Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@02:42:20 GMT

توقف واردات هرگونه کالاهای لوکس و غیرضروری

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۰۹۰۹

توقف واردات هرگونه کالاهای لوکس و غیرضروری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که با حضور فعالان اقتصادی و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و تعاون در حال برگزاری است، با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به توسعه صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید گفت: تنها راه نجات کشور از مسیر سخت تحریم‌های بی‌سابقه کنونی، تولید و صادرات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واردات عطر هم ممنوع شد | ۹۰ درصد عطر بازار ایران با واردات تأمین می‌شد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هم اکنون ۸۵ درصد از واردات کشور را مواد اولیه، قطعات و تجهیزات مورد نیاز تولید و ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه واردات هیچ نوع کالای لوکس و غیرضروری را نمی‌دهد و هم اکنون ۲۵۰۰ ردیف تعرفه‌ای مرتبط با این اقلام و کالاهای دارای مشابه ساخت داخل، ممنوع شده است؛ این در حالی است که ۱۵ درصد مابقی را نیز کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم تشکیل می‌دهند و با مروری بر بخش‌های مختلف اقتصادی نشانگر آن است که در شرایطی که دشمن بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها را  علیه جمهوری اسلامی ایران، اقتصاد و معیشت مردم کشورمان وضع کرده است، تنها راه نجات تمرکز ویژه بر تولید و صادرات غیرنفتی است.

وی تصریح کرد: به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت مسیر دیگری به جز بهادادن به تولید و صادرات برای عبور از شرایط کنونی و اداره کشور نمی‌بینم.

به گفته مدرس خیابانی، نگاه دولت و مطالبه به حق خدمتگزاران نظام از وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که امسال اتفاق ویژه‌ای در حوزه صادرات غیرنفتی علیرغم شدیدترین تحریم‌ها به ثمر بنشیند و بر این اساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه صادرات غیرنفتی نیز به گونه‌ای انجام شده که امسال نیز همانند سال گذشته صادرات غیرنفتی از مرز ۴۱ میلیارد دلار عبور کند.

بنا بر اعلام شاتا وی اظهار کرد: امسال صادرات غیرنفتی یکی از برنامه‌های راهبردی و چهارگانه وزارت صنعت، معدن و تجارت است که بر این اساس «توسعه صادرات و کنترل واردات» برنامه‌ریزی شده تا بتوان علاوه بر اینکه ارزبری کشور در شرایط مختلف را کنترل و مدیریت کرد، درآمدهای ارزی کشور را از محل صادرات غیرنفتی حاصل و به منظور تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز تولید هزینه کرد.

به گفته مدرس خیابانی، جلسه شورای عالی صادرات غیرنفتی شهریورماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار خواهد شد.

اظهارات ضد و نقیض از ممنوعیت واردات موبایل؛ واردات گوشی بالای ۳۰۰ یورو دوباره ممنوع شد؟ | هر آنچه به اسم گوشی مسافری وارد می‌شود قاچاق است کد خبر 537804 برچسب‌ها صادرات و واردات واردات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: صادرات و واردات واردات صادرات غیرنفتی معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده

تحت سه سناریوی نه چندان خوش بینانه وزارت اقتصاد روسیه، صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور ممکن است در چهار سال آینده، متوقف شود.

به گزارش ایسنا، تحت سناریوهای «محافظه کارانه» و «استرس» وزارت اقتصاد روسیه که علنی نشده است، تولید ال‌ان‌جی روسیه ممکن است در فاصله سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۵، در ۳۸.۶ میلیون تن ثابت بماند.

طبق سندی که توسط رویترز مشاهده شده، سناریوی پایه که خوش بینانه ترین سناریو است، رشد تولید از ۳۳.۳ میلیون تن در سال ۲۰۲۳، به ۵۶.۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۷ را پیش بینی کرده است.

روسیه اعلام کرده است که با کارخانه های جدید واقع در منطقه آرکتیک، می‌خواهد ۲۰ درصد از بازار جهانی ال‌ان‌جی را در فاصله سال ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ تامین کند که در مقایسه با حدود هشت درصد فعلی، بالاتر است.

با این حال، تحریم‌های غربی متعدد، موانعی را به خصوص برای پروژه جدید «آرکتیک ال‌ان‌جی ۲» به وجود آورده اند که پس از آغاز تولید در دسامبر، هنوز محموله‌ای را صادر نکرده است.

این پروژه قرار است به یکی از بزرگترین کارخانه های روسیه با تولید سالانه ۱۹.۸ میلیون تن ال‌ان‌جی و ۱.۶ میلیون تن میعانات گازی ثابت از سه واحد، تبدیل شود.

منابع آگاه اظهار کرده اند: تبدیل متان به مایع در دمای منفی ۱۶۳ درجه، اکنون در این کارخانه متوقف شده است. شرکت گازپروم همچنین آغاز فعالیت مجتمع گازی عظیم در بندر اوست لوگا را از زمان خروج شرکتهای غربی پس از آغاز جنگ اوکراین، به تاخیر انداخته است.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه در حال حاضر دو کارخانه ال‌ان‌جی بزرگ شامل کارخانه یامال ال‌ان‌جی نواتک و ساخالین ۲ گازپروم دارد که اولی حدود ۲۰ میلیون تن و دومی بیش از ۱۰ میلیون تن ال‌ان‌جی در سال میلادی گذشته، تولید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان