Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@13:38:33 GMT

مهمترین رویدادهای استان تهران در پانزدهم مرداد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۶۰۷

مهمترین رویدادهای استان تهران در پانزدهم مرداد

به گزارش ایرنا، استاندار تهران در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به ارتقای همکاری بانک‌های استان تهران در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اعلام کرد: حدود ۵۸۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در بخش صنعت پرداخت شد.  

همچنین روز گذشته با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، مشکلات سه طرح تولیدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشترک با شهرستان شهریار و تهران مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست کارگروه ضمن بررسی موانع موجود در حوزه سرمایه‌گذاری و امور تولیدی غرب استان تهران با مشارکت اعضای کارگروه، کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی لازم برای احیای واحدهای تولیدی شهرستان شهریار در نظر گرفته شد.

تمدید لغو طرح ترافیک در پایتخت

معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: براساس تصمیم کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به دلیل قرمزبودن پایتخت از لحاظ شیوع بیماری کرونا و شرایط روانی موضوع هفته آینده(۱۸ تا ۲۳ مرداد) نیز طرح ترافیک تهران اجرا نمی‌شود.

نهم مرداد امسال ستاد استانی مقابله با کرونا تعلیق یک هفته‌ای طرح ترافیک تهران را تصویب و ابلاغ کرد و اکنون این طرح برای هفته دوم به حالت تعلیق درمی‌آید.

هشدار پلیس تهران نسبت به رعایت نشدن بهداشت در پاساژهای پرتردد

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران از احتمال تعطیلی پاساژهای پرتردد که در آن دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت نمی‌شود، خبرداد؛ براساس مشاهده‌ها و بررسی‌های صورت گرفته، دستورالعمل‌های بهداشتی در پاساژهای علاءالدین و ارگ که از اماکن صنفی پرتردد است، به درستی رعایت نمی‌شود که این امر احتمال افزایش شیوع این بیماری را بین مردم افزایش می‌دهد.

تذکرهای لازم در جلسه‌ای با روسای اتحادیه به مسئولان این پاساژها ابلاغ شده است و اگر اصول بهداشتی از قبیل پاکسازی محیط، رعایت فاصله فیزیکی و ماسک زدن رعایت نشود، احتمال تعطیلی آنها برابر دستور ستاد ملی مقابله با کرونا وجود دارد.

پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در پایتخت

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران اعلام کرد: در طرح کنترل و نظارت بر صنوف برای ساماندهی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، از ۳۹۰ واحد صنفی غرب پایتخت بازدید شد که در این طرح ۶ واحد صنفی متخلف به دلیل رعایت نکردن دستوالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با کرونا پلمب شد و یکصد و ۷۵ متصدی واحدهای صنفی نیز تذکر دریافت کردند.

دستگیری ۱۴۷۲ خرده فروش مواد مخدر در تهران

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری از دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر داشت؛ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: در طرح‌های امنیتی محله‌محور در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان جامعه، یک هزار و ۴۷۲ خرده‌فروش و توزیع‌کننده مواد مخدر و ۱۴ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند و از آنان حدود ۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف شد.

همچنین در این طرح یک هزار و ۱۹۶ معتاد متجاهر محلات شهر تهران جمع‌آوری شدند.

کشف یک کیلو و ۵۴۹ گرم شیشه در ورامین

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف یک کیلو و ۵۴۹ گرم ماده مخدر شیشه در ورامین خبرداد؛ در این رابطه ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

اجرای طرح «ذوالفقار» در راستای افزایش امنیت اجتماعی در شهرقدس و دستگیری ۲۴۰ سارق و کشف ۷۲ هزار لیتر سوخت قاچاق، دستگیری شرور معروف، سلطان شیشه و توزیع‌کننده مواد مخدر در اسلامشهر، یک زن و ۲ مرد با سابقه ۶۰ فقره زورگیری در خاورشهر، ۲ عضو باند چهار نفره سارقان به‌عنف منزل که در پوشش نظافتچی از منازل سرقت می‌کردند و دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان متصدی مغازه‌ای در غرب پایتخت از یک فروشنده عمده برنج کلاهبرداری کرده بود و دستگیری نوجوانی ۱۷ ساله که در شبکه‌های اجتماعی خود را از مأموران پلیس فتا معرفی کرده بود، از دیگر خبرهای انتظامی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کشف بیش از ۵۵ هزار اقلام پزشکی غیربهداشتی در کهریزک 

بخشدار کهریزک از توابع شهرستان ری اعلام کرد: بیش از ۵۵ هزار اقلام پزشکی به دلیل نگهداری در شرایط کاملا غیربهداشتی از یکی انبارهای شهر کهریزک کشف و ضبط شد، اقلام کشف شده شامل ۳۰ هزار آتل بیمارستانی، ۱۰ هزار ماسک فیلتردار و ۱۵ سایر اقلام و لوازم بهداشتی اتاق عمل است که برای بررسی بیشتر و ادامه روند پیگیری پرونده در اختیار کارشناسان شبکه بهداشت و اداره صمت شهرستان ری قرار گرفته است.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها به حریم آزادراه تهران- شمال

رئیس پاسگاه پلیس راه آزادراه تهران- شمال از اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف عبوری آزادراه تهران – شمال خبر داد؛ تردد و ورود موتورسیکلت‌ها به حریم آزادراه ممنوع است.

موتورسوارنی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند مشمول این طرح خواهند شد، سرعت بالا، حرکات مخاطره‌آمیز، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، سبقت گرفتن از خودروها مواردی است که موتورسوران علاوه بر تخلف اولیه که همان ورود به حریم آزادراه است، مرتکب می‌شوند.

ریزش ساختمان و آتش سوزی در صالح آباد تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حادثه ریزش ساختمان در محله صالح آباد پایتخت به علت گودبرداری که در مجاورت این ساختمان انجام شده بود، خبرداد؛ بعد از ریزش آوار به علت شکست علمک گاز و انباشت زیر آوار آتش‌سوزی مهیبی رخ داد که آتش‌ مهار و ایمن‌سازی در محل انجام شد و علت این حادثه نیز در دست بررسی کارشناسان آتش‌نشانی است، این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت.

برگزاری سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در شهرستان ری

روز گذشته رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه با هدف کمک به خانواده‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا در استان تهران برگزار شد؛ فاز نخست سومین مرحله این رزمایش به مناسب دهه ولایت و امامت با توزیع ۵۰۰ هزار بسته معیشتی و کارت هدیه به ارزش ٣٠٠ میلیارد ریال به همت سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان، بنیاد مستضعفان و خیرین در شهرستان ری برگزار شد.

در این مرحله ۳۱۳ جهیزیه به نوعروسان شامل یخچال، فرش، لباسشویی، اجاق گاز، پتو، جاروبرقی، اتو، سرویس آشپزخانه و سایر اقلام تولید داخل کشور به ارزش ١٣٠ میلیون ریال، ٢٥٠ هزار بسته معیشتی، بهداشتی و ٢٥٠ هزار کارت اعتباری در میان نیازمندان شهرستان‌های استان تهران توزیع می‌شود، ارزش هر بسته معیشتی و هر کارت اعتباری سه میلیون ریال است.

آغاز توزیع ۵ هزار بسته معیشتی در قرچک

فرمانده سپاه ۱۵ خرداد قرچک بیان کرد: دومین مرحله دوم طرح مواسات و همدلی مؤمنانه با خانواده‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا با توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی در مناطق مختلف قرچک آغاز شد، این بسته‌ها در سه مرحله دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه اول ماه صفر بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع می‌شود، در نخستین مرحله از اجرای طرح مواسات، هزاران بسته معیشتی بین نیازمندان شناسایی شده توزیع و بخشی از نیاز خانواده‌ها آسیب‌دیده از کرونا برطرف شد.

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در شهرستان بهارستان

فرماندار شهرستان بهارستان گفت: در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه ۵۰ هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان توزیع شده است، از آغاز شیوع ویروس کرونا و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) رزمایش کمک مومنانه در شهرستان فعال شد و در چندین مرحله بسته‌های کمک معیشتی بین خانواده ها توزیع شد.

خاموشی چراغ‌های برج میلاد برای همدردی با لبنان

چراغ‌های برج میلاد شامگاه چهارشنبه در پی حادثه تلخ انفجار در شهر بیروت و کشته شدن ۱۰‌ها نفر از شهروندان این شهر، به نشانه همدردی مردم ایران با مردم لبنان و آسیب‌دیدگان انفجار بیروت خاموش شد.

روی بدنه برج نیز پیام‌های تسلیت برای شهروندان بیروتی که عزیزانشان را در این حادثه دلخراش از دست داده‌اند، درج شد.

پل طبیعت و برج آزادی تهران به رنگ پرچم لبنان درآمد

همچنین پل طبیعت و برج آزادی تهران در پی انفجار بیروت و به نشانه همدردی مردم ایران با مردم لبنان، به رنگ پرچم لبنان درآمد، ویدئومپینگ به همت سازمان زیباسازی شهر تهران روی برج آزادی به نشانه همدردی با مردم لبنان در پی حادثه انفجار در بیروت اجرا شد و پل طبیعت تهران نیز توسط شرکت نوسازی عباس آباد به رنگ پرچم لبنان درآمد.

عصر سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، شماری از مردم لبنان کشته و زخمی شدند.

کشورهای مختلف روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

نصب نمادهای ولایت در منطقه ۲ پایتخت

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران بیان کرد: میادین و معابر منطقه به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیرخم به منظور ترویج فرهنگ نشاط مذهبی با نصب نمادهای نوری و پرچم‌های مزین به نام مولای متقیان (ع) آذین‌بندی و نورپردازی شد.

نصب المان ولایت با رویکرد یادآوری واقعه غدیر خم به عنوان یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ اسلام، در بوستان ستارخان و مقابل بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) و بنر با محتوای عید ولایت و امات در ۴۰ نقطه از سطح منطقه از دیگر فعالیت‌های اجرایی است.

تعطیلی ۳ واحد آلاینده و غیرمجاز در ملارد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از تعطیل و تخریب شدن یک واحد ضایعاتی غیرمجاز و جلوگیری از فعالیت ۲ واحد غیرمجاز دیگر خبرداد؛ این واحدهای آلاینده پس از هماهنگی‌ با سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های ملارد و صفادشت و با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

همچنین بخشی از پسماندهای خشک موجود در این واحدها توقیف و عوامل و متصدیان آنها برای اخذ تعهد به کلانتری ارجاع داده شدند.

اتمام عملیات آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز سدهای لار و لتیان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: عملیات آبخیزداری که با هدف کنترل سیل و رسوب در زیرحوزه‌های الرم، کمردشت و امام پهنک از حوزه آبخیز سد لار و در زیر حوزه‌های افجه، لوارک، گلوکان، کند و گرامبسرد از حوزه آبخیز سد لتیان به مرحله اجرا درآمده بود، به اتمام رسید.

این اقدامات در قالب عملیات مکانیکی شامل خشکه چین، اسکله‌ریزی، مرمت سازه‌های مکانیکی، احداث بندهای سنگی - ملاتی، سنگی - گابیونی و عملیات بتونی با حجم حدودی ۱۰ هزار مترمکعب و با بیش از ۲ میلیارد و ۹۵۸ میلیون تومان هزنیه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران پلیس تهران بزرگ شهر تهران شهرداری تهران پلیس تهران بزرگ هزار بسته معیشتی بیماری کرونا استان تهران شهرستان ری خانواده ها مردم لبنان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد