Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@10:30:49 GMT

سهم ۱۷ درصدی تهرانی‌ها در اهدای خون

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۸۷۰۹

سهم ۱۷ درصدی تهرانی‌ها در اهدای خون

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بشیر حاجی‌بیگی گفت: در حال حاضر سازمان انتقال خون ایران وظیفه تامین خون و فرآورده‌های بیش از ۹۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی را در سطح کشور به عهده دارد و حدود ۱۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کلانشهر تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۸ نزدیک به 3 میلیون و ۵۲۵ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شد و تمام خون ها و فرآورده‌های تزریق شده به بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور را مردم به صورت داوطلبانه اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی‌بیگی گفت: در حال حاضر اهدای خون و دسترسی جهانی به تزریق خون سالم به عنوان بخشی از دستیابی به پوشش همگانی بهداشت محسوب می شود و میزان اهدای خون به ازای هر هزار نفرجمعیت در کشورهای با درآمد بالا ۳۲ نفر است و در کشورهای با درآمد متوسط به بالا این میزان ۱۵ نفر در هزار نفر جمعیت است و در کشورهای با درآمد پایین نیز ۸ نفر به ازای هزار نفر جمعیت خون اهدا می‌کنند.

وی افزود: در حالی‌که شاخص اهدا به ازای هزار نفر جمعیت در ایران ۲۵ نفر است که بر این اساس ما در کشور های منطقه مدیترانه شرقی سرآمد هستیم.

حاجی بیگی افزود: با ایجاد شبکه ملی خون رسانی در کشور نیاز مبرم به تامین خون در هر جای کشور به آسانی قابل رفع است و امروز عدالت در کیفیت و کمیت تامین خون و فرآورده‌های آن را در کشور شاهد هستیم، به طوری که کیفیت خون‌های اهدایی در تهران هیچ تفاوتی با دورافتاده‌ترین نقاط کشور ندارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون خصوص ضرورت اهدای خون اضافه کرد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر در دنیا، یک نفر در طول زندگی به تزریق خون و فرآورده های خونی احتیاج پیدا می کند.

حاجی بیگی گفت: بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود عبارتند از زمان بروز حوادث و سوانح گوناگونی نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی. همچنین خانم های باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند، نیازمند خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خون به شمار می روند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بسیاری از بیماران، مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خون دریافت کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: نیاز به خون و فرآورده های خون به صورت مداوم وجود دارد و به طور مرتب هم در حال افزایش است، آنچنان که کشورهای در حال توسعه امکانات تشخیصی و درمانی خود را در مورد درمان بیماری های گوناگون، مانند انواع سرطان ها گسترش می دهند، بیشتر به تزریق خون احتیاج پیدا کرده، این نیاز هم به طور مستمر افزایش می یابد.

ایرنا

انتهای پیام/

20 / 20 سخنگوی سازمان انتقال خون بشیر حاجی‌بیگی اهدای خون سازمان انتقال خون ایران پلاکت پلاسما گلبول قرمز فشرده شده ایجاد شبکه ملی خون رسانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سخنگوی سازمان انتقال خون اهدای خون سازمان انتقال خون ایران پلاکت پلاسما سخنگوی سازمان انتقال خون خون و فرآورده های خون اهدای خون حاجی بیگی هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر ابراهیم مقیمی سارانی گفت: این مرکز با داشتن ۲۲۳ تخت فعال روان پزشکی و ضریب اشغال تخت ۱۰۰ درصد به صورت شبانه، به شهرورشد ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
رئیس بیمارستان ابن سینا، از رشد سی درصدی خدمات درمانی انجام شده در این مرکز در سال ۱۴۰۲ خبر داد.ندان و هموطنان از استان‌های دور و نزدیک خدمات ارائه می‌دهد.
او اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۵ درصد خدمات بیمارستان ابن سینا به شهروندان شیرازی و ۴۵ درصد مربوط به مراجعان از شهرستان‌ها و سایر استان‌های همجوار ارائه شده است.
رئیس بیمارستان ابن سینا، با اشاره به وجود بخش روان پزشکی کودکان و بخش اورژانس شبانه روزی زنان و مردان در مرکز آموزشی درمانی ابن سینا افزود: ارایه خدمات بستری روان پزشکی این بیمارستان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۰ درصددر مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است و همچنین طیف وسیعی از خدمات روان پزشکی و بازتوانی سرپایی مهم و تخصصی و فوق تخصص را به جامعه فارس و کشور ارائه کرده است.
دکتر مقیمی سارانی ادامه داد: پارسال حدود ۲۶ هزار بیمار و مراجعه کننده در مرکز آموزشی درمانی روانپزشکی ابن سینا ویزیت شده اند و خدمات دیگری شامل خدمات روان پزشکی، روان شناسی، نوروفیدبک، QEEG، کار درمانی و گفتار درمانی، مشاوره تغذیه، شوک درمانی سرپایی و همچنین ویزیت متخصص مغز و اعصاب به مراجعان و بیماران ارایه شده است.

او بیان کرد: امسال هم کلینیک اوتیسم، کار درمانی و گفتار درمانی با محوریت بازتوانی کودکان مبتلا به این عارضه‌ها با امکانات قابل قبول و با همه توانمندی‌های ممکن راه اندازی شده و آماده خدمات رسانی به خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی