان داد: والله خوشبختانه که کسی تا به امروز به من چنین چیزی نگفته و نخواسته است و چنین تجربه‌ای را نداشتم. حرف زیاد بوده ولی من خودم به شخصه وجدانا تا حالا چیزی تجربه نکردم. ولی یک سری مثل پازل هست اما هیچ قابل اثبات هم نیست و شاید ردپایی نمی‌گذارند! به نظر من یک مشکلی که وجود دارد این است که آدم‌های متخصص را به کار نمی‌گیرند. این مثل پازل می‌ماند، وقتی شما یک نفر غیرمتخصص را بالا می‌گذارید روی تمامی عوامل تاثیر می‌گذارد و مشکلات بعدی را شکل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • مشارکت بیش از ۴ هزار میلیارد ریالی وزارت نفت در طرح‌های مسئولیت اجتماعی
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد