Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبری با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۷ کانون جوانان جمعیت هلال احمر در استان ایلام فعالیت دارند، گفت: تاکنون تعداد ۲۷ خانه هلال با همکاری بخشداران و دهیاران در مناطق مختلف استان افتتاح شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام، ظهر امروز(۱۶ مرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:  در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر، کانون های غنچه های هلال، دانش آموزی، جوانان، طلاب، کانون روستایی و دانشجویی  فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد علی‌اکبری» با بیان اینکه در حال حاضر 237  کانون جوانان جمعیت هلال احمر در استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد:  در این تعداد کانون 9 هزار و 348 نفر از جوانان این استان عضو هستند که با حضور این عزیزان در صحنه های مختلف و حوادث غیرمترقبه به مردم عزیز هم استانی و سایر نقاط کشور خدمات امداد و نجات ارئه می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت های این حوزه معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام در چهار ماه ابتدای سال جاری، افزود: در این مدت  در راستای خدمات بشردوستانه و مبارزه با ویروس کرونا، فعالیت هایی از جمله دوخت و توزیع ماسک و ضدعفونی معابر در 9 شعبه مجری این جمعیت در سطح استان، اجرای تعداد 100 برنامه فعالیت در فضای  مجازی، برگزاری پویش های لب خندان، نقاشی، دلجویی از کادر درمانی  انجام شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام در ادامه نیز با اشاره به فعالیت های حوزه معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان ایلام، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون  ۶۷۰ نفر در ۳۰ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات و امداد و کمک های اولیه جمعیت هلال احمر استان ایلام شرکت کرده اند.

 

وی با اشاره به برگزاری 3  دوره آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان  این جمعیت با شرکت ۱۴۱ نفر، یادآور شد: در حوزه  معاونت بهداشت درمان و توانبخشی، مرکز جامع توانبخشی شامل قسمت های گفتار درمانی، شنوایی سنجی و فیزیوتراپی در حال حاضر شروع به کار کرده است.

علی اکبری گفت: با توجه به نیاز استان ایلام تا پایان شهریور ماه مرکز جامع توانبخشی (شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی ، فیزیوتراپی و ارتوپد فنی در مرکزی مطابق با استاندارهای روز با هدف حمایت از اقشار ضعیف، کم توان و نیازمند راه اندازی می شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با بیان اینکه داروهای بیماری های خاص و سایر بیماری ها در داروخانه هلال احمر ارائه می شود،  بیان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ نفر به داروخانه هلال احمر مراجعه کرده و از خدمات دارویی هلال احمر بهره مند شده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های حوزه معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ایلام، افزود: طرح فرشتگان رحمت در سال جاری در سطح این استان اجرا شد که این طرح با هدف کمک به اقشار بی بضاعت و ترویج فعالیت های خیرخواهانه و عام المنفعه توسط داوطلبان هلال احمر برگزار می شود.

 

علی اکبری اظهار کرد:  داوطلبان این جمعیت در راستای اجرای منویات رهبری  در خصوص رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان،  بیش از ۳ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته بیش از 3 میلیون ریال را در سراسر استان بین نیازمندان و خانواده های  آسیب دیده از کرونا توزیع کردند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام  با اشاره به اجرای طرح سفره های مهربانی در استان، گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان بوده که بر این اساس ۲۳۶ سفره مهربانی در مناطق محروم استان با مشارکت خیرین و داوطلبان هلال احمر برپا شد و  بیش از ۷ هزار نفر از این سفره ها بهره مند شدند.

 

وی همچنین به  اجرای ۳ پروژه داوطلبی در بخش زرین آباد (دهلران)، روستای ویله و باباگیر (ایوان) و مناطق کم برخوردار شهرستان ایلام کرد و یادآور شد: در این پروژه ها ۴۳۷ بسته حمایتی، معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال توزیع شده است.

 

علی اکبری در ادامه به اجرای دوره های آموزش های همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و امداد و کمک های اولیه در خانه های هلال استان ایلام اشاره کرد و افزود:  این دوره ها در راستای ایجاد تاب آوری مردم در مناطق شهری و روستایی در برابر آسیب های محیطی و حوادث و سوانح  برگزار شده که منجر به جذب و تربیت داوطلبان و تیم های قدرتمند آموزش دیده خواهد شد.

 

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام  تصریح کرد: کسب این آموزش ها موجب می شود  که در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیروهای امدادی به خود  سایر اعضای خانواده، دوستان و همسایگان کمک برسانند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۷ خانه هلال با همکاری بخشداران و دهیاران در مناطق مختلف استان افتتاح شده است، گفت:  ارائه آموزش ها در خانه های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب ها و کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه می شود و این دوره های آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در خانه های هلال سراسر استان برگزار می شوند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام  در ادامه با اشاره به اقدامات پیشگیرانه جمعیت هلال احمر استان در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: فعالیت های این جمعیت در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا از تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۸  آغاز شده و تا کنون نیز ادامه دارد.

 

علی اکبری  بیان کرد: در این مدت ۲۱ پست فعال تب سنجی در ۲۱ محور ورودی و خروجی به استان و شهرستانها با استفاده از ۲۱ دستگاه تب سنج به مدت یک ماه فعالیت داشته که ۱۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر در قالب ۴۰ هزار و ۵۴۵ دستگاه خودرو غربالگری  و 32 نفر  از افراد دارای علامت (تب) به مرکز درمانی معرفی شده است.

 

وی گفت: فعالیت های مبارزه با کرونا در سطح تمام شهرستانهای استان در قالب ۹ شعبه انجام شده و  ۱ هزار و ۶۹۳ نفر روز  شامل پرسنل، نجاتگران، داوطلبان و جوانان در این طرح شرکت کرده و  ۱۷۰ دستگاه خودرو روز در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام بیان کرد: در ایام شیوع کرونا عملیات  گندزدایی و ضدعفونی اماکن و معابر عمومی با ۱۳ هزار و ۲۱۰ لیتر محلول ضدعفونی انجام شده و همچنین ۲۱ هزار و ۴۲۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده  و همچنین ۲۷ هزار و ۴۷۲ عدد  ماسک  و  ۱۷ هزار و ۸۱۰ جفت دستکش در بین خانوار های بی بضاعت توزیع شده است.

 

علی اکبری با اشاره به  توزیع ۲ هزار و ۴۶۵ بسته در قالب بسته های حفاظت فردی شامل (ماسک ، دستکش و ژل ) در بین بیماران خاص، گفت: در این مدت بیش از ۲۶ میلیون ریال هزینه فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی به مردم  شامل ( تهیه بروشور و کلیپ، بنر و پیام های آموزشی و هشدار دهنده  و نشر و باز نشر در فضای مجازی و نصب و توزیع در اماکن و معابر عمومی در راستای مقابله با بیماری کرونا شده است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: هلال احمر ایلام خانه هلال دوره آموزشی جمعیت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام جوانان جمعیت هلال احمر خانه هلال علی اکبری سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران از تولید چادرهای اسکان اضطراری متناسب با شرایط اقلیمی و فصلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرالدین روح‌نواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات نساجی هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد فعالیت این شرکت ارائه کرد و گفت: امروز شرکت نساجی هلال ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام و به جرات اولین شرکت تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و ... در سطح خاورمیانه است که توانسته با استفاده از دانش‌ روز با کیفیت‌ترین اقلام امدادی را تولید کند.

وی با بیان اینکه شرکت نساجی هلال ایران نیاز جمعیت هلال احمر به تولید چادر، پتو و دیگر اقلام امدادی را به‌طور کامل رفع کرده است، گفت:‌ امروز به جرات می‌توانم بگویم که چادرهای تولیدی جمعیت هلال احمر یکی از با کیفیت‌ترین محصولات تولیدی امدادی در سطح جهان است. ما همچنین محصولاتمان را متناسب با اقلیم هر منطقه و فصل تولید می‌کنیم.

روح‌نواز با بیان اینکه شرکت نساجی هلال آمادگی صادرات محصولات خود به خارج از کشور را هم دارد، گفت: در حال حاضر نیز ملزومات تولید شده در این شرکت به کشورهایی نظیر پاکستان، تاجیکستان، چین، ترکیه و... صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران درباره جنس این چادرهای امدادی نیز گفت:‌ هنگام وقوع زلزله بم مواردی را داشتیم که در آن چادرها دچار آتش‌سوزی شده بودند، ما با استفاده از دانش روز شرایطی را در تولید این چادرها رعایت کردیم که امکان آتش‌گرفتن آنها بسیار دشوار است و اصطلاحا از جنس کندسوز هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۴۰۰ نفر در کارخانجات نساجی هلال مشغول به کار هستند، گفـت: یک سوم از این افراد را زنان شامل می‌شوند که اکثر این زنان سرپرستان خانوار هستند. ما آمادگی داریم که با استفاده از نیروی کار حرفه‌ای که داریم، اقلام استراتژیک موردنیاز را تولید کنیم. همچنین آمادگی تولید محصولات دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز وجود دارد.

روح‌نواز با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مواد اولیه تولید پتو، چادر و ملزومات امدادی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت:‌ همچنین در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، کارگاه‌هایی را در زندان‌ها ایجاد کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان