Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از جهاددانشگاهی به عنوان یک الگوی کامل در عرصه خوباوری و خود اتکایی و یک پشتوانه عظیم علمی برای کشور نام برد و گفت: اگر بخواهیم یک نمونه خوب از تکیه بر دانش و توان داخلی را مثال بزنیم آن نمونه، جهاددانشگاهی است، چرا که امروز جهاددانشگاهی حرفِ گُزین در تولید علم در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا آشناگر همزمان با فرارسیدن چهلمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی اظهار کرد: معظم اله تأکید دارند که جهاددانشگاهی باید حرفِ گزین و حرف برتر در همه زمینه‌ها باشد، فلذا جهاددانشگاهی امروز بهترین الگو برای تلاش جهادی در کشور است.

وی با بیان اینکه ما در همه امور نیازمند الگوهای مناسب در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: امروز جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگوها برای تلاش جهادی است، شرایط امروز کشور ما به گونه ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم، و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.

استاندار سمنان با اشاره به انتخاب شعار 40 سال خودباوری با جهاددانشگاهی برای گرامیداشت 16 مرداد، سالروز تأسیس این نهاد گفت: جهاددانشگاهی از ابتدای تأسیس که با اهداف عالیه حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد، تا به امروز با تکیه بر دانش محققین و پژوهشگران داخل کشور و همچنین تکیه بر امکانات داخلی توانسته است در عرصه تولید علم و دانش، کشور را به جایگاه خوبی در دنیا برساند.

وی با تأکید بر نقش جهاددانشگاهی در توسعه و پیشرفت کشور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های جهاددانشگاهی در توسعه استان تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و تحقیقات و همچنین در حوزه فرهنگی بسیار مطلوب و اثرگذار بوده است.

استاندار سمنان به برخی فعالیت ها و دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی در کشور اشاره کرد و افزود: دستاوردهای بزرگ علمی در حوزه سلول های بنیادین، نانو، فناوری، ایجاد مراکز و پژوهشگاه های علمی و تحقیقاتی و... همه از افتخارات مجموعه جوان، انقلابی و دارای تفکر و روحیه جهادی جهاددانشگاهی است که برای کشور یک پشتوانه عظیم علمی به حساب می آید.

آشناگر گفت: در شرایط حساس امروز کشور، وجود نهادی‌های علمی با روحیه انقلابی و جهادی و بدنه ی جوان و متخصص گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور خواهد بود و مسیر پیشرفت و توسعه کشور را هموار خواهد کرد.

وی بر ضرورت حمایت همه دستگاه ها و نهادها از جهاددانشگاهی تأکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد که می تواند بازوی توانمندی برای دولت و دستگاه های اجرایی باشد.

استاندار سمنان با تجلیل از خدمات تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، این خدمات را در جهت توسعه استان بسیار ارزشمند و مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به پیشینه و سابقه درخشان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی همواره پشتوانه علمی کشور بوده است، فعالیت‌های پژوهشی و علمی جهاددانشگاهی زمینه ساز توسعه استان سمنان است.

آشناگر جهاددانشگاهی را از نهادهای پرافتخار برآمده از متن انقلاب برشمرد و اضافه کرد: در سال های ابتدایی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) بنا به نیازهای فرهنگی و علمی و آغاز انقلاب جدید علمی در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی، فرمان تأسیس جهاددانشگاهی را در کنار سایر نهاد های انقلابی صادر کردند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی مولود مبارک انقلاب و از رویش های اصلی خود انقلاب است، با همین ویژگی، جهاددانشگاهی همیشه با برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی نقش بسیار مثبت و ارزنده ای در توسعه و پیشرفت کشور در همه حوزه ها داشته است.

استاندار سمنان اظهار کرد: عملکرد موفق این نهاد در حوزه‌های علمی، پژوهشی و رسانه‌ای، خود شاهدی بر عملکرد درخشان این نهاد انقلابی است که دستاوردهای منحصربه‌فردی در حوزه‌های علمی داشته و از نهادهای سرآمد محسوب می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی استاندار سمنان جهاد دانشگاهی علیرضا آشناگر استاندار سمنان تلاش جهادی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر اولویت اعتبارات دراستان بوشهر در سال جاری را تشریح کرد و گفت: امسال تمرکز بالایی بر روی مدرسه سازی و توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان بوشهر داریم و تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور امضا شده که باید استفاده بهینه را ببریم.

به گزارش ایسنا، احمد محمدی زاده روز پنج شنبه در نشست با نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی عسلویه با بیان اینکه امسال در حوزه آموزش و پرورش اعم از سخت افزاری و نرم افزاری متمرکز هستیم اظهار داشت: تجهیز و افزایش امکانات و تجهیزات درمانی در ۱۰ شهرستان استان بوشهر نیز مورد تاکید است که در حوزه اعتباری استان لحاظ می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری نیز از دیگر اولویت های امسال استان بوشهر است افزود: در گذشته، آبادی‌ها در کنار آب ایجاد می‌شد ولی امروزه در کنار راه‌ها شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه راه های جنوب استان بویژه در محدوده عسلویه از اولویت هاست و چند پروژه راهسازی در عسلویه، اعتبار لازم را گرفته اند.

محمدی زاده تصریح کرد: در اعتبارات امسال، حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرح های این بخش تامین بودجه می شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه، سیتی آنژیو و رادیوتراپی در استان بوشهر نداریم گفت: امسال اعتبارات لازم برای خرید و راه اندازی این تجهیزات انجام شده که امیدوارم سطح کیفی خدمات درمانی افزایش یابد.

محمدی زاده با تاکید بر اهمیت افزایش منابع آب در استان نیز یادآور شد: آب نیاز اساسی استان در چند دهه اخیر است و در دو سال اخیر، طرح های مهمی در حوزه آبرسانی و آب شیرین کن و سدسازی و همچنین ساخت مخازن اجرا شد که امسال نیز در حوزه سدسازی و آب شیرین کن و شبکه آبرسانی اعتبارات خوبی جذب شده است.

استاندار بوشهر بر لزوم افزایش جذب نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تاکید کرد و افزود: هیاتی به ریاست معاون سیاسی استاندار تشکیل و نحوه جذب نیروها در صنایع بویژه پتروشیمی ها را رصد و با هر گونه تخلف برخورد می کنند و در افزایش استخدام نیروهای بومی اهتمام می ورزند.

وی در ارتباط با تامین اعتبارات فرهنگی و اجتماعی عسلویه نیز اضافه کرد: امسال مجتمع فرهنگی و هنری عسلویه بعد از ۱۲ سال تکمیل می شود.

محمدی زاده با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد افزود: همچنین بیمارستان تامین اجتماعی عسلویه از ۳۶ تخت به ۶۴ تخت افزایش می یابد که وزارت کار، اعتبار این طرح را تامین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • کارگران پشتوانه و ستون اصلی تولید در کشور هستند
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند