Web Analytics Made Easy - Statcounter

موفقیت تقریبا آرزوی تمام مردم دنیاست؛ اما تنها کسانی موفق می‌شوند که با قوانین و روش‌های آن آشنا باشند و آن‌ها را به کار ببندند. اینکه این قوانین چه هستند و چطور باید آن‌ها را به کار بست، مسئله‌ای است که بسیاری از افراد موفق در کتاب‌هایشان برای علاقمندان فاش کرده‌اند

به گزارش ایران اکونومیست-اگر شما هم دوست دارید هر چه زودتر راه موفقیت را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه خواندن پنج کتاب معرفی شده در این مقاله را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر شفاف اندیشیدن

وقتی فرد موفقی مثل عادل فردوسی پور دست به ترجمه یک کتاب معروف می‌زند، به این معنی است که آن کتاب حرف‌های جدید زیادی برای گفتن دارد؛ نام این کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» یا The Art of Thinking Clearly است که توسط کارآفرین و نویسنده معروف، رولف دوبلی نوشته شده است و فردوسی پور به همراه بهزاد توکلی و علی شهروز آن را به فارسی برگردانده است.

در این کتاب که با زبانی ساده و لحنی روان ترجمه شده، یاد می‌گیرید ذهن‌تان را از خطاهای شناختی پاک کنید و بتوانید درست و شفاف فکر کنید و تصمیم بگیرید؛ مزیتی که هر انسان موفقی در دنیای امروز به آن نیاز دارد.

اگر سرتان شلوغ است و فرصت مطالعه کتاب را ندارید یا از طریق شنیدن، بیشتر از مطالعه یاد می‌گیرید، می‌توانید کتاب هنر شفاف اندیشیدن را به صورت کتاب صوتی از سایت فیدیبو خرید و دانلود کنید و شنیدن آن با صدای عادل فردوسی پور لذت ببرید. فردوسی پور پیش از این کتاب «هنر خوب اندیشیدن» از همین نویسنده را هم در کارنامه ترجمه‌اش قرار داده است.

همه چیز رو به فناست

کتاب «همه چیز رو به فناست» که با نام « همه آنچه که درباره امید باید بدانیم» هم شناخته می‌شود؛ یکی از بهترین کتاب‌های حوزه موفقیت است که خوشبختانه با ترجمه روان ابراهیم عامل محرابی توسط انتشارات مات به زبان فارسی هم منتشر و با استقبال زیادی رو به رو شده است.

در دورانی که ناامیدی بیش از هر وقت دیگری خودنمایی می‌کند، به راهنمایی نیاز داریم که اولا تعریف ذهنی ما نسبت به مسائل اساسی مثل احساس رضایت و خوشبختی را به چالش بکشد و در مرحله بعد راهکارهای کاربردی و نه شعاری به ما ارائه دهد؛ راهکارهایی که بتوانیم در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده کنیم. همچنین می‌توانید از چند قدمی که در این مطلب آورده شده است نیز برای غلبه بر ناامیدی استفاده کنید.

مارک منسون، نویسنده کتاب «همه چیز رو به فناست» یا A Book About Hope با نوشتن این کتاب به علاقمندان موفقیت راهکارهایی عملی می‌دهد که ممکن است تا به حال به ذهن‌شان خطور نکرده باشد. برای مثال در بخشی از کتاب می‌خوانید تمایل انسان امروزی برای دور شدن از درد که واقعیت ثابت جهان است، باعث می‌شود او از محدوده امن خود بیرون نیاید و تنها بخش محدودی از جهان را تجربه کند. همین مسئله هم مانع از پیشرفت او خواهد شد. اینکه برای شجاع شدن و بیرون آمدن از دایره امن چه باید کرد، یکی از ده‌ها روشی است که در این کتاب به شما آموزش داده خواهد شد تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید.

قدرت عادت

نقشی که عادت‌های انسان در رسیدن او به موفقیت ایفا می‌کند، آنقدر کلیدی است که سال‌هاست محققان زیادی روی آن تحقیق می‌کنند. واقعیت این است که شما نمی‌توانید رفتارهای بدتان را عوض کنید؛ مگر اینکه برای آن‌ها جایگزین‌های خوبی پیدا کنید. بعد از پیدا کردن جایگزین مناسب هم تازه کار اصلی شما شروع می‌شود؛ اینکه آن رفتار را به عادت تبدیل کنید.

چارلز داهیگ، نویسنده کتاب قدرت عادت The Power of Habit به طور تخصصی روی مسئله عادت کار کرده است؛ او رفتار افراد متعددی را بررسی کرده؛ از جمله زنی که قبلا معتاد به الکل بوده و اضافه وزن داشته؛ اما بعد از مدتی به یک دونده ماراتن با سبک زندگی درست تبدیل شده، مربی تیم فوتبالی که با تغییر عادت بازیکنانش توانست آن‌ها را به موفقیت برساند و اعضای تیم تبلیغاتی یک شرکت معتبر که بعد از شکست محصولشان با بررسی عادتمشتری‌ها توانستند آن را پرفروش کنند، چندین نمونه از بررسی‌ها او هستند. با خواندن کتاب قدرت عادت و استفاده از مثال‌های کاربردی آن می‌توانید روش‌های ایجاد عادت‌‌های درست و جدید را یاد بگیرید و موفقیت را در زندگی‌تان تجربه کنید.

هوش هیجانی

ممکن است فردی با هوش بسیار بالا در زندگی‌اش فرد موفقی محسوب نشود؛ اما کسی که هوش متوسطی دارد، بسیار موفق عمل کند. اینجا دیگر بحث آی کیو IQ در میان نیست؛ بلکه مسئله نوع دیگری از هوش است که به عنوان هوش عاطفی یا اجتماعی شناخته می‌شود. خوشبختانه این نوع هوش ارثی نیست و فرد می‌تواند با خلق عادت‌هایی مثل خودآگاهی، هم دردی و نظم این هوش را به دست آورده و بالا ببرد.

کتاب هوش هیجانی Emotional Intelligence نوشته دنیل گلمن به شما آموزش می‌دهد چطور می‌توانید حتی در بزرگسالی خوش هیجانی را پرورش دهید و در زندگی فردی و اجتماعی‌تان موفق عمل کنید؛ بنابراین اگر مرتب عادت‌های خوبتان را فراموش می‌کنید و دوست دارید به خودتان متعهد بمانید، کتاب هوش هیجانی دنیل گلمن انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

چهار اثر فلورانس اسکاول شین

بسیاری از افراد موفق بارها از ایمان‌شان به موفقیت صحبت کرده‌اند و گفته‌اند که با وجود شکست‌های مکرر هیچ وقت باورشان را از دست نداده‌اند و همیشه تصویری از آنچه را که می‌خواهند، در ذهن داشته‌اند.

کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین کتابی است درباره اینکه چطور و با چه روش‌هایی می‌توان ایمان به موفقیت را به وجود آورد. این کتاب مجموعه‌ای از چهار کتاب این نویسنده و سخنران انگیزشی است که تا به حال بارها در سراسر دنیا تجدید چاپ شده است و به شما آموزش می‌دهد با استفاده از چه کلمات و چه باورهایی می‌توانید موفقیت را در آغوش بگیرید.

 پیشنهاد می‌کنیم اگر فرصت مطالعه کردن ندارید یا با شنیدن بهتر از خواندن یاد می‌گیرید، کتاب صوتی چهار اثر فلورانس را دانلود کنید. نسخه صوتی کتاب اسکاول شین را می‌توانید در هر حال گوش کنید تا کم کم قوانین آن در ناخودآگاه‌تان جا بیفتد و روی باورهایتان تاثیر بگذارد. قیمت نسخه صوتی این کتاب نیز نسبت به سایر نسخه‌ها بسیار مناسب و در حد دانلود رایگان است.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فردوسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۹۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت

درحالی که موضوع فرزندآوری و جلوگیری از سرعت گرفتن روند پیری جمعیت یکی از مهمترین سیاست‌های دولتمردان است یکی از مهمترین سئوال‌ها در میان زوجین و البته بخش‌های آکادمیک سن مناسب فرزندآوری است. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم؛ فائزه مرادی- روانشناس بالینی

فکر می‌کنیم به بخشی از تاریخ رسیده‌ایم که در کمال آزادی و آزادگی تصمیم می‌گیریم و نسبت به گذشتگان استقلال تفکر بیشتری داریم، اما واقعیت و نظر محققان با این تصویر فاصله زیادی دارد. از نظر محققین حوزه علوم انسانی، از جمله روان‌شناسی، رسانه در تمام جنبه‌ها و ابعاد زندگی ما وارد شده و ذائقه و سبک زندگی ما را تغییر داده است و این تاثیر در اکثر موارد ناخودآگاه، منفی و در راستای از بین بردن ارزش‌های پذیرفته‌شده انسانی و اخلاقی و عادی کردن ضدارزش‌ها از طرف کسانی بوده که تخصصی نداشته و صرفا قواعد بازی در دنیای رسانه را به خوبی بلد بوده‌اند.

مخاطبین شاید اصلا متوجه نباشند که چه زمانی و چطور، قدم‌به‌قدم و به نرمی، جای ارزش‌ها و ضدارزش‌ها برای آن‌ها عوض شده و قدرت تفکر و تحلیلشان با بمباران اطلاعاتی کاهش پیدا کرده است؛ یعنی در حالی‌که مخاطبان معتقد هستند عقایدشان خالص و محصول تجربه خودشان هست، در واقع گاهی فقط نسخه‌ای ضعیف و تقلید شده از صفحات مجازی‌ای که دنبال می‌کنند، فیلم و سریال‌هایی که می‌بینند و اخباری که می‌خوانند هستند. اگر این رسانه‌ها اهداف شومی را دنبال کنند، مخاطبی که اظهارنظرهای رسانه را به اشتباه، نظرات خودش می‌داند، مرز بین درست و غلط را گم می‌کند. در زمانه‌ای که هرکس با یک صفحه و تولید محتوا، رسانه شده است، نظر متخصصین گم و ناپیداست.

از نظر بیشتر روان‌شناسان، هر انسانی نسخه‌ای منحصربه‌فرد است و تصمیم‌گیری درمورد ازدواج و فرزندآوری کاملا به شرایط فردی، خانوادگی و فرهنگی زوجین بستگی دارد اما مسیر رشد و خودشکوفایی انسان‌ها تا حد زیادی از داشتن یک رابطه متعهدانه، دلسوزانه، واقعی و ماندگار و داشتن فرزند در  زمان مناسب می‌گذرد، پس نمی‌توان این تصمیمات را تا زمان نامعینی به تاخیر انداخت. درگیر کمال‌گرایی شدن، لزوما به معنی نتیجه‌گیری بهتر نیست.

آن‌ها همچنین اضافه می‌کنند که:

داشتن فرزند نقطه توقف زندگی نیست، بلکه نقطه عطف است. وجود فرزند در زندگی انسان‌ها هدف و انگیزه ایجاد می‌کند؛ افراد برای اینکه والد بهتری باشند، تلاش می‌کنند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند و آن‌ها را تقویت یا برطرف کنند. بر اساس تجربیات افراد و مطالعات و تحقیقات علمی می‌توان گفت والد بودن یکی از ارزشمندترین، رشددهنده‌ترین و مثبت‌ترین اتفاقات زندگی افراد است و افرادی که در سنین پایین‌تر خانواده خود را گسترش داده‌اند، موفق‌تر و دارای سلامت روان بالاتری هستند.

طائب: عدم تحول محیط در برابر «زن اجتماعی جدید» از مادر، «متهم» می‌سازد

اما رسانه برخلاف یافته‌های علمی و آن‌چه انسان‌ها برایش برنامه‌ریزی شده‌اند، تلاش می‌کند تنهایی را زیبا نشان دهد، روابط با افراد مختلف و بدون تعهد و حد و مرز را عادی کند و طوری القا کند که مخاطب باور کند برای همیشه وقت دارد و وقتی آماده شد (بخوانید دلزده و خسته) می‌تواند سراغ ازدواج و داشتن فرزند برود و هر کسی هم که تصمیم بگیرد در زمانی زودتر از آن‌چه رسانه تجویز کرده است اقدام کند، برچسب امل، متحجر و ناآگاه می‌گیرد.

رسانه ارزش‌هایی را که قرن‌ها در جوامع انسانی وجود داشته کمرنگ می‌کند و می‌خواهد از ما نسخه‌ای از انسان‌هایی بسازد که در جوامع غربی امتحان شده‌اند و حالا بعد از رسیدن به پوچی و ناامیدی، باز هم سراغ تشکیل خانواده و زندگی در خانواده‌های پرجمعیت رفته‌اند. با دیدن این چرخه چرا ما هم باید در این دام بیفتیم؟ این روزها باید شجاعت افرادی را که به جای خرج کردن شور و انرژی جوانی در روابط بی‌معنی و گذرا تصمیم گرفته‌اند ازدواج کنند و مسئولیت داشتن فرزند را بپذیرند، تحسین کنیم چون علاوه بر تمام موانعی که دارند، باید با تصویر کلیشه‌ای رسانه از خوشبختی، شادی، استقلال و عشق هم مبارزه کنند و افراد را به آزاداندیشی، به دور از سلطه رسانه، دعوت کنند.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است