Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@13:55:55 GMT

۹۷ درصد صنعت کیف و کفش تبریز متاثر از کروناست

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۴۶۳۹

۹۷ درصد صنعت کیف و کفش تبریز متاثر از کروناست

رییس اتحادیه کفاشان و سراجان تبریز گفت: با شیوع ویروس کرونا ۹۷ درصد از صنعت کیف و کفش تبریز متاثر از این بیماری شده است.

علیرضا جباریان فام، روز پنجشنبه با حضور در ایرنا مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار افزود: فعالان این صنعت به علت شیوع این ویروس ۲ بازار مهم فروش خود شامل عید نوروز و بازگشایی مدارس را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فروش فعالان این صنعت نسبت به سال گذشته ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: سالانه ۸۰ تا ۹۰ میلیون جفت کفش در تبریز تولید می شد که اکنون این تعداد به حدود ۲۰ میلیون جفت رسیده است.

رییس اتحادیه کفاشان و سراجان تبریز گفت: ۳ صنف تولیدی کیف، کفش و پوشاک بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده اند و تنها تولید کنندگان کفش های ایمنی و کفش های کارگری ارزان قیمت که حدود ۳ درصد از صنعت کفش تبریز را شامل می شوند، خوب فروش دارند.

جباریان فام، با اشاره به اینکه ۳ تا ۴ درصد از صنعت کفش تبریز مربوط به تولیدی کفش های داخل سالنی و ورزشی است، ادامه داد: با توجه به تعطیلی سالن های ورزشی با شیوع ویروس کرونا، ۹۰ درصد از این تولیدی ها تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت کفش تبریز فعالیت دارند، یادآوری کرد: بعد از پایان بیماری کرونا و پیدا شدن واکسن آن، مطمئنا بازار صنعت کیف و کفش با جهش تولید و رونق مواجه خواهد شد و این موضوع جای امیدواری دارد.

جباریان فام، با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه این صنعت نیز به علت رشد قیمت ارز با افزایش مواجه شده است، ادامه داد: راه برون رفت از وضعیت کنونی، صادرات محصولات به خارج بوده و در این راستا تلاش می شود با شرکت در نمایشگاه های خارجی از این وضعیت خارج شد. 

وی با بیان اینکه رسانه ها در رشد صنعت کیف و کفش تبریز نقش بسزایی ایفا کردند، اظهار داشت: تلاش می شود با همکاری رسانه ها در کنار حفظ اشتغال موجود در این صنعت برای توسعه و گسترش آن نیز گام های اساسی برداشته شود./ ایرتنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صنعت کیف و کفش کفش تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس