Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@06:52:16 GMT

نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۴۷۰

نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) رونمایی شد

‍‍‍‍‍‍

نشان «فداکاری» دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران که به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسیده بود، رونمایی شد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، در آستانه عید سعید غدیر، در مراسم صبحگاه و شکرگزاری دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از نشان «فداکاری» که برای اهدا به دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران به تصویب فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی) رسیده بود، رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش اهدا می‌شودتبریک امیر حاتمی به سرلشکر موسوی برای اهدای نشان فداکاری به دانشگاه امام علی(ع)

در این مراسم  دانشجویان دانشگاه افسری امام علی( علیه السلام) و دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای پدافند، هوایی، دریایی، فارابی و علوم پزشکی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها، عکس‌های شهدای دانشجو و فارغ التحصیل دانشگاه امام علی (ع) را در دست داشتند با ادای احترام به شهدا و قرائت سرود و صلوات خاصه امیرالمومنین(ع) به تکریم و تجلیل نقش‌آفرینی شهدای دانشگاه پرداختند.

در این مراسم مصوبه فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اهدای نشان فداکاری به دانشگاه افسری، با ابلاغ فرمانده کل ارتش توسط امیر دریادار سیاری به فرمانده نیروی زمینی ابلاغ و اهدا شد.

نیایش به درگاه الهی و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و رونمایی ازنشان «فداکاری» با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی، امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی و فرماندهان دانشگاه‌های افسری ارتش بخش‌های دیگری از این مراسم معنوی بود.

قرائت دلنوشته توسط یکی از دانشجویان به نمایندگی از جوانان دانشجوی حاضر در میدان که به شکرانه الطاف خدای متعال، گرامیداشت یاد همرزمان شهید  و عنایت فرماندهی معظم کل قوا به دانشگاه افسری امام علی(ع) به رشته تحریر درآمده بود و همچنین قرائت اسامی مبارک شهدای این دانشگاه با هم‌نوایی رزم نوازان؛ از جمله برنامه‌های معنوی این آیین شکوهمند بود.

اجرای سرود میدانی با عنوان «فیضیه ارتش» در وصف دانشگاه افسری امام علی ( ع) نزاجا و فرماندهان شهید آن توسط دانشجویان؛ از دیگر برنامه‌های مراسم صبحگاه و شکرگزاری دانشگاه افسری امام علی(ع) بود.

بر پایه این گزارش،‌ با پیشنهاد ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح به محضر امام خامنه‌ای فرماندهی معظم کل قوا(مدظله‌العالی)، مبنی بر اهدای پرچم و نشان فداکاری 1184 شهید دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش، پس از تصویب معظم‌له، این دانشگاه به افتخار دریافت پرچم و نشان «فداکاری» نائل ‌شد.

نقش بی‌بدیل دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش در تثبیت و استحکام پایه‌های انقلاب و میدان‌داری فداکارانه و مجاهدانه در عرصه دفاع مقدس و صیانت از مرزهای اعتقادی و حریم اهل بیت(ع) بر صفحات پرافتخار ارتش ولایتمدار و تارک ایران اسلامی ثبت شده است.

این دانشگاه با تربیت افسران مومن، مطهر و  مالکان اشتری همچون صیادها، ستاری‌ها و نامجوی‌ها و همچنین نقش آفرینی موثر در ارتقاء توان رزمی و دفاعی، بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا (دامت برکاته) مورد تفقد قرار گرفته و به القاب «فیضیه ارتش»، «کانون علم و جهاد» و «ذخیره‌های امید»  مفتخر شده است.

به گزارش تسنیم، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، در مراسم صبحگاه و شکرگزاری دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران، مصوبه اهدای نشان فداکاری دانشگاه افسری امام علی(ع) را از سوی امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی ابلاغ کرد.

متن ابلاغی فرمانده کل ارتش بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ الجهادَ بابٌ مِن أبوابِ الجَنَّة فَتَحهُ اللهُ لِخاصَّة أولیائه»

(امیر مؤمنان علی علیه السلام)

امیر فرماندهی محترم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

دانشگاه افسری امام علی‌(علیه‌السلام) مبدأ معراج حماسه‌آفرینانی است که در طلب فیض شهادت، از فیضیه ارتش تا کربلاهای حماسه سیر کردند و تا ملکوت رضوان الهی پرکشیدند؛ دلاورمردانی عاشورایی که با لبیک به فرمان امام و مقتدای خویش، گام در مسیر مجاهدت و ایثار گذاشتند و با خلق حماسه‌های ناب ایرانی، صحنه‌های شگرف فتح و ظفر را در مسیر عزت و اقتدار ملت و میهن اسلامی آفریدند تا پرچم عزت و افتخار ملت بزرگ ایران بر فراز سنگرهای غیرت و شرف در اهتزاز بماند.

امروز، ولی امر مسلمین جهان در آستانه چهلمین سالروز آغاز دفاع مقدس، بار دیگر دانشگاه افسری امام علی(علیه السلام) را به پاس ایثارگری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه مورد لطف قرار دادند تا در پرتو این افتخار، الگویی شایسته و ماندگار، فرا راه نسل جوان و آیندگان ارتش قرار گیرد.

ضمن شکرگزاری به درگاه الهی وتشکر از محضر فرمانده عظیم‌الشأن کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله‌العالی)  به پاس عنایت به ارتش جمهوری اسلامی ایران، تصویب اهدای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السلام) از سوی معظم له در تکریم مقام شامخ 1184 شهید دانشجو و دانش‌آموخته آن دانشگاه ابلاغ می‌شود.

کسب این نشان افتخار، بیانگر توفیق ارتش سرافراز ایران اسلامی در ترویج و تداوم فرهنگ متعالی برگرفته از سیره شهدای صاحب‌نام و دانش‌آموخته این مرکز علم و تقوا، خودسازی و جهاد و ذخیره امید مقام معظم رهبری است. شایسته است این افتخار، زمینه‌ساز استحکام پیوند دانشجویان با پیشینیان دانشگاه و سلسله نورانی شهیدان باشد و فرهنگ ناب شهادت مقتدرانه، در مقام یک فرهنگ و اعتبار ملی ثبت و ترویج شود.

تداوم توفیقات دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران و آحاد رزمندگان ارتش حزب الله را در مسیر عزت و اقتدار میهن اسلامی و رهروی شهیدان والامقام، در پرتو توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و تحت فرمان فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی)، از پروردگار متعال خواستارم.
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران                                                                     
سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT12 واژه های کاربردی مرتبط نیروی زمینی ارتش دریادار سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران بیشتر بخوانید... برگزاری رزمایش های ارتش مطابق با صحنه واقعی نبرد اعلام آمادگی ارتش برای کمک‌رسانی به مردم و دولت لبنان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... برگزاری رزمایش های ارتش مطابق با صحنه واقعی نبرد اعلام آمادگی ارتش برای کمک‌رسانی به مردم و دولت لبنان واژه های کاربردی مرتبط نیروی زمینی ارتش دریادار سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ رهبر انقلاب: با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم ۲ بررسی ایده‌ها در میزگرد تسنیم| دست مجلس برای مقابله با کاهش ارزش پول ملی باز است/ خطر نابرابری در جامعه جدی است ۳ سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم ۴ موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر ۵ قالیباف: هدف اصلی «مالیات بر خانه‌های خالی» مقابله با احتکار مسکن است ۶ اعلام آمادگی ارتش برای کمک‌رسانی به مردم و دولت لبنان ۷ درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله ۸ روحانی: ملت ایران حاضر به تسلیم در برابر دشمنان نیستند/ بعضی می‌خواهند تحریم را نبینند مهمترین اخبار سیاسی رهبر انقلاب: با شهروندان عزیز لبنانی همدردیم و در کنار آنان هستیم جزئیاتی از طرح تأمین کالاهای اساسی| واریز یارانه غیرنقدی به حساب سرپرستان خانوار اتکا به مردم و بیان واقعیت‌ها تنها راه شکست جریان تحریف است انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه فراکسیون توسعه روابط کشورهای عضو اکو مهمترین اخبار تسنیم لحظه به لحظه با لبنان|همبستگی محور مقاومت با مصیبت‌دیدگان/ اردوکشی غربگرایان در بهره‌برداری سیاسی از انفجار بیروت شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است نمکی: تردید ندارم شاهد مهار کرونا خواهیم بود تحلیل رسانه‌های عبری از انفجار بیروت/ رگه‌هایی از دخالت تل‌آویو در فاجعه ۴ آگوست پدیدار شد مسکو: مواضع روسیه در مخالفت با قطعنامه ضدایرانی آمریکا تغییر نمی‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش دریادار سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش دریادار سیاری ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه افسری امام علی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه افسری امام علی ع نشان فداکاری به دانشگاه فرماندهی معظم کل قوا دانشجویان دانشگاه نیروی زمینی ارتش فرمانده کل ارتش دریادار سیاری علیه السلام پرچم و نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عنصر تورم گوی سبقت را از توان اقتصادی کارگر ربوده/ دولت نشان دهد به راستی حامی مستضعفان است

کارگر کار نمی‌کند تا صرفا زنده بماند! بلکه کار می‌کند تا تکامل یابد و بتواند جهت گیری‌های سیاسی، اجتماعی و معنویِ خویش را فزونی و بهبود بخشد و "فرصت و تلاش کافی برای خودسازی معنوی، سیاسی و اجتماعی و شرکت فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد".

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تعدادی از دفاتر تهران جامعه اسلامی دانشجویان در راستای جلوگیری از سرکوب دستمزد کارگران و تعیین حداقل حقوق عادلانه، نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور نوشتند.

متن این نامه به شرح زیر است:

"این انقلاب مهم اسلامی رهین کوشش‌های این طبقه است، طبقه محروم، طبقه گودنشین، طبقه‌ای که این نهضت را به ثمر رساند و توقعی هم نداشت. "
امام خمینی (ره)

جناب آقای سید ابراهیم رییسی
رییس جمهور محترم

با سلام و احترام، بعد از گذشت حدودا سه سال از حضور حضرتعالی در جایگاه ریاست جمهوری شاید هیچ مرتَبَتی به اندازه ایام پیش رو مُعَرِّفِ نحوه‌ی جهت‌گیری و سوگیریِ دولت نباشد و نتوان با توصل به آن، تحقق‌بخشیِ شعارِ رفعِ محرومیت و حمایت از مستضعفان را در طبقِ قیاس سنجید. شاید این ایام نقطه عطفی برای دولت باشد تا به افکار عمومی و عامه‌ی مردم نشان دهد که به راستی حامی مستضعفان، محرومین و رنجبران است.

در زمانه‌ای که سال‌هاست عنصر تورم گوی سبقت را از توان اقتصادی کارگر ربوده، افزایش سالانه‌ی حقوق کارگران کوره‌راهی است تا بتوان معیشت ۴۰ میلیون انسان را موقتا تعدیل کرد.

طبق نصوص متعدد بالادستی از جمله نص صریح قانون اساسی، کارگر کار نمی‌کند تا صرفا زنده بماند! بلکه کار می‌کند تا تکامل یابد و بتواند جهت گیری‌های سیاسی، اجتماعی و معنویِ خویش را فزونی و بهبود بخشد و "فرصت و تلاش کافی برای خودسازی معنوی، سیاسی و اجتماعی و شرکت فعال در رهبری کشور و افزایش مهارت و ابتکار داشته باشد".

انسان غایتی دارد که این غایت به واسطه اقتصادِ خوش‌خیم می‌تواند به سرحداتِ خود برسد.

آیا سرکوب دستمزد کارگر و سقوطِ بی‌محابای معیشت ایشان در تقابل با تورم و گرانی و سقوطِ سطحِ زندگیِ نزدیک به نیمی از جمعیت کشور به زیر خط فقر در معارضتِ جدی با قانون اساسی و مبانی انقلاب اسلامی و اسلامِ علوی نیست؟!

آیا رییسِ "جمهور" می‌تواند به سکوت و بی‌تفاوتی و بی‌موضعی نسبت به این منکوبِ آشکارِ زندگیِ مستضعفان و عدم توجه و تمکین به خواسته‌های کارگران و عدم عاملیتّ نماینده‌ی کارگران در شورای عالی کار و تولید طبقه‌ی فقیر جدید، تشدید فقر و ایضا تولید بدنه‌های نوینِ متعارض با حکومتِ اسلامی ادامه دهد؟!

لازم به ذکر است که ناظر بر ادعا‌هایی واهی که مبنی بر اثر افزایش دستمزد بر تورم مطرح شده است، پاسخِ بدان نیازی به حصولِ به علمِ اقتصاد ندارد، بلکه صرفا نیازمندِ شناختِ تاریخچه‌ی جنبش‌های کارگری است. اصولا این داعیه زمانی فعلیت می‌یافت که اتحادیه‌های کارگریِ صده‌ی اخیر تمنای پیشی گرفتنِ میزانِ افزایش دستمزد بر تورم را می‌داشتند؛ بنابراین در کشور ما که مسئله‌ی پیش رو ما‌قبلِ طرح می‌باشد و زیست کارگر در نسبیت با سبد معیشت و تورم اساسا جایگاهی ندارد، چگونه می‌توان به طرحِ موضوعِ بی‌ارتباطی همچون افزایشِ تورم تمسک جست؟ آن هم به واسطه‌ی منکوب کردنِ ابتداییاتِ زندگیِ ۴۰ میلیون از دهک‌های کم‌برخوردارِ جامعه؟!

چه اینکه کارگران صرفا تمنای جبرانِ تورمِ سال گذشته به واسطه‌ی افزایشِ دستمزد را دارند و افزایشِ حقوق کارگران؛ به معنای جبرانِ تورمِ سال گذشته است، نه افزایش دستمزد! و این نامش جز مبارزه با سرکوبِ دستمزد نیست.

ضمنا لازم به ذکر است جنبش دانشجویی که صفر تا صد حامی دولت بوده و می‌باشد هیچ‌گاه با چکِ سفید امضا بخشیدن به کارگزاران قرابتی ندارد و حاشا که نسبت به سه شیطان بزرگ و سه عنصر پلید و سه اِقنومِ تاریکی به نام فقر و فساد و تبعیض بی‌تفاوت باشد! هیهات! که مقصود انقلاب جز این نیست که انسان‌ها را از بی‌تفاوتی و زیست گله‌وار رهایی بخشد؛ که مرادِ دل‌های ما و شهیدِ مظلومِ انقلاب فرمود که انسان‌های بی‌تفاوت را حتی قران هم نمی‌تواند هدایت کند!

لهذا بنا بر مشهودات مذکور و استدلالات موجود و حمایت آحاد جامعه از حضرتعالی در انتخابات به واسطه شعار‌هایی همچون حمایت از محرومان و مستضعفان، جنبش دانشجویی متوقعِ حضور جدی و حامیانه‌ی رییسِ دولت و پیشرانِ امت اسلامی جهتِ تعدیل معیشتِ مردم و بدنه‌ی قابل توجهی از مومنین می‌باشد. باشد که این حرکت هم افکار عمومی را ترمیم کند و حاکی از توجهِ کارگزار به "جمهور" باشد و هم مسبب احیای معاش و معادِ توده‌ی مسلمین گردد، که "من لا معاش له، لا معاد له".
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س)

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران شمال

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مفتح

 

دیگر خبرها

  • برگزاری رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس
  • عنصر تورم گوی سبقت را از توان اقتصادی کارگر ربوده/ دولت نشان دهد به راستی حامی مستضعفان است
  • دل نوشته خواندنی فرمانده کل ارتش برای سربازان ایران اسلامی
  • دل نوشته فرمانده کل ارتش برای سربازان ایران اسلامی
  • خبر خوش فرمانده پایگاه شهید لشگری مهرآباد از بازآماد انواع هواپیماهای شکاری
  • خبر خوش فرمانده پایگاه شهید لشگری مهرآباد از بازآماد انواع هواپیمای شکاری
  • اجرای طرح ملی انسداد نوار مرزی شرق ایران
  • رمز موفقیت و ایمنی پروازهای نهاجا، صداقت و روحیه جهادی است
  • مخبر دریافت نشان «فتح» را فرماندهان سپاه و ارتش تبریک گفت
  • مخبر اعطای نشان فتح به فرماندهان ارتش و سپاه را تبریک گفت