Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی با بیان این‌که "فرهنگ‌سازی مواسات در جامعه سبب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود" گفت: رزمایش مواسات به معنای واقعی کلمه «جهاد» در راه خداست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی٬ حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی ظهر امروز در نشست رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه مدیریت و کارگزاران حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه "مواسات فرهنگی گسترده و عمومی است که همه آنچه ما داریم را شامل می‌شود" اظهار داشت: اگر فرهنگ مواسات در جامعه دینی نهادینه شود بسیاری از گره‌ها گشوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی کسانی که از آنچه دارند نسبت به دیگران مضایقه نمی‌کنند، زمینه رستگاری آن‌ها فراهم می‌شود. مواسات در فرهنگ دینی و سیره پیامبر و مسلمانان وجود داشته است٬ اما این فرهنگ را رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان احیا کردند و این‌گونه موج و انقلابی در این زمینه ایجاد شد. مقام معظم رهبری با این اقدام٬ انقلاب را در بُعد دیگری از فضیلت‌ها قرار دادند و بیش از پیش راه حسنات را به روی مردم گشودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در مرحله اول رزمایش مواسات ملت ایران خوش درخشید؛ در همین استان خراسان شمالی کارهای بزرگی صورت گرفت اما هنوز خانواده‌هایی هستند که در مرحله اول، خدمتی دریافت نکردند. ازاین‌رو رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان تأکید کردند که چه خوب است رزمایش مواسات تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه "باید لبیک دیگری به این فرموده رهبر معظم انقلاب بگوییم و این لبیک‌گویی اکنون در سراسر ایران و کشور آغاز شده است" اظهار داشت: در این راستا تشکیلات حج و زیارت و مدیران کاروان‌ها می‌توانند به‌صورت ویژه ورود کرده و افراد مؤمن را به مشارکت بیشتر در رزمایش مواسات تشویق و ترغیب کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری: یوم‌‎العباس زنجانی‌ها به رزمایش بزرگ مواسات و همدلی تبدیل شود‌البرز| 1700 بسته معیشتی در رزمایش مواسات اشتهارد توزیع شدگرامیداشت دهه ولایت و امامت با روح مواسات در مساجد همدان؛ از ذبح قربانی تا توزیع بسته غذایی

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به برگزاری مراسم حج امسال با تعداد بسیار اندکی از حجاج و محروم شدن خیل عظیمی از عاشقان زیارت بیت‌الله الحرام، افزود: این مؤمنان امسال دل‌شکسته هستند. ازاین‌رو به نیت اینکه راه حج و زیارت آن‌ها سال آینده باز بشود کار مواساتی بکنند.

وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، به تبیین مواسات و کمک مؤمنانه در سیره مولای متقیان پرداخت و اظهار کرد: باید هم علی باوری خود را محکم کرده و هم علی یاوری خود را در عمل نشان دهیم. زیرا امیرالمؤمنین (ع) تأکید کرده در کارهای خوب و خیر و گسترش زیبایی‌های اخلاقی ما را یاری دهید.

امام جمعه بجنورد گفت: امام علی (ع) در نامه 45 نهج‌البلاغه خطاب به عثمان ابن حنیف انصاری می‌فرماید: «ولکن اعینونی بورع و اجتهاد و عفّة و سدادٍ»؛ ولکن مرا کمک دهید و با من همراهی کنید در پیشه کردن پرهیزکاری، ورع، در اجتهاد و تلاش و سخت‌کوشی، در عفت و پاک‌دامنی و در سداد و راستی.

امام‌جمعه بجنورد گفت: ما در حال جهاد هستیم و جهاد با مال و جان فرقی نمی‌کند؛ زیرا این‌ها هم‌تراز و هم‌وزن هم هستند. اما مواسات به معنای جهاد مالی است که باید اکنون نسبت به آن اهتمام داشته باشیم و آسیب دیدگان از ویروس منحوس کرونا را دریابیم.

انتهای پیام/س

R7719/P/S6,55/CT12 واژه های کاربردی مرتبط جهادگر گروه‌های جهادی بیشتر بخوانید... آغاز مرحله دیگری از رزمایش مواسات و کمک های مؤمنانه در دامغان+ تصاویر گزارش ویدئویی|لبیک منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به فرمان مقام معظم رهبری /آغاز چهارمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی تداوم نسیم مواسات در خراسان‌رضوی/ تمام ظرفیت‌ها به‌کار گرفته می‌شود‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آغاز مرحله دیگری از رزمایش مواسات و کمک های مؤمنانه در دامغان+ تصاویر گزارش ویدئویی|لبیک منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به فرمان مقام معظم رهبری /آغاز چهارمین مرحله رزمایش مواسات و همدلی تداوم نسیم مواسات در خراسان‌رضوی/ تمام ظرفیت‌ها به‌کار گرفته می‌شود‌ واژه های کاربردی مرتبط جهادگر گروه‌های جهادی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ علت اصلی افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار مسکن چیست؟ ۴ سقوط نمودار نرخ رشد جمعیت کشور دستخوش عومل داخلی و خارجی؛ بحرانی که جدی گرفته نمی‌شود ۵ طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در سراسر استان بوشهر اجرا می‌شود ۶ گزارش ویدیوئی| ‌افت ولتاژ برق دربخش تلنگ قصرقند/ ‌روستایی‌ها‌ که از نعمت آب‌سرد و هوای خنک کولر ‌محروم‌اند ۷ محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان ‌در هرمزگان/ اجرای الگوی جامع آبادانی و پیشرفت در "لارک و بخش احمدی" + فیلم ۸ ابتکار فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق در تبریک روز خبرنگار / قدردانی از ‌‌مدافعان و یاوران سلامت / نیروهای مسلح کنار مردم‌اند + فیلم مهمترین اخبار استانها بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران فلسفه مناطق ممنوعه در نوار مرزی از زبان فرمانده مرزبانی / اجازه ورود اقلام ضدفرهنگی، مشروبات الکلی و سلاح را نمی‌دهیم نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: چرا نیروهای خدماتی مدارس شامل افزایش حقوق نشدند؟ ‌‌دادگاه متهمان پرونده غله احتمالا علنی برگزار می‌شود / در مقابله با مفاسد اقتصادی دستگیری‌هایی از ‌منتسبین به مسئولان و افراد خاص داشته‌ایم مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است یادداشت میهمان| بررسی مطالب برخی کاربران فضای مجازی درباره مقالات مهرداد بذرپاش درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهادگر گروه های جهادی جهادگر گروه های جهادی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی رزمایش مواسات ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم. شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب،عشق،عرفان،حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/ سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود
  • مرحوم قلی‌پور کیمیای فرهنگ و هنر ایران اسلامی بود
  • درگذشت یک هنرمند موسیقی مقامی/سالاری: «عیسی قلی پور» بازمانده موسیقی خراسان شمالی بود