Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@07:56:39 GMT

ژاپن به دنبال برگزاری المپیکی ساده اما الهام بخش

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۳۱۳۳

ژاپن به دنبال برگزاری المپیکی ساده اما الهام بخش

همزمان با برداشته شدن موقت سازه حلقه‌های المپیک نصب شده در بندر توکیو برای بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ برای تامین و نگهداری، مدیر اجرایی کمیته برگزاری این تورنمنت اذعان داشت که برگزاری پرزرق و برق المپیک توکیو دیگر در دستور کار سازماندهندگان نیست.

قدس آنلاین: به گزارش رویترز، المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ماه مارس به دلیل پاندمی ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد؛ امروز (پنجشنبه) می‌توانست چهاردهمین روز از این بازی‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازه که هفت ماه پیش در این بندر نصب شد و ۱۵.۳ متر ارتفاع و ۳۲و۶ متر عرض دارد، پس از شستشو و بازبینی امنیتی بار دیگر در این منطقه نصب خواهد شد.

«آتسوشی یاناشیمیزو» مدیر برنامه‌ریزی دولت توکیو گفت: محو شدن این سازه از انظار برای چهار ماه، ناراحت کننده است اما از زاویه مثبت به آن نگاه و اطمینان حاصل می‌کنیم که بعد از چهار ماه، کاملا تمیز بوده و از لحاظ امنیتی در شرایط خوبی قرار خواهد داشت.

سازماندهندگان انتظار دارند زمانی که این سازه در ماه دسامبر دوباره در این منطقه نصب شود، ایده بهتری از برگزاری یا عدم برگزاری این تورنمنت داشته باشند.

سازماندهندگان المپیک توکیو گفته‌اند که برگزاری موفقیت آمیز این تورنمنت می‌تواند سمبل مثبت و الهام بخشی باشد از ایستادگی جهان برابر پاندمی.

«توشیرو موتو» مدیر اجرایی توکیو ۲۰۲۰ ماه گذشته به رویترز گفت که «با برگزاری موفق بازی‌ها در توکیو، از اعماق وجود امیدواریم تا بتوانیم میراثی را در تاریخ بشریت به یادگار بگذاریم.»

موتو به‌تازگی در گفت‌وگو با فایننشال تایمز گفته است سازماندهندگان المپیک بدنبال برگزاری بازی‌هایی «ساده اما الهام بخش» هستند.

وی اذعان داشت که برگزاری المپیک در سال آینده به شکلی پر زرق و برق و آنطور که در برنامه ریزی اولیه تصور می‌شد، دیگر هدف سازماندهندگان نیست.

وی در این خصوص اظهار داشت: در بحبوحه پاندمی کرونا، برگزاری المپیکی پرزرق و برق و سرشار از خوشی، برای مردمی که در سرتاسر جهان گرفتار این ویروس شده‌اند، چندان خوشایند نبوده و از حس همدردی را در آنان تداعی نخواهد کرد.

موتو تاکید کرد: در عوض، می‌خواهیم تورنمنتی ساده اما الهام‌بخش برگزار کنیم. نمی‌دانم که تابستان سال آینده وضعیت ابتلا به کرونا چگونه خواهد بود اما احتمالات چندان امیدوارکننده نیست اما مهم‌ترین موضوع این است که المپیکی را برگزار کنیم برای مردمی که باید با کووید-۱۹ زندگی کنند.

وی در ادامه افزود: تصمیم تعویق بازی‌ها با دولت ژاپن بود و بلافاصه شرایط اندکی دستخوض تغییر شد. همچنین برگزاری المپیک در دوران کرونا بدین معنا است که استراتژی ضدویروس حیاتی بوده و استراتژی کووید-۱۹ باید در سطح ملی برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک برگزاری المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه در المپیک 2020 توکیو کاروان ورزش ایران با 66 ورزشکار شرکت کرده بود، اما قطعا در المپیک 2024 پاریس کاهش چشمگیری در این زمینه وجود خواهد داشت. البته دلیل اصلی این اتفاق غیبت تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال هستند که هر کدام با 12 بازیکن در مجموع 24 نفر را به کاروان ورزشی ایران اضافه کرده بودند.

با اینکه هنوز تیم ملی والیبال امید اندکی برای کسب سهمیه المپیک دارد، کمیته ملی المپیک در پیش بینی‌های خود روی این تیم برای گرفتن مجوز حضور در المپیک حساب باز نکرده است. 

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک بعد از جلسه امروز هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: "ما سه دستور جلسه داشتیم و ابتدا گزارشی از  بازی‌های المپیک اعلام شد و مقرر  شد ارائه بسته‌های حمایتی به فدراسیون‌ها ادامه داشته باشد و رشته‌های دوومیدانی، تیروکمان، تنیس روی میز و سنگنوردی که دنبال سهمیه هستند، حمایت شوند. حتی والیبال ساحلی و والیبال هم دنبال سهمیه هستند. جودو و شنا و بدمینتون هم دنبال وایلد کارت هستند. امیدوارم بیش از ۳۵ سهمیه به دست آوریم."

تاکنون سهمیه‌های قطعی ورزش ایران به عدد 30 هم نرسیده و باید دید طی یکی، دو ماه آینده کسب سهمیه‌ها تا چه عددی پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • چالهان اوعلو: از هیچ کس الهام نگرفتم؛ پیرلو مانند من دفاع نمی کرد
  • بهترین فیلم های سامورایی قرن بیست و یکم؛ از The Last Ronin تا ۱۳ Assassins (+عکس)
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!