Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@02:45:46 GMT

همراهی با بیماران درگیر با اعتیاد تا مرحله بهبودی کامل

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۴۵۰۲

همراهی با بیماران درگیر با اعتیاد تا مرحله بهبودی کامل

افرادی که با درمان، توانمند‌سازی و حرفه‌آموزی برای بیماران معتاد، آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و با حمایت از آنها تا مرحله‌ شاغل شدن و حتی پس از آن به این قشر فرصت زندگی عادی همچون مابقی افراد جامعه را می‌دهند.

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس؛ شیراز| آوازه عملکردهایشان را کم‌وبیش در نشست‌وبرخاست‌هایمان شنیده‌ایم، اینکه افرادی که با نگاه متفاوت خود به قشر معتاد جامعه شعار «کمک به فرد معتاد، نجات یک جامعه» را در عمل به اثبات رسانیده و با اقدامات خود علاوه بر درمان این بیماران با توانمندسازی و حرفه‌آموزی به آنها گامی را در راستای بهبود جامعه برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برای آگاهی بیشتر از روند کاری این مراکز به یکی از موسسه‌ها رفته و با مدیرعامل و همچنین یکی از بهبودیافتگان در این مرکز به گفت‌وگو نشستیم.

از سال ۹۱ فعالیت خود را شروع کرده و تا امروز حدود ۱۶۰۰ فرد معتاد  را پذیرش و همچنین حدود ۳۵۰ نفر از این افراد را در کارگاه‌ها و واحدهای اشتغال و حرفه‌آموزی‌هایمان به‌کار گرفته‌ایم

 پوریا لطف‌پور، کارشناس مددکاری در خصوص اقدامات موسسه اظهار می‌کند: از سال ۹۱ فعالیت خود را شروع کرده و تا امروز حدود ۱۶۰۰ فرد معتاد  را پذیرش و همچنین حدود ۳۵۰ نفر از این افراد را در کارگاه‌ها و واحدهای اشتغال و حرفه‌آموزی‌هایمان به‌کار گرفته‌ایم.

وی در ادامه عنوان می‌کند: ماهیت این موسسه مردم‌نهاد در زمینه درمان و حرفه‌آموزی و همچنین توانمندسازی معتادان خیابانی است و شامل افرادی بوده که یا خودخواسته تمایل به درمان دارند و یا به‌صورت قانونی جمع‌آوری می‌شوند.

این کارشناس مددکاری اضافه می‌کند: طی پروسه‌ای این افراد غربالگری شده و اگر دارای بیماری باشند برنامه درمان آنها و درصورتی‌که نباشند، درمان اعتیادشان شروع می‌شود.

لطف‌پور می‌گوید: پس از بهبودی و وقتی‌که فرد قابلیت توانمندشدن را پیدا می‌کند مراحل توانمندسازی شروع‌شده و پس از آموزش در کارگاه‌های فنی حرفه‌ای، آزمونی برگزار و به افراد کارت مهارت داده می‌شود.

وی مطرح می‌کند: افراد براساس حرفه‌ای که آموخته و کارتی که دریافت کردند شاغل و مشمول دریافت تسهیلاتی همچون اخذ وام نیز از سوی بهزیستی می‌شوند.

حتی افرادی بهبودیافته‌ای هستند که در مراکز درمانی پس از توانمندسازی و طی کردن دوره‌های آموزشی مختلف حال به‌عنوان روانشناس، درمانگر و مددیار مشغول به کار هستند

این کارشناس مددکاری می‌گوید: حتی افرادی بهبودیافته‌ای هستند که در مراکز درمانی پس از توانمندسازی و طی کردن دوره‌های آموزشی مختلف حال به‌عنوان روانشناس، درمانگر و مددیار مشغول به کار هستند.

لطف‌پور افزود: حتی اگر افراد نیازمند حمایت پس از طی شدن این مراحل نیز باشند، مثلاً خانواده و مکان نداشته باشند خوابگاه‌هایی را برای آنها در نظر گرفتیم اما ازنظر مکان خوابگاه خصوصاً برای خانم‌ها همچنان در مضیقه هستیم.

در ادامه به سراغ ابراهیم خودکامه رفته و به‌عنوان فردی که کارتن‌خواب بوده و بهبودیافته واکنون در حال حاضر سرکارگر چند نیروی دیگر هم نوع خود است رفته و به گفتگو با او پرداختیم.

وی علت معتاد شدن را صرفا کنجکاوی بیان کرده و می‌گوید: از کنجکاوی وضعیت من به حدی رسید که نسبت به هر نوع ماده مخدری اعتیاد شدید پیدا کردم.

به مدت ۱۶ سال و از ۲۴ سالگی درگیر این بیماری بودم؛ طوری که به‌مرور از خانه و خانواده طرد و به مدت شش سال کارتن‌خواب بودم

این فرد بهبودیافته ادامه می‌دهد: به مدت ۱۶ سال و از ۲۴ سالگی درگیر این بیماری بودم؛ طوری که به‌مرور از خانه و خانواده طرد و به مدت شش سال کارتن‌خواب بودم.

خودکامه اضافه می‌کند: من را در خیابان دستگیر و به این موسسه  معرفی کردند و حال در رأس زندگی هستم و حال بسیار خوبی رادارم.

این کارآفرین عنوان می‌کند: در حال حاضر کارهای دکوراسیون منزل انجام داده و چند کارگر که آنها هم از معتادین بهبودیافته هستند، را به کار مشغول کرده‌ام.

این فرد بهبودیافته با تاکید بر این مسئله که احساس خوشبختی دارد، می‌گوید: پس از بهبودی کامل و شاغل شدن  و به جمع خانواده پیوستن، ازدواج‌کرده و حال نیز پسری چهار ماهه دارم.

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتیاد درمان بیماران آسیب های اجتماعی کارشناس مددکاری فارس فرد بهبودیافته حرفه آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی درباره اجرای طرح عرضه اینترنتی دارو گفت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است.

وی افزود: سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده دار می‌شوند.

عین‌اللهی اظهار کرد: اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 846791 منبع: مهر برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم بهرام عین‌اللهی دارو اینترنت

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج