Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۷ از تشکیل کانون ناظران سلامت کودکان با هدف ممنوعیت زباله گردی کودکان در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، «فائزه دولتی» ضمن اعلام اين خبر گفت: از آنجايي كه كودكان بخشي از سرمايه های انساني هستند و سلامت روحي و جسمي آنها مي تواند نقش مهمي در سلامت جامعه داشته باشد در خرداد ماه سال جاري و همزمان با روز جهاني كودك مديريت شهري براي پايان دادن به پديده كودكان زباله گرد بخشنامه اي صادر کرد كه استفاده كودكان براي جمع آوري زباله توسط پيمانكاران شهرداري ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار منطقه 7 با تاکید بر اینکه استفاده از نيروهاي محلي نظارت را دقيقتر و سريعتر از هر نيرو و نهادي انجام خواهد داد، تصریح کرد: در جهت تحقق يافتن اين امر معاونت اجتماعي فرهنگي منطقه با همكاري اداره سلامت نواحي، كانون ناظران سلامت كودكان را با همكاري نيرو هاي داوطلب و حساس به امور اجتماعي و فرهنگي در سطح محلات 14 گانه تشكيل داد.

وی یادآور شد: با تشكيل كانون ناظران سلامت كودكان توسط مسئولين خانه هاي سلامت و با همكاري نيروهاي داوطلب محلي متشکل از شورايان، دبير و اعضاي كانون هاي اجتماع محور سلامت، سلامت ياران و همچنین استفاده از مددكاران در مواجهه با كودكان زباله گرد در سطح نواحي، از طريق مركز پرتو منطقه 7 و آموزش شهروندان در خصوص اينكه با مشاهده كودكان زباله گرد و تماس با سامانه 137 مي توانند به مديريت شهري در پايان دادن زباله گردي كودكان كمك موثري کنند امیدواریم تا ديگر شاهد هيچ كودك زباله گردي در شهر نباشيم.

 

 

  

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: زباله گردی مافیای زباله گردی حمایت از کودکان کار کودکان کار و خیابان ناظران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر

شهردار شهرکرد گفت: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محصوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو یا خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماندها به صورت چهره به چهره دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه است و آگاه‌سازی در راستای سلامت، تأثیر به‌سزایی می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد و شهرداری شهرکرد تلاش می‌کند تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

وی افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

شهردار شهرکرد ادامه داد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مساله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای دارد و جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه می‌تواند کمک کند.

واحدیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 747251

دیگر خبرها

  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری