Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@17:31:24 GMT

تخصیص ۲.۵ میلیارد دلار ارز نیمایی برای ترخیص کالا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۴۱۷۷

بانک مرکزی برای ترخیص کالا‌های اساسی از گمرکات، ۲.۵میلیارد دلار ارز نیمایی تخصیص داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گرگان با اعلام این خبر گفت: در مجموع، بازگشت ارز به کشور خیلی خوب شده است.

محمدرضا کلامی افزود: با هماهنگی بخش خصوصی، بانک مرکزی و گمرکات، کالا‌های اساسی در حال ترخیص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: تا کنون هیچ کالایی در کشور کمبود نداشتیم، نداریم و از این به بعد هم نخواهیم داشت.
معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت اضافه کرد: برای تامین کالا‌های ضروری مورد نیاز در ماه محرم نیز سهمیه‌های لازم از محل ذخایر استراتژیک پیش بینی شده است و طی هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: بانک مرکزی ، ترخیص کالا‌های اساسی ، گمرکات ، ارز نیمایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بانک مرکزی ترخیص کالا های اساسی گمرکات ارز نیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری

سرپرست گمرکات استان ایلام گفت: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی گمرکات استان ایلام، سهراب کمری اظهار کرد: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا ارزشی بالغ بر ۹۲ میلیون و۳۲۰ هزار دلار داشته است.

سرپرست گمرکات استان ایلام ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی از مرز مهران از جمله انواع محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

کمری اضافه کرد: تعداد پروانه‌های خروج موقت صادرشده در این مدت رشد ۵۶۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به آمار تردد مسافر از مبادی ورودی و خروجی مرز مهران در فروردین گفت تشریفات گمرکی کالاهای به همراه بیش از ۳۶۰ هزار نفر مسافر در کمترین زمان توسط کارکنان گمرک ایلام در این بازه انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 747715

دیگر خبرها

  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد