Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ذاکر با اعلام تهیه ۱۱۰ بسته معیشتی از سوی خیرین مسجد جامع امام سجاد(ع) ویژه دهه امامت و ولایت، گفت: هر سبد معیشتی به ارزش ۶۳۰ هزار تومان است که میان نیازمندان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به توزیع 110 بسته معیشتی و بهداشتی به مناسبت دهه امامت و ولایت میان نیازمندان از سوی مسجد جامع امام سجاد(ع) اظهار کرد: در راستای نهضت تعاون و احسان قربانی، توزیع گوشت و سبد کالا بین مستضعفین و نیازمندان آبرومند توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) (واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی) بیان کرد: این بسته معیشتی شامل 10  کیلو برنج، 3 بطری روغن، 2 کیلو و نیم قند و شکر، نیم کیلو چای،2 کیلو و نیم حبوبات، یک کیلو رب،10 بسته ماکارانی، ماسک و دستکش 10 عدد است که در مجموع ارزش هر سبد کالا 630 هزار تومان است.

 

حجت الاسلام ذاکر همچنین به تولید محتوا و انتشار در کانال مسجد برای مخاطبان اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم در شرایطی که امکان اقامه نماز جماعت در مساجد فراهم نیست از بستر فضای مجازی برای مخاطبان تولید محتوا داشته باشیم و اقدامات چشمگیری در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه انجام دهیم، زیرا که اقدامات انجام شده یک ظرفیت فوق العاده در کشور ایجاد می کند تا در گام دوم انقلاب از ظرفیت مساجد بیشتر استفاده شود.

 

وی پیرامون رویکردها و برنامه های مسجد جامع امام سجاد(ع) قبل از بحران کرونا گفت: ویژه برنامه «آینده فرزندانمان را از مسجد بسازیم» از برنامه های مسجد جامع امام سجاد(ع) بوده است که با هدف ارایه مشاوره های لازم به جوانان و نوجوانان دراین مسجد برگزار می شد که در این سلسله جلسات مشاوره و روان شناسی در موضوعات مدیریت رفتار در خانواده، کنترل رفتار، مدیریت فضای مجازی، شیوه های ارتباط موثر مورد توجه قرار گرفته می شود و با استقبال گسترده خانواده ها روبرو بوده است.

 

امام جماعت مسجد جامع امام سجاد(ع) پیرامون دیگر برنامه هایی که در این مسجد برای مخاطبان برگزار می شود، گفت: برگزاری جلسات بحث و نقد سیاسی، نقد فیلم، تشکیل حلقه های صالحین، طرح مباحث اخلاقی و بیان مسائل شرعی از دیگر برنامه های این مسجد است.

 

مسجد جامع امام سجاد(ع) در سال ۸۰ در بلوار اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، جنب بوستان صبا بنا شده و از جمله مساجد فعالی است که در آن طیف ها و گروه های سنی مختلف حضور می یابند. برگزاری سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم، تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از دیگر برنامه های این مسجد است که سالیان سال است مورد توجه بوده است.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات و همدلی مسجد تراز اسلامی دهه امامت و ولایت مسجد جامع امام سجاد ع بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید هادی محمودی، شامگاه جمعه در مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق (ع) در مسجد امام جعفر صادق (ع) اردستان، اظهار کرد: امام صادق (ع) مسئولیت تبلیغ دین را برعهده داشت در ابتدا برای این کار، شاگردان خود را زیاد می‌کرد و به یاران خود حکم می‌کرد در مناطق مختلف به تبلیغ دین بپردازند.

وی افزود: امام روش‌های مناظره و علم کلام را برای شاگردان خود آموزش می‌داد، برخی از افراد با صحنه‌ها و مطالب علمی، فلسفی و عقلانی ممکن است مسلمان و شیعه شوند.

شاگرد مرحوم آیت‌الله ناصری خاطرنشان کرد: در زمان امام صادق به موضوع عقلانی بودن دین نیاز بود چرا که فرقه‌های بسیاری وجود داشت، هرشخصی نسبت به ایجاد فرقه‌های مختلف اقدام می‌کرد و حرف‌های ناپسندی را به دین اسلام نسبت می‌دادند.

محمودی تصریح کرد: این دوران نیز همچون دوران امام صادق (ع)، عصر فرقه‌هاست‌، مهم‌ترین وظیفه شیعه این است که منطق و استدلال را فراگیرد و بتواند از دین خود دفاع کند استدلال کردن و دفاع درست و منطقی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: در بین تمام امامان تنها امام صادق (ع) با زهد مخالف می‌کردند، شعار فرقه صوفیه در زمان امام، زهد بود و با این ابزار مردم را به سمت خود جذب می‌کردند.

کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: باید امروز در زمینه فضای مجازی کار کرد و نمی‌توان آن را رها کرد، در اثر همین رسانه و فضای مجازی در کشور اغتشاشات ایجاد کردند چرا که رسانه قدرتمند است و رهبر انقلاب نیز بر توجه به رسانه تاکید دارد.

محمودی ادامه داد: امروزه توجه به فضای مجازی و رسانه اهمیت دارد، مسئولان کشورهای دیگر سخنرانی‌های رهبر انقلاب را با دقت گوش می‌دهند و به موضع‌گیری‌ها توجه می‌کنند

وی گفت: باید شبهات مختلفی را که در نسل جوان درخصوص امامان و دین وجود دارد را مورد توجه قرار گرفته و به آنان پاسخ داد.

شاگرد مرحوم آیت‌الله ناصری تصریح کرد: اسلام با کلام عزت خود را حفظ می‌کند امام صادق کلام را بین افراد رواج می‌داد و به یاران خود دفاع منطقی از دین را توصیه می‌کرد.

محمودی یادآور شد: امام از دو مسیر علمی شاگردان خود را تربیت می‌کرد یک مسیر علمی ظاهری همان یادگیری قرآن، اخلاق و احکام بود و دیگری مسیر علم نوری است.

کد خبر 6096033

دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • در سوگ امام جعفر صادق (ع) فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود