Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@22:42:13 GMT

طرح مردمی‌سازی امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۳۴۰۳

طرح مردمی‌سازی امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه اجرایی می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر به طرح مردمی‌سازی این امر الهی در جامعه اشاره کرد و گفت: ۲۷ سال از عمر این ستاد می‌گذرد و با توجه به ظرفیت و زیرساخت موجود در کشور نمره قبولی نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت الاسلام روح الله میرزایی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال 72 تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  "فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر  یک ظرفیت عظیمی بوده که با توجه به اهمیت آن  در کنار دیگر فرایض دینی قرار دارد" افزود: وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، مردمی کردن و مطالبه‌گری است؛ زیرا این امر همانند نماز واجب است و باید کاری کنیم آحاد جامعه این وظیفه ولایی را انجام دهند. 27 سال از عمر ستاد می‌گذرد  و با توجه به ظرفیت و زیرساخت موجود در کشور نمره قبولی نداریم.

میرزایی ادامه داد: با بررسی و آسیب‌شناسی انجام شده، دو آسیب جدی  در این حوزه وجود دارد و اول آنکه می‌خواهیم خودمان اجرا کنیم نه مردم  و دوم آنکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر حوزه‌های امر به معروف و نهی از منکر در یک موضوع و افراد خاص محدود و منحصر شود موجب زمین خوردن آن می‌شود که باید در زمینه‌های دیگر به ویژه حوزه مدیران و مسئولان نیز توجه شود.

وی بیان کرد: مردم اگر می‌توانستند و آموزش را صحیح می‌دیدند که به درستی مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند شاهد نتیجه خوبی بودیم. پرچم ستاد احیای امر به معروف ونهی از منکر در حوزه گردشگری، تفریحات سالم، تعلیم و تربیت و کارگری محدود شده اما اگر واقعا به درستی  مطالبه‌گری به حق مردم  را داشته باشیم خود مردم داوطلبانه عضو ستاد می‌شوند.

این عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: در دوره جدید تلاش داریم کاری کنیم اقشارمختلف مردم به صورت تخصصی وارد ستاد امربه معروف و نهی  از منکر شوند. همچنین تفاهم نامه‌ای با قوه قضاییه منعقد شد تا در بحث اجرای این فریضه یک وکیل و مشاور حقوقی به صورت رایگان اختصاص داده شود.

قدردانی مردم از اقدام انقلابی پلیس بجنوردی/ ماموری که برای دفاع از حقوق شهروندی ‌امر به معروف کرد+ فیلمفراخوان مسابقه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان منتشر شدعامل انتشار فیلم امر به معروف مأمور انتظامی خراسان شمالی دستگیر شد

وی ادامه داد: براساس سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه حفاظت از محیط زیست باید در حوزه محیط زیست محتواهای خوبی تهیه شود که تفاهم نامه‌ای با حوزه علمیه قم بسته شد تا در این امر نیز ورود شود.

میرزایی افزود: دستگاه‌های مختلف حمایت همه جانبه از ستاد داشته باشند؛ فعالیت ستاد نسبت به گذشته پررنگ تر و پررونق تر باشد تا شرمنده امام و شهدا نباشیم.

نظارت بر عفاف و حجاب کارکنان ادارات

قائم مقام ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران  با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 12 شهید عرصه معروف استان، گفت: اقدامات خوبی جهت نظارت بر رعایت عفاف و حجاب در ادارات صورت گرفت و تیم‌های تخصصی در این زمینه تشکیل شد.

امیری افزود: سال گذشته به صورت محسوس و نامحسوس از 134 دستگاه نظارتی بررسی انجام شد که 21 دستگاه برتر تجلیل شدند. در این زمینه نظارت و بازرسی از اماکن عمومی، سالم‌سازی دریا، تفرجگاه‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: سال گذشته آموزش مقدماتی برای دو هزار و 400 نفر  از کارکنان دولتی و کارگاه‌های آموزشی در زمینه بررسی آسیب‌ها و چالش‌ها برگزار شد.

امیری گفت: در فضای مجازی جهت ترویج  فرهنگ احیای امر به معروف، سال گذشته مطابق با رویکرد کرسی آزاد اندیشی،  تریبون آزاد نقدپذیری با مشارکت دانشگاه‌ها  برگزار شد و در جهت اجرایی‌شدن فرمایشات مقام معظم رهبری به منظور افزایش آگاهی عمومی جامعه و ترویج امر به معروف یک دوره مسابقات کتابخوانی با حضور هزار و728 نفر برگزار شد.

وی تصریح کرد: عصر شعر روشنگری فاطمی جهت ترویج فرهنگ نقد و نقد پذیری در جامعه تشکیل و گام خوبی در زمینه اهدای خون با عنوان "نذر خون" انجام شد.

امیری اضافه کرد:  مازندران علیرغم محدودیت در امکانات، اعتبارات و  نیروی انسانی در اجرای تمام برنامه‌ها و ماموریت‌ها در ردیف استانهای برتر در زمینه عملکرد کشوری بوده است.

انتهای پیام/ 682/س

R41358/P/S6,74/CT11 بیشتر بخوانید... انتخاب ناظران مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراخوان مسابقه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان منتشر شد قدردانی مردم از اقدام انقلابی پلیس بجنوردی/ ماموری که برای دفاع از حقوق شهروندی ‌امر به معروف کرد+ فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انتخاب ناظران مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر فراخوان مسابقه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان منتشر شد قدردانی مردم از اقدام انقلابی پلیس بجنوردی/ ماموری که برای دفاع از حقوق شهروندی ‌امر به معروف کرد+ فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در سراسر استان بوشهر اجرا می‌شود ۳ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۴ علت اصلی افسارگسیختگی قیمت‌ها در بازار مسکن چیست؟ ۵ پاسخ ‌مسئولان به تسنیم درباره گرانی ماسک؛ "نوسانات ارزی" و "کمبود پارچه" مقصرند ۶ ابتکار فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌شرق در تبریک روز خبرنگار / قدردانی از ‌‌مدافعان و یاوران سلامت / نیروهای مسلح کنار مردم‌اند + فیلم ۷ دستگیری مدیر کل سابق امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان به اتهام فساد مالی ۸ سقوط نمودار نرخ رشد جمعیت کشور دستخوش عومل داخلی و خارجی؛ بحرانی که جدی گرفته نمی‌شود مهمترین اخبار استانها بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران میزگرد| چرا تولیدات کشاورزی استان اصفهان به میزان کافی صادر نمی‌شود؟ / حلقه مفقوده‌ای که در شرکت‌های دانش بنیان باید یافت فلسفه مناطق ممنوعه در نوار مرزی از زبان فرمانده مرزبانی / اجازه ورود اقلام ضدفرهنگی، مشروبات الکلی و سلاح را نمی‌دهیم شیوع کرونا در استان مازندران کنترل شده است/ خروج از وضعیت قرمز مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم قالیباف: هماهنگی کاملی بین قوای سه‌گانه برای حل مشکلات معیشتی وجود دارد بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم شرمن: ایران در برابر فشار حداکثری ترامپ مقاومت را برگزیده است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر امر به معروف و نهی از منکر احیای امر به معروف ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی

جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: در حال حاضر روند بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای ساخت پروژه‌های های ویلایی سازی و کم طبقه با توجه به شعار سال در اولویت برنامه های دولت قرار گرفته است و همین امر باعث شده که سرعت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر ایوانکی افزایش یابد.

وی افزود: بخش دیگری از پروژه‌های نهضت ملی مسکن از طریق  واگذاری و عرضه زمین  اجرایی می شود که باید دولت و راه وشهرسازی استان تهران آن را اجرایی کند. 

او توضیح داد: واگذاری اراضی و پرداخت تسهیلات باعث می شود که فرصت خوبی به متقاضیان و مردم داده شود تا آنها خود بتوانند واحدهای مسکونی را به صورت تدریجی بسازند و این اقدام باعث ترویج ویلایی سازی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رشد ویلایی‌سازی با استفاده از مشارکت‌های مردمی در ایوانکی
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است