Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:09:10 GMT

نقش پررنگ پلیس فتا در فعالیت‌های سالم اقتصادی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۰۳۹

نقش پررنگ پلیس فتا در فعالیت‌های سالم اقتصادی

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی نیک نفس معاون فنی پلیس فتا ناجا در تشریح این مطلب اظهار داشت: نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی پس از طرح در جلسات کارشناسی متعدد و اجماع نخبگان در سال ۹۶ و در جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس جمهوری تصویب و به سازمان های مربوطه ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طبق همین مصوبه مسئولیت جمع‌آوری ادله دیجیتال در جرایم عمومی فضای مجازی نیز به عهده پلیس فتا گذاشته شده است، افزود: همزمان با رسیدگی به جرایم فزاینده سایبری و انجام وظایف قانونی در مقام ضابط قضائی شامل برخورد با مجرمان و احقاق حق قربانیان این حوزه؛ در واحدهای پلیس فتا سراسر کشور تلاش مضاعفی به منظور امن سازی فضای کسب و کار دیجیتال کشور و ایجاد اعتماد عمومی و آسایش خاطر هموطنان و انجام فعالیت های سالم اقتصادی و تجارت آنلاین صورت گرفته که نتایج مثبت و رشد قابل توجه این گونه کسب و کارها را در پی داشته است.

سرهنگ نیک نفس اظهار داشت: برابر حکم شورای عالی فضای مجازی و به فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شورای عالی فضای مجازی نقطه‌ کانونی متمرکز برای سیاست گذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور است و مصوبات این شورا در حکم قانون و برای تمام ذینفعان و سازمان های مسئول الزام آور است.

وی ادامه داد: بر همین اساس اقدامات فراوانی از سوی پلیس فتا در راستای اجرای دقیق و کامل وظایف محوله در سند نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی صورت گرفته و گزارشات مربوطه به مرکز ملی فضای مجازی و مراجع سطح عالی ارسال شده و مورد تقدیر نیز واقع شده است.

معاون فنی پلیس فتا ناجا افزود: پلیس فتا در راستای انجام وظیفه اجتماعی و ملی خود و در اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری تلاش کرده تا حد ممکن جای خالی برخی سازمان های دیگر را نیز در حوزه های امنیت سایبری کشور پر کند که از این بابت از همه همکاران وظیفه شناس و پرتلاش در سراسر میهن عزیز اسلامی تشکر می کنم.

سرهنگ نیک نفس ضمن تاکید بر این نکته که مدیران کسب و کارها نقش کلیدی و مسئولیت اصلی برقراری و حفظ امنیت سایبری مجموعه تحت مدیریت و داده های مشتریان و حفظ حریم خصوصی آنان را برعهده دارند ادامه داد: تامین امنیت سایبری فرآیندی تکراری-افزایشی و مستمر بوده و پلیس فتا همانند گذشته در سراسر کشور آماده ارائه استانداردها، الزامات و  مشاوره ها و همکاری در زمینه ارتقای سطح امنیت کسب و کارهای سالم اینترنتی است.

وی در پاسخ به اظهار نظرهای صورت گرفته اخیر توسط برخی افراد که در انجام وظایف خود در سند نظام ملی پیشگیری و مقابله دچار اشکال هستند، بر لزوم تلاش همه جانبه و هم افزایی سازمان های مسئول و حفظ وفاق ملی در مواجهه با تهدیدات و مخاطرات فراگیر و عمیق سایبری کشور در همه حوزه ها تاکید کرد.

برچسب‌ها جرایم سایبری پلیس فتا پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری پلیس فتا پلیس فتا جرایم سایبری پلیس فتا پلیس فتا فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: افرادی که سال جاری در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مرحله اول کنکور سراسری، مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان می‌کنند.

وی افزود: به هیچ عنوان سوالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، جایی درج و افشاء نشده است و تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا سوالی در اختیار فرد نیست، تبلیغ دروغین است و با هدف اخذ وجه اتفاق می‌افتد یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود مربوط به کنکور سنوات گذشته است که به دروغ به عنوان سوالات جدید ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور دانشجویان و دانش آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند چراکه این نوع تبلیغات تنها جهت کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در صورتی که در هر ساعت از شبانه روز با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود مواجه شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

کد خبر 747693

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • ۵ صفحه مجازی هنجارشکن مسدود شد
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری