Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی مولایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر روز گذشته پس از گزارش مردمی به واسطه سامانه ۱۲۵ این سازمان مبنی بر آتش‌سوزی در تالاب "نوروزلو" در محدوده روستای "گویجلو"، ماموران آتش‌نشانی با تجهیزات خودرویی به محل اعزام شدند. 

وی با بیان اینکه پس از حدود یک ساعت تلاش آتش با کمک‌ آتش‌نشانان مهار و از گسترش آن جلوگیری شد، افزود: علت این آتش‌سوزی عمدی بوده که توسط افرادی ناشناس روی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب با بیان اینکه به علت جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی، تیم دیگر آتش‌نشانی در محل حضور یافتند، اضافه کرد: این دومین مورد از بروز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده این شهرستان در سال جاری است که در بار نخست، پنج هکتار از تالاب "نوروزلو" در آتش سوخته بود.

وی همچنین بیان کرد: پس از مهار آتش در مرحله نخست به علت وزش باد، آتش دوباره شعله‌ور شد که با اعزام مأموران آتش‌نشانی دوباره حریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهار شد.

مولایی گفت: آتش‌سوزی تالاب‌ "نوروزلو"، تهدیدی جدی برای آینده این تالاب زیبا و نابود کننده حیات گونه‌های جانوری و پرندگان است و از اینرو صیانت و حفاظت از این سرمایه ملی وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی توسط شهروندان از مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در این شهرستان است، اضافه کرد: آموزش و ارتقای آگاهی عمومی تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع حوادث آتش‌سوزی در این عرصه‌ها دارد و نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در این زمینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

 آب مورد نیاز تالاب نوروزلوی میاندوآب از طریق رودخانه زرینه تامین می‌شود؛ این تالاب در سال ۱۳۹۱ در ردیف مناطق حفاظت شده قرار گرفت. 

این منطقه هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و محل زیست انواع حیوانات و پرندگان کم‌نظیر بوده و با برخورداری از درختانی همچون گز و سرو و نیزارها از پوشش گیاهی مطلوبی برخوردار است.

برچسب‌ها آتش‌نشانی آتش سوزی تالاب ها میاندوآب پروندهٔ خبری آتش در کمین جنگل ها و مراتع

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی آتش سوزی تالاب ها میاندوآب آتش نشانی آتش سوزی تالاب ها میاندوآب آتش سوزی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از کنترل حریف انبار کارتن شهرری خبر داد و گفت: آتش در یکی از انبارها کاملا خاموش و انبار دیگر نیز در حال اطفا است و از سرایت آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، جلال ملکی گفت: دو انبار مسقف هر یک به وسعت حدودی 500 متر در بین چندین انبار دچار حریق شده بود که شعله ور بودند و محدوده‌ای از فضای باز به وسعت هزار متری نیز شعله ور بود.

وی افزود: یکی از انبارها مملو از آسپری، افشانه و ادکلن بود که سقف انبار نیز کاملا دفرمه شده بود که در حال حاضر کاملا خاموش شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در ادامه گفت: در حال حاضر بخش زیادی از حریف انبار لوازم یدکی دوچرخه نیز خاموش شده و آتش به طور کامل تحت کنترل است.

آتش‌سوزی حوالی بیمارستان هفت تیر مربوط به انبار کارتن بود

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه از گسترش آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شده خاطرنشان کرد: کانتینرهای بزرگ کالا در داخل محوطه باز این انبار نیز وجود دارد که یکی از آنها دچار حریق و سپس خاموش شد.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت