Web Analytics Made Easy - Statcounter

جریان غربگرای موسوم به ۱۴ مارس با سوء استفاده از حوادث دردناک بیروت و بدون در نظر گرفتن مصیبت و آلام مردم این کشور سعی در بهره‌برداری سیاسی از این حوادث دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به صف‌بندی جریان 14 مارس در این کشور برای سوء استفاده از انفجار بندر بیروت اشاره و تاکید کرد که اتفاقاتی که در کشور رخ داد، هشدار برای ورود به مرحله جدید از کشمکش‌ها شبیه به تحولاتی بود که در پی ترور رفیق حریری نخست‌وزیر اسبق لبنان روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش به تلاش برخی گروه های سیاسی برای تسویه حساب‌ با حزب‌الله لبنان و جنبش سیاسی زیر نظر میشل عون رئیس جمهور این کشور و دولت اشاره و تاکید کرد که این تلاش ها از همان روز 4 آگوست آغاز شده و برخی جریان‌های سیاسی نیروهای خود را در سنگرهای جدید مستقر کرده‌اند.

این جریان‌های سیاسی در حالی که باید به دنبال تسهیل کمکهای بین‌المللی به لبنان برای کاهش درد و غم مردم این کشور باشند، تلاش دارند در روند ارسال این کمک‌ها مانع تراشی کنند. تعدادی از عناصر این جریان خواستار منزوی کردن دولت در سطح منطقه‌ای و بین المللی شده و گفته‌اند که این دولت نباید حتی یک دلار از کمک‌های بین‌المللی را دریافت کند. برخی از آنها نیز مواضع صریحی را در مخالفت با حزب‌الله لبنان در پیش گرفته اند. این در حالی است که برخی اطلاعات موجود نشان می‌دهد گروه های زیر نظر بهاء الحریری و اشرف ریفی آمادگی خود را برای ریختن به خیابان‌ها و بستن مسیرهای مواصلاتی و افزایش رویکرد تحریک‌آمیز منطقه‌ای تشدید کرده‌اند.

لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ تاکید حزب الله بر وحدت ملیفاجعه انفجار بیروت| تاکید حزب‌الله بر اتحاد ملی در لبنان/ هشدار درباره سوءاستفاده‌های دشمن صهیونیستیلبنان|از بیانیه علما و نشست اضطراری کاخ بعبدا تا اعلام همبستگی انصارالله با ملت و مقاومت

این روزنامه لبنانی در ادامه به مجموعه‌ای از اقدامات حزبی و سیاسی جریان غرب‌گرای لبنان اشاره و آنها را در موارد زیر برشمرده است:

اول: رویکرد تبلیغاتی رسانه‌های وابسته به محور کشورهای عربی( حاشیه خلیج فارس)، آمریکایی مبتنی بر ایجاد تنش‌های داخلی در لبنان بود که از ابتدای این حادثه با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل برای از بین بردن تسلیحات حزب‌الله لبنان در بیروت آغاز شد تا افکار عمومی را علیه این حزب تحریک و آنها را به ماجراجویی با جان مردم لبنان متهم کند.

دوم: شتابزدگی برخی شخصیت های 14 مارس در احیای گفتمان فتنه جویانه مبنی بر شکست خورده اعلام کردن دولت لبنان و درخواست برای قرار دادن لبنان تحت قیمومیت بین‌المللی یا ایجاد کمیته تحقیق بین‌المللی برای کشف جزئیات انفجار.

سوم: متهم کردن شتابزده نخست‌وزیر و رئیس جمهور و دولت و درخواست برای استعفای آنها در شرایط بحرانی کنونی.

چهارم: اظهارات سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در جریان بازدید از خرابی‌های انفجار در بیروت بخشی از همین سناریو بود. وی برخلاف سخنان آرام خود در خصوص دادگاه حریری، بلافاصله رویکرد تحریک آمیز خود را از سر گرفت و جریان حاکم بر لبنان را مسئول پیامدهای انفجار بزرگی معرفی کرد که در بندر بیروت رخ داده است. وی هرگز به این موضوع اشاره نکرد که مواد منفجره موجود در این بندر در دوره نخست‌وزیری وی انبار شده است و با وجود مصوبه قضایی از سال 2015 از این بندر خارج نشده است.

پنجم: این جریان‌ها علاوه بر اعلام بی اعتمادی به دستگاه قضا و سرویس های امنیتی، زمزمه‌هایی را مبنی بر تحقیقات بین‌المللی توسط گروه های بین المللی مطرح کردند، درست مانند اتفاقاتی که در سال 2005 روی داده بود.

ششم: استعفای مروان حماده نماینده پارلمان لبنان و وجود اطلاعاتی مبنی بر انگیزه تعداد دیگری از نمایندگان پارلمان که تعدادی از آنها از نمایندگان فراکسیون المستقبل هستند، در فضای ملتهب سیاسی لبنان مطرح شده و یادآور استعفاهایی است که بلافاصله بعد از ترور رفیق حریری در دوره ریاست جمهوری عمر کرامی به وجود آمد.

تحرکات فرقه‌ای جریان وابسته به غرب در لبنان این سوال را مطرح می‌کند که حوادث سیاسی بعد از 4 آگوست(زمان وقوع انفجار مهیب بیروت) در لبنان چگونه خواهد بود. برخی تحلیلگران مسائل بین‌المللی معتقدند که احتمالاً سعد حریری تحت فشار عربستان قرار دارد تا برنامه کاری این کشور را در خصوص بندر بیروت ضد حزب الله لبنان اجرا کند. این در حالی است که پیش از این نیز اعلام شده بود که حریری در خصوص مصوبه دادگاه حریری در معرض آزمایش و فشار سعودی‌ها قرار دارد و اگر بر اساس تمایلات عربستان عمل کند، ریاض بار دیگر درهای خود را به روی وی باز می‌کند، اما اگر با رویکردهای عربستان همراهی نکند آخرین رشته های ارتباط وی با سعودی‌ها قطع خواهد شد و طرح براندازی وی از عرصه سیاسی اهل تسنن در لبنان کلید خواهد خورد.

انتهای پیام/

 

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان بیشتر بخوانید... لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ تاکید حزب الله بر وحدت ملی فاجعه انفجار بیروت| تاکید حزب‌الله بر اتحاد ملی در لبنان/ هشدار درباره سوءاستفاده‌های دشمن صهیونیستی ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حالت آماده‌باش در مرز با لبنان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ تاکید حزب الله بر وحدت ملی فاجعه انفجار بیروت| تاکید حزب‌الله بر اتحاد ملی در لبنان/ هشدار درباره سوءاستفاده‌های دشمن صهیونیستی ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حالت آماده‌باش در مرز با لبنان واژه های کاربردی مرتبط لبنان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۲ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت+عکس ۳ اخبار انفجار بیروت|۱۳۵کشته و بیش از ۵ هزار زخمی؛ دهها مفقود و ۳۰۰هزار بی خانمان/ ورود اولین محموله کمک‌های ایران به بیروت ۴ آیا قدرت انفجار بیروت به اندازه انفجار هیروشیما بود؟ ۵ آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| وقتی مصیبت لبنانی‌ها عرصه تسویه‌حساب مغرضانه عربستان می‌شود ۶ تداوم آتش سوزی ۵۰ انبار مواد غذایی در نجف+عکس ۷ برایان هوک: ایران مقاومت را به جای دیپلماسی انتخاب کرده است ۸ آمریکا هفته آینده پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را ارائه می‌کند مهمترین اخبار بین الملل لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ تاکید حزب الله بر وحدت ملی مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند فاجعه انفجار بیروت| تاکید حزب‌الله بر اتحاد ملی در لبنان/ هشدار درباره سوءاستفاده‌های دشمن صهیونیستی مصاحبه| تحلیلگر لبنانی: انفجار بیروت بخشی از یک رخداد مهم و سرنوشت ساز در صحنه سیاسی لبنان است مهمترین اخبار تسنیم لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ تاکید حزب الله بر وحدت ملی شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند آزادی زندانیان و آغاز مذاکرات؛ محور دیدار نماینده سازمان ملل با معاون سیاسی طالبان حزب الله عراق: دشمنان از انفجار بیروت برای فشار به مقاومت سوء استفاده می‌کنند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان تاکید حزب الله بر وحدت ملی حزب الله لبنان انفجار بیروت بین المللی بین الملل کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تاکنون، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را بخوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است.

به گزارش ایسنا، حنیف غفاری در سرمقاله وطن امروز نوشت: اخیرا شبکه ۱۴ رژیم اشغالگر قدس گزارشی را تحت عنوان «آنچه در جبهه شمال می‌گذرد» منتشر کرد. این گزارش معطوف به تحولاتی بود که از زمان آغاز جنگ غزه و در جریان تقابل حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به وقوع پیوسته است. «شارون روف اوفیر» نماینده سابق کنست از جمله تحلیلگران حاضر در این شبکه تلویزیونی بود. وی به نکات قابل تاملی درباره شکست تمام عیار رژیم اشغالگر قدس در برابر حزب‌الله اشاره کرد: «چرا واقعیت را نمی‌گوییم؟! ما شمال اسرائیل را از دست داده‌ایم؛ خسارتی که حزب‌الله بر ما وارد کرد ۶ برابر بیشتر از جنگ تابستان ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه)  است. می‌خواهم گریه کنم! چه کسی فکرش را می‌کرد اسرائیل به این روز بیفتد؟»

به راستی چه اتفاقی در شمال اراضی اشغالی، خصوصا مناطق مشرف به جنوب لبنان رخ داده که اینچنین مقامات صهیونیست را پریشان ساخته است؟ واقعیت این است که حزب‌الله لبنان مقاومت هوشمندانه و قاطعانه‌ای را در برابر رژیم اشغالگر قدس صورت داده که دارای ۳ خصلت ویژه است: هدفمندی در تعیین اهداف، انتخاب بهترین زمان در عملیات و تنظیم عوامل فرامتنی و متنی نبرد. 

حزب‌الله لبنان نه تنها قواعد نبرد با تل آویو را بخوبی می‌داند، بلکه قدرت بازدارندگی خود را به صورتی کاملا آشکار به تل‌آویو دیکته کرده است. در این میان، مثلث قدرت در اراضی اشغالی (موساد، کابینه جنگ و ارتش)  آگاه‌سازی افکار عمومی در اراضی اشغالی نسبت به اتفاقاتی را که در جبهه شمال افتاده خط قرمز راهبردی خود تلقی می‌کنند. آنها بخوبی آگاهند افشای ضربات مهلک واردشده از سوی مقاومت لبنان، مترادف با تشدید اعتراضات عمومی و سقوط کابینه جنگ و حتی کابینه پس از آن (کابینه احتمالی لاپید - گانتز) خواهد بود. در مقابل، حزب‌الله لبنان نیز با تمرکز و دقتی مثال‌زدنی و برگرفته از تجربه ارزشمند جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، مرحله به مرحله اهداف خود را در شمال اراضی اشغالی محقق می‌سازد. 

حزب‌الله  لبنان در تازه‌ترین اقدام خود علیه دشمن صهیونیست، تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را در پایگاه «مسگاو» در شمال فلسطین اشغالی ـ که به‌تازگی تعمیر و تعویض شده بود ـ منهدم کرد. نکته حائز اهمیت اینکه ارتش رژیم اشغالگر قدس پس از انهدام اولیه این تجهیزات، تعمیر و تعویض آنها را با لحاظ کردن بالاترین ضریب امنیتی و بازدارندگی ممکن صورت داده بود. حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تاکنون، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را بخوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است. برای مثال، جریان موسوم به ۱۴ مارس (جریان صهیونیست غربگرا) درصدد بود ورود مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از مردم غزه را نماد یک بازی پرهزینه برای بیروت قلمداد کند و حتی در رویکردی وقیح، از شهادت نیروهای مخلص حزب‌الله لبنان در نبرد با رژیم تروریست صهیونیست استقبال می‌کرد. در مقابل، برخی دیگر نیز تصور می‌کردند حزب‌الله در قبال تحولات فلسطین و نوار غزه باید ورود بی‌پروا و همه‌جانبه‌ای داشته باشد، حتی اگر به افتادن نیروهای مقاومت در تله صهیونیست‌ها منجر شود! 

در مقابل، سید مقاومت (علامه سیدحسن نصرالله) بدون تاثیرپذیری از فضای فرامتنی حاکم بر جنگ غزه، هوشمندانه و قاطعانه حزب‌الله را وارد میدان نبرد با دشمن صهیونیست کرد و امروز، صحت و کارایی این استراتژی، بر دوستان و دشمنان مقاومت عیان شده است. نباید فراموش کرد در  زمان تاسیس داعش توسط آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و برخی دولت‌های مزدور و مرتجع منطقه، حزب‌الله بی‌پروا وارد میدان نبرد با تروریسم تکفیری شد و در این صحنه،  ابایی از سنگ‌اندازی‌ها و جنگ روانی گروه‌های طرفدار غرب و اسرائیل در بیروت نداشت.

تجمیع  ۳ واقعه مهم دو دهه اخیر در منطقه یعنی «جنگ ۳۳ روزه»، «جنگ علیه تروریسم تکفیری ـ صهیونیستی در منطقه» و «جنگ غزه» و تحلیل آنها در یک چارچوب مشترک راهبردی نشان‌دهنده زبدگی توصیفی، تحلیلی، راهبردی و تاکتیکی حزب‌الله در آوردگاه‌ها  و بسترهای زمانی - مکانی گوناگون در منطقه است. این همان رمز پویایی و برتری مقاومت لبنان در برابر دشمنان قسم‌خورده بشریت است. قطعا در آینده نزدیک، منابع امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس قدرت کتمان دستاوردهای حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی و آنچه را که بر سر صهیونیست‌ها در این مناطق آمده نخواهند داشت. تاریخ مصرف سانسور  تعداد زیاد نظامیان هلاک‌شده صهیونیست ـ که اکثرا با موشک‌های برکان هدف قرار گرفته‌اند ـ و خسارات زیرساختی عمیقی که به پایگاه‌های نظامی این رژیم در این مناطق وارد شده، به پایان رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی