Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به اعتقاد مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه نانوفناوری، آفت‌کش ارگانیک این شرکت که با استفاده از فناوری‌نانو تولید شده است برای محیط‌زیست و انسان مشکل ایجاد نمی‌کند و در عین حال بسیار ارزان‌تر از آفت‌کش‌های شیمیایی است.

نانوآفت‌کش ارگانیک، در واقع یک دافع حشرات، کرم و انواع آفت‌های محصولات کشاورزی، به ویژه میوه‌هاست که  این شرکت فعال در حوزه فناوری نانو رسیس، با بهره‎‏گیری از خواص آفت‏‎گریزی عصاره‎‏های گیاهی و فرمولاسیون تجربی بیش از ۱۰ عصاره گیاهی این محصول را تولید و به بازار عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن کرمی مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «در حال حاضر ظرفیت تولید ۳ هزار لیتر در روز از این آفت‌کش را داریم، از آنجایی که فروش آفت کش‌ها فصلی است و تنها در برخی ماه‌ها از سال این محصول به وفور استفاده می‌شود، میزان فروش ما در چنین ماه‌هایی تقریبا ۲۰ هزار لیتر است.»

کرمی می‌افزاید: «این آفت‌کش نانو برای انسان و محیط‌زیست مشکل‌ساز نیست و حتی اگر روی میوه‌ها باقی بماند، مصرف آن باعث بیماری نمی‌شود.»

بیشتر بخوانید

امضای تفاهم‌نامه همکاری پارک فناوری دانشگاه تهران و شرکت پست

به گفته مدیرعامل این شرکت نانویی این محصول نسبت به آفت‌کش‌های شیمیایی از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار بوده و در عین حال کارایی بسیار بالایی نیز دارد؛ کرمی از رایزنی با خریدارانی از سوریه و افغانستان برای خرید این محصول خبر داد که نمونه‌هایی به آن‌ها برای تست عملکرد محصول داده شده‌است.

نانوآفت‌کش ارگانیک بر خلاف سایر آفت‏کش‎های ارگانیک موجود در بازار، عصاره تقطیری گیاهی نیست و یک نوع نانوسوسپانسیون بوده که به دلیل دارا بودن عصاره‎‏های گیاهی، خاصیت آفت‎‏گریزی قوی‎تری نسبت به سایر آفت‏کش‎های گیاهی دارد و از سوی دیگر، به‌دلیل دارا بودن نانوذرات بافت‎‏های گیاهی، غنی از مواد غذایی است که به آسانی از سطح برگ‏‎ها جذب می‎شود. قطر میانگین نانوذرات در فاز سوسپانسیون ۳۰ نانومتر است و با کنترل فرآیند، امکان تغییر ابعاد نانوذرات وجود دارد. به‌طور میانگین ۱۰ میلی‌‏لیتر از این آفت‏‌کش برای یک درخت متوسط کافی است.

این آفت‌کش تهیه شده از انواع مواد موثره گیاهی، کاملاً ارگانیک و فاقد هرگونه افزودنی شیمیایی، بدون تأثیر مخاطره‎‌‏آمیز روی بافت خاک و آب، فاقد هر گونه عنصر فلزی سنگین است که قابلیت جذب مواد غذایی موجود در آفت‏‎کش از برگ‏‎های درختان و پوست میوه‎‏ها، افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی، تقویت و افزایش مقاومت گیاه در سال‎‏های آتی با غلظت بالاتر نسبت به سایر آفت‏‎کش‌‏های ارگانیک را هم می توان از دیگر مزایای آن دانست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست فناوری نانو آفت کش آفت کش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف صد هزار حلزون در شهرضا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره محیط زیست شهرضا گفت: متخلفی که در زمینه نگهداری، پرورش، خرید و فروش حلزون در شهرستان شهرضا فعالیت می‌کرد، با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.


رمضان قبادپورافزود: با استناد به بند ج ماده ۱۰ و ۷ قانون شکار و صید مواد یک و ۸ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضائی معرفی و صد هزار حلزون نیز کشف شد.


حلزون نوعی نرم تن در رده شکم پایان و از خانواده بی مهرگان است.

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • کشف صد هزار حلزون در شهرضا
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها