Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@04:59:49 GMT

خبرنگاران حرفه ای‌ترین رزمندگان جنگ نرم

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۲۴۵۷

خبرنگاران حرفه ای‌ترین رزمندگان جنگ نرم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،هادی ابراهیمی مدیر کل صداوسیما مرکز مازندران، گفت: خبرنگاران حرفه ای‌ترین رزمندگان جنگ نرم هستند که با تشخیص درست اهداف دشمنان، می‌توانند بهترین نسخه‌ها را تجویز کنند.

ابراهیمی در پیامی بمناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، این روز را به تلاشگران عرصه قلم تبریک گفت و برای این قشر فرهنگی، آرزوی سلامتی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن پیام مدیرکل صداوسیما مازندران به این شرح است:
۱۷ مرداد سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی مصادف با روز خبرنگار، فرصتی است تا به عنوان مسئول یک رسانه فراگیر، پیرامون خبرنگاران و نقش آفرینی‌های جهادی آن‌ها پردازش و پیمایشی داشته باشم.
مقام معظم رهبری که فرماندهی فرهنگی جامعه ما نیز به عهده معظم له نهاده شده، مدتی قبل در راستای معرفی و تبیین سلسله جنگ‌های استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی و در ترسیم جنگ نرم، به نبرد رسانه‌ای غرب با ما اشاره داشته اند.

نبرد رسانه‌ای با توجه به قابلیت‌های فرامرزی، بودجه‌های کلان، باورپذیری‌های نسبی افکار عمومی، گستردگی توانایی ها، مهارت‌های حرفه ای، تجربه‌های عملیاتی، استراتژی‌های پروپاگاندایی، افسارگسیختگی اخلاقی، سیاستگذاری‌های خصمانه و ده‌ها شاخص دیگر، قطعا” جنگی نابرابر، تهدیدی جدی و مصافی خطرناک محسوب شده و حتی غفلت لحظه‌ای از این جنگ، می‌تواند موجب شورش‌ها و پذیرش‌ها و بهم ریختگی کامل جامعه خودی شده و نظام ما را از بزرگترین سرمایه اجتماعی یعنی حضور حمایتگرانه مردم در صحنه محروم نماید.

خبرنگاران، افسران جنگ رسانه‌ای در چنین ساختاری، نبرد رسانه‌ای یکی از خاکریز‌های جنگ نرم و در اصل خط مقدم آن تلقی شده که طی آن خبرنگاران مستقر در سنگر‌های این خاکریز، باید بطور توأمان و با استفاده از راهدار‌های بصیرتی، هم شلیک‌های دشمنان را رهگیری کنند و هم مبادرت به شلیک‌هایی نمایند که طی آن دشمنان را در خاک خودشان زمین گیر کرده و مکرشان را به خودشان برگردانند!

خبرنگاران به مثابه افسران ورزیده، حرفه ای‌ترین رزمندگان این نبردند که با تشخیص درست اهداف دشمنان، می‌توانند بهترین نسخه‌ها را تجویز کنند!

در نبرد رسانه ای، هر خبر به مثابه گلوله‌ای است که در خشاب ساختاری آن اعم از رسانه‌های دیداری، شنیداری، نوشتاری، خبرگزاری و فضای مجازی، مترصد و مستعد هدف گیری و شلیک به خال سیاه سیبل روبرو با ضریب دقت بالاست.

بزرگنمایی ها، سیاه نمایی ها، دروغ پراکنی ها، جوسالاری ها، هوچی گری ها، تحلیل‌های غلط و دروغین، القاءها، فریب ها، فتنه گری ها، سندسازی ها، تحریک ها، تحریف ها، تخریب ها، تهدیدها، تحقیرها، اشک تمساح‌ها و تلبیس‌ها و سایر شگرد‌ها در رأس جلوه‌های دشمنان برای جذب و بکارگیری مخاطبان در توطئه‌های میدانی قرار داشته و دارد!

موقعیت شناسی، فرصت شناسی، وظیفه شناسی، دشمن شناسی، لحظه شناسی و فهم درست از مرزبندی‌های خودی و غیرخودی و تعیین تکلیف نسبت به پادو‌های صاحب تریبون دشمنان در جغرافیای سیاسی خودی، که همواره جاده صاف کن‌ها و توجیه گران سیاست‌های دشمنان و ایفاگران نقش‌های میانجی و حلقه‌های واسط اند، رئوس رسالت‌های شما خبرنگاران است که سختی کار خبرنگاری را به جایی می‌رساند که خبرنگار باید حق ملت خود را از حلقوم گرگ‌های درنده بیرون بکشد و یا حرف حق ملت خود و سایر ملت‌های مظلوم را به کرسی بنشاند!

خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد و بالندگی محیرالعقول خبرنگاران و کلا” حرفه خبرنگاری در کشورمان بوده و هستیم که جا دارد این تعالی توانایی را به مناسبت روز خبرنگار به شما خبرنگاران عزیز و گرامی تبریک و تهنیت گفته و برای یکایک شما عزیزان آرزوی توفیق و سربلندی نمایم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز خبرنگار مقام معظم رهبری جنگ نرم نبرد رسانه ای جنگ نرم حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش شاگردان اوسمار برای نبرد یک‌هشتم

سرخپوشان پایتخت امروز در ورزشگاه کاظمی آخرین تمرین خود را پیش از سفر به اراک برگزار کردند. راندو در قالب سه گروه، بخش نخست تمرین بود که با حضور اوسمار ویرا(سرمربی) و سیدجلال حسینی(دستیار) در کنار سایر بازیکنان دنبال شد.

مرور برنامه‌های تاکتیکی و فوتبال هدفمند بخش‌های دیگر این تمرین بود که یک ساعت به طول انجامید. امید عالیشاه و علیرضا بیرانوند مصدومان اردوی پرسپولیس بوده و تحت نظر کادر پزشکی آماده بازگشت به میدان هستند.

سرخپوشان بعد از پایان تمرین و پس از یک وقفه کوتاه، با ۲ دستگاه اتوبوس راهی اراک شدند. تیم فوتبال پرسپولیس فردا در مرحله یک هشتم‌نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۱۵دقیقه به مصاف آلومینیوم می‌رود.

 

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از نبرد پهپادهای اوکراینی و روسی در آسمان
  • (ویدئو) نبرد مرگبار یک مار با حیوانی به نام مونگوس!
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • نبرد ۴ تیم برای جام جهانی
  • آماده‌باش شاگردان اوسمار برای نبرد یک‌هشتم
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند