Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:05:17 GMT

آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۱۵۰

آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی

در چهار ماه اول امسال حدود چهار میلیارد دلار کالای اساسی وارد کشور شده است. 

به گزارش ایسنا، از سال های گذشته ۲۵ قلم کالا به عنوان کالاهای ضروری در اولویت واردات و تخصیص ارز برای تامین نیاز داخل قرار داشته که اغلب بنابر شرایط ، تولید و نیاز داخل میزان واردات آن دستخوش تغییراتی بوده است. 

این در حالی است بر اساس اطلاعات دریافتی ایسنا، آخرین وضعیت واردات ۲۵ قلم کالایی از این حکایت دارد که  در چهار ماه ابتدایی سال جاری حدود چهار میلیارد دلار از کالاهای مختلف این لیست وارد کشور شده که از لحاظ وزنی حدود ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون تن است. 

در چهار ماه اول سال قبل نیز حدود ۵.۷ میلیارد دلار از این ۲۵ گروه کالایی با حجمی معادل ۸.۸ میلیون تن وارد شده بود. 
اقلام وارده شامل کالاهای مانند برنج، گندم، گوشت قرمز، گوشت مرغ، دانه‌های روغنی، تجهیزات پزشکی، حبوبات، کودهای شیمیایی و کاغذ روزنامه است. 
بگندم با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار، ذرت نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار، دارو و تجهیزات پزشکی با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار و دانه‌های روغنی با بیش از ۲۵۰ میلیون دلار  بیشترین میزان را در این بین داشته اند.

این  ۲۵ قلم کالاها بیش از این مشمول ارز دولتی بود و با نرخ ۴۲۰۰ تومان تامین ارز می ‌شد، اما به مرور و براساس شرایط به تدریج اغلب آنها از لیست ۲۵ قلم کالا خارج و  در حال حاضر با ارز سامانه نیما وارد می‌شوند و تعداد محدودی در لیست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومان قرار دارند. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واردات صادرات میلیون دلار ۲۵ قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

به گزارش اقتصاد ۱۰۰، وی افزود: سال گذشته برنامه‌ریزی شد تا در یک سند ۵ ساله تجارت دو کشور به ۵ میلیارد دلار دست یابیم. همچنین رؤسای جمهور ایران و پاکستان برای تحقق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری توافق کرده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا نیز در انتظار مصوبه مجلس است. طرف‌های مقابل ما قول داده‌اند که تا پایان بهار امسال مصوبه مجلس را می‌گیرند و لذا ما نیز امیدواریم قبل از پایان دوره مجلس فعلی مصوبه مجلس را دریافت کنیم.

وی در خصوص تجارت ایران و قاره آفریقا اظهار کرد: قاره آفریقا هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد لذا بازار کشور‌های آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و … می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیأت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیأتی وارد نشده است. تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشور‌های مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی در خصوص گوشت‌های وارداتی از آفریقا بیان کرد: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی