Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی با انجام فعالیت های علمی پژوهشی و آموزشی خود نقش مهمی در پرورش نیروهای کارآمد و جوان برای بخش های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بر عهده داشته است و از این طریق به برنامه های توسعه و پیشرفت جامعه سرعت بیشتری بخشیده است، این نهاد با مجموعه اقدامات خود نقش موثری در حل مشکلات و تنگناهای جامعه داشته و در جهت پیشبرد برنامه های توسعه ای گام های موثری برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا گنجی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه با شروع انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها حضرت امام(ره) با تأیید این حرکت، فرمان تشکیل نهاد انقلابی جهاددانشگاهی را صادر فرمودند تا ضمن بازآوری فرهنگی و تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، فرهنگ غلط وابستگی به غرب و تفکر غرب گرایی از مراکز علمی و فرهنگی کشور زدوده شود، گفت: با وقوع انقلاب اسلامی و ضرورت ایجاد خودباوری و خود اتکایی ایجاد جهاددانشگاهی یک ضرورت و پیش‌بینی فعالیت آینده نگری بسیار با اهمیتی بود و این نهاد انقلابی برای تبیین اهداف خاصی محقق شد و وظایفی قاعدتاً برای مجموعه تعریف شده است که می توان به مواردی مانند حمایت و جذب و تشویق دانشجویان و پژوهشگران جوان و مستعد و برنامه ریز و ایجاد شرایط و امکانات لازم برای فعالیت های علمی و پژوهشی بر مبنای شناخت مشکلات واقعی و نیازهای تخصصی جامعه در کنار برخی موضوعات فرهنگی و اسلامی به خصوص در قشر نوجوان و جوان کشور را برشمرد.

وی افزود: در شرایطی که کشور با تهدیدهای متعددی روبروست و سالها در تحریم های همه جانبه قرار داشته است جهاد دانشگاهی با تکیه بر توان و استعداد داخلی توانسته از بزرگترین معضلات و پیچ های سرنوشت ساز سخت و فشارهای ظالمانه سر بلند بیرون بیاید و امروز مهمترین صنایع کشور مانند نفت، گاز پتروشیمی و هسته ای در سایه اقدامات علمی ومنبعث ازاین حرکت عظیم جهادی در کشور می باشد.

وی ادامه داد: طیف متنوعی از فعالیت‌ها و حوزه ماموریت جهاددانشگاهی با تاکید بر حوزه پژوهش در دوران دفاع مقدس و سال های اخیر که کشور با تحریم های ظالمانه اقتصادی مواجه شده است بیشتر نمود و بروز داشته و دستاوردهای این نهاد برآمده از انقلاب، در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی چشمگیر است.

 وی اضافه کرد: تولید علم و دانش، شناسایی نیازهای استراتژیک کشور در عرصه‌های مختلف نظامی اقتصادی علوم پایه و علوم انسانی با تاکیدات مقام معظم رهبری در عدم وابستگی به خارج از کشور منجر به افزایش توان کشور در حوزه‌های مختلف گردیده و به دلیل ترسیم این چشم انداز در مقابل کشورهای زورگو و متخاصم اکنون توانسته ایم که مقاومت و پایداری کنیم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان درادامه گفت:  تربیت نیروی انسانی متعهد که در جهت پیشرفت جامعه، از اهداف اصلی تاسیس جهاد دانشگاهی بوده و لذا از بدو تاسیس این نهاد، محلی برای تجمیع نیروهای خواهان استقلال و خودکفایی قرار گرفته است.

گنجی مهمترین ویژگی جهاددانشگاهی را برخورداری از نیروهای جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر مقدس جهادی دانست و افزود: تربیت شخصیت های مومن و برجسته علمی با جهت گیری های انقلابی و دلبسته به آرمان های انقلاب از مهمترین کارهای جهاد دانشگاهی بوده است که به وضوح و نتایج آن را در سطوح مختلف اجرایی کشور مخصوصاً دانشمندان و نخبگانی که جان خود را در راه اعتلای علمی و خود کفایی کشور نثار کرده‌اند می توان مشاهده کرد.

 وی ادامه داد:  تربیت هزاران دانشجو در دانشگاه ها و مجتمع‌های آموزش عالی که قطعاً آینده کشور در دست آنهاست نقطه عطف روشنی در کارنامه جهاد دانشگاهی بشمار میرود.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی با انجام فعالیت های علمی پژوهشی و آموزشی خود نقش مهمی در پرورش نیروهای کارآمد و جوان برای بخش های مختلف اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بر عهده داشته است و از این طریق به برنامه های توسعه و پیشرفت جامعه سرعت بیشتری بخشیده است در مجموع می توان گفت این نهاد با مجموعه اقدامات خود نقش موثری در حل مشکلات و تنگناهای جامعه داشته و در جهت پیشبرد برنامه های توسعه ای گام های موثری برداشته است و این موفقیت ها زمانی جلوه بیشتری پیدا می کند که با توجه به حساسیت های کشور در حوزه های مختلف توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم.

فرماندار زابل گفت: امروز مهمترین اولویت های کشور در اقتصاد و فرهنگ خلاصه شده که در هر دو عرصه جهاد دانشگاهی می تواند به خوبی تأثیرگذار باشد رشد اقتصادی و جهش تولید نیازمند نگاه علمی و جهادی است و ظرفیت های دانشگاهی در این عرصه بسیار بالاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زابل سيستان و بلوچستان استانی سیاسی برنامه های توسعه جهاد دانشگاهی فعالیت ها خود نقش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط بنیاد البرز به ۶۲ نفر اهدا می‌شود.

حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در توضیح جایزه البرز ملقب به نوبل ایرانی گفت:  بنیاد فرهنگی البرز یک بنیاد مقوفه‌ای است که بیش از ۶۰ سال پیش توسط زنده یاد حسین علی البرز تاسیس شده که با وقف همه‌ی اموالش به این بنیاد پایه‌گذار قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است در طول بیش از ۶ دهه که از عمر این جایزه می‌گذرد بیش از ۶ هزار نفر از برترین‌های علمی کشور را شناسایی و مورد حمایت خود قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: ماموریت این بنیاد اهدای جایزه البرز است که همه ساله به نخبگان علمی کشور شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، مخترعان و فناوران کشور اهدا می‌شود و سالانه در دو مراسم همایش ملی نخبگالتی و همایش ملی دانش آموزی اهدا شده که در اردیبهشت هر سال به منتخبان داده می‌شود. در مراسم سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط این بنیاد موقوفه به ۶۲ نفر اهدا می‎شود و همین اتفاق را در آبان ماه سال جاری برای دانش آموزان برتر در دستور کار داریم.

وی با ذکر حوزه‌های تحت حمایت جایزه البزر ادامه داد: در بخش همایش ملی نخبگانی جایزه البرز که به نوبل ایرانی معروف است؛ به نخبگان در حوزه‌های علوم پزشکی، علوم فنی و مهندسی، علم انسانی و علوم پایه اهدا می‌شود. 

گفتنی است دلیل نامگذاری جایزه البرز به نوبل ایرانی به دلیل تعدد حوزه‌های تحت پوشش این جایزه است.

ارشدی با اشاره به نحوه امتیاز آوری متقاضیان این جایزه گفت: فراخوان جایزه البرز هر ساله توسط بنیاد البزر در سایت منتشر می‌شود و دانشجویان با مراجعه به سایت می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین  شیوه‌ نامه دانشجویان در آن پایگاه منتشر می‌شود. علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی که به عنوان سرفصل‌ انتخاب شده، معدل دانشجویان، آثار تالیفی، المپیاد‌ها و گواهی‌های علمی از جمله شاخه‌های امتیاز آوری است که درج می‌شود و توسط هیات انتخاب جایزه البرز که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران است بررسی شده و نفرات برتر موفق به کسب این جایزه می‌شود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز