Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@16:48:25 GMT

شرکت ۳۲۰ هزار نفر در اولین روز کنکور کارشناسی ارشد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۳۶۵۴

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعداد شرکت کنندگان در کنکور ارشد در اولین روز آزمون بیان کرد:کنکور کارشناسی ارشد امروز پنج شنبه ۱۶ مرداد ماه در ۸۰ شهرستان و ۲۳۶ حوزه امتحانی برگزار شد.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: این آزمون بدون تاخیر و راس ساعت ۸ و نیم شروع شد و تا امروز تعداد  ۵۱۳ هزار و ۶۴۷ نفر حدود ۸۰ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرین آمیزی در ادامه درباره آمار داوطلبانی که طی امروز در جلسه آزمون شرکت کردند، اضافه کرد: تعداد ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب برای رقابت در ۳۳ رشته امتحانی در اولین روز آزمون شرکت کردند.  

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند و ظرفیت این دوره ۱۵۷ هزار نفر است.

زرین آمیزی ادامه داد: پیامکی به منظور نظرسنجی از نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی امروز به داوطلبان ارسال خواهد شد تا در این باره نظر سنجی صورت بگیرد.

او در ادامه بیان کرد: داوطلبانی که در دو روز آینده آزمون دارند و هنوز کارت ورود به جلسه را دریافت نکرده اند می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه و پرینت کارت اقدام کنند. داوطلبان برای حضور در آزمون باید کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار را به همراه داشته باشند.

گفتنی است، نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم شهریور و نتایج نهایی آن نیز اواخر مهر اعلام می‌شود؛ بیشترین داوطلب در گروه علوم انسانی با ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ نفر قرار دارد. پس از آن گروه فنی و مهندسی با ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ نفر در رده بعدی قرار دارد همچنین در گروه علوم پایه تعداد ۳۹ هزار و ۲۰۸ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی تعداد ۱۷ هزار و ۷۳۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۵۴ هزار و ۸۸۹ نفر و در گروه دامپزشکی ۳ هزار و ۸۵ نفر ثبت نام کرده اند.

نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد  اواخر مهر اعلام می شود؛ پس از آن دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه آزاد، پیام نور، علی کاربردی، غیر انتفاعی و .. می توانند پذیرش دانشجو را شروع کنند. فرآیند انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌هایی که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کارشناسی ارشد سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان

داوطلبان می توانند از تاریخ مذکور حداکثر تا روز یکشنبه، ۱۶ این ماه هر گونه مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون دارند، منحصرا" از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند.

 نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش از نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز جمعه ۷ اردیبهشت در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آن ها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیر برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است و در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد، داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آن ها لحاظ کند.

 کارنامه اولیه داوطلبان نوبت نخست نیمه مرداد جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد