Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه دویچه وله، ژاپن امروز پنجشنبه، هفتاد و پنجمین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما را که تنها تا چند ماه پس از این حمله، حدود ۱۴۰ هزار کشته بر جای گذاشت را گرامی داشت. در این مراسم بازماندگان و بستگان آن‌ها به همراه شماری اندکی از مقامات خارجی با دعا و خواندن آهنگ هایی، خواهان صلح جهانی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم امروز در مکان «یادبود صلح هیروشیما» به همراه یک دقیقه سکوت در ساعت ۸:۱۵ صبح به وقت محلی (۰۳:۴۵ صبح به وقت ایران) برگزار شد؛ زمانی که نخستین سلاح هسته‌ای بر فراز این شهر منفجر شد.

«گنبد گنباکو » که به عنوان «یادمان صلح هیروشیما» حفظ شده

«کازومی ماتسویی»، شهردار هیروشیما در سخنانی در این مراسم گفت: ما نباید هرگز اجازه دهیم این گذشته دردناک، خود را تکرار کند. جامعه شهروندی باید ناسیونالیسم خود محور را رد کرده و در برابر تمامی تهدید‌ها متحد شود.

همچنین بخاطر نگرانی‌ها در خصوص کرونا، کمتر از هزار نفر (حدود یک دهم جمعیتی که معمولا در سال‌های اخیر در این مراسم شرکت می‌کردند) حاضر بودند. بسیاری از حضار با پوشیدن لباس سیاه، ماسک زده بودند و صندلی‌های آن‌ها با فاصله از یکدیگر قرار داشت.

همچنین از آنجاییکه عموم مردم امسال نمی‌توانستند در این مراسم حضور یابند، مراسم از طریق اینترنت پخش می‌شد. این در حالی است که دیگر مراسم سنتی که معمولا در ژاپن رواج داشت، لغو شده بود. در این مراسم «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن تاجی از گل را در محل یادبود کشته شدگان هیروشیما قرار داد.

گفتنی است آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم در تاریخ ۶ آگوست ۱۹۴۵ نخستین بمب اتمی خود را بر فراز هیروشیما پرتاب کرد که سبب نابودی این شهر شد. تا پایان ۱۹۴۵ حدود ۱۴۰ هزار نفر که بیشتر آن‌ها غیر نظامی بودند و حدود ۴۰ درصد ساکنان شهر را تشکیل می‌دادند، در نتیجه انفجار و یا آثار آن جان باختند.

تصویری از بمباران اتمی هیروشیما

آمریکا دومین بمب اتمی خود را سه روز بعد در شهر «ناگاساکی» انداخت که تنها جان حدود ۷۴ هزار نفر را در سال ۱۹۴۵ گرفت. ژاپن چند روز بعد از این ماجرا و در تاریخ ۱۵ آگوست ۱۹۴۵ اعلام کرد تسلیم شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بمباران هیروشیما جنگ جهانی دوم آبه شینزو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح

صهیونیست‌ها شب گذشته خانه‌ای در رفح جنوب نوار غزه را بمباران کردند که در این حادثه ۵ فلسطینی از جمله دو کودک به شهادت رسیدند.

دریافت 14 MB

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • فیلم/ بمباران خونین شب گذشته در رفح