Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: در کنار ۷ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد طرح شمیم خدمت با محور اشتغالزایی اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

حجت الاسلام سید نورالله جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دهدشت اظهار داشت: سازمان اوقاف در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه " جهش تولید " اجرای طرح شمیم خدمت با محور اشتغالزایی را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این طرح سه گام اجرا می‌شود، افزود: گام نخست که در بحث تولید و اشتغال و همچنین استفاده از ظرفیت نیروی انسانی است که برای این کار در بسیاری از شهرستان‌‌ها و مناطق اطراف آنها بقاع متبرکه، کارخانه، کارگاه، و مشاغلی وجود دارد که با دعوت از صاحبان این مشاغل و حرفه ‌ها، زمینه آموزش کارآموزان را فراهم می‌شود.

مشارکت «بنیاد برکت» در طرح‌های عمرانی گیلان/ 3500 طرح اشتغالزایی در نقاط محروم اجرا می‌شوداجرای طرح‌های جدید اشتغالزایی بنیاد برکت در گیلان11 طرح صنعتی با اشتغالزایی برای بیش از 1000 نفر در گیلان به بهره‌برداری رسید

وی با بیان اینکه گام دوم در زمینه اشتغال‌‌زایی در بقاع متبرکه، فراهم کردن مقدمات و زمینه کار و تولید در بقاع است، گفت: در این طرح زمین‌های اطراف امامزادگان برای اجرای طرح‌های کشاورزی و اشتغال‌زایی واگذار می‌شود.

جنتی افزود: در گام سوم با راه‌اندازی بازارچه‌‌های خیریه و فروشگاه‌‌های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه  با بیان اینکه سعی می‌شود در این طرح به خانواده‌های کم بضاعت توجه بیشتری شود، گفت: مشاغل مختلفی از جمله فرش بافی، صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی و... در قالب طرح " شمیم خدمت " در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال  طرح " شمیم خدمت " در 7 بقعه استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود، افزود: یکی از مهمترین اهداف این طرح ایجاد اشتغال پایدار است.

جنتی با بیان اینکه در این طرح نوع آموزش به منطقه بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان بستگی دارد، ادامه داد: در زمینه آموزش، محدودیتی بین خواهران و برادران و همچنین گروه‌های سنی وجود ندارد و هر کسی که توان یادگیری داشته باشد می تواند در کلاس‌های آموزشی که توسط اساتید مجرب در بقاع متبرکه برگزار می‌شود شرکت کند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم با همکاری اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی، فنی‌وحرفه‌ای و سازندگی سپاه این مشاغل را راه‌اندازی کنیم، گفت: تصمیم داریم یک بازارچه و یک محل هم جهت فروش این دستاوردها در کنار یکی از بقاع متبرکه فراهم کنیم.

انتهای پیام/ش

R7751/P/S6,69/CT15 بیشتر بخوانید... نماینده ولی فقیه در مازندران: ضریب اشتغال بخش کشاورزی استان افزایش یابد ۵۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان کرمان پرداخت شد آمار واقعی اشتغال در معادن خراسان شمالی زیر ۲۰۰۰ نفر است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماینده ولی فقیه در مازندران: ضریب اشتغال بخش کشاورزی استان افزایش یابد ۵۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان کرمان پرداخت شد آمار واقعی اشتغال در معادن خراسان شمالی زیر ۲۰۰۰ نفر است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در سراسر استان بوشهر اجرا می‌شود ۳ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۴ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۵ سرپرست آب منطقه‌ای گلستان: آبگیری سد نرماب از اواخر امسال؛ ۴۵۰ میلیاردتومان برای تملک اراضی سد نیاز داریم ۶ شیوع کرونا در استان مازندران کنترل شده است/ خروج از وضعیت قرمز مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۷ نماینده مردم آمل: کمبود امکانات درمانی در شهرستان سبب اتفاق تلخ کرونایی شد ۸ ‌‌دادگاه متهمان پرونده غله احتمالا علنی برگزار می‌شود / در مقابله با مفاسد اقتصادی دستگیری‌هایی از ‌منتسبین به مسئولان و افراد خاص داشته‌ایم مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| اطعام بزرگ ۲۰ هزار نفری غدیر در خراسان شمالی؛ «عیدی متفاوت» هیئتی‌ها برای مردم ویژه‌برنامه‌های جشن عید غدیر در حرم رضوی / مراسم با رعایت بهداشت برگزار می‌شود اتفاقات شگفت‌انگیز در محیط زیست کرمان / ثبت نخستین تصویر پلنگ سیاه ‌خاورمیانه‌ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم قالیباف: هماهنگی کاملی بین قوای سه‌گانه برای حل مشکلات معیشتی وجود دارد بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران سید حسن نصرالله فردا جمعه سخنرانی می‌کند روحانی: می‌خواهیم از صادر کردن نفت خام فاصله بگیریم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بقاع متبرکه اجرا می شود ترین اخبار شمیم خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ گفت: افراد کم توان دارای اختلال عملکردی بر اثر سکته مغزی، اوتیسم و اس ام ای(sma) از پوشش صندوق‌های بیماری خاص و سخت درمان بهره مند می‌شوند.
وی افزود: ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار سخت درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند و ۱۱ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شد.
شباهنگ اضافه کرد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی نیز به میزان ۷۰ درصد تعرفه بخش مربوطه در تعهد سازمان بیمه سلامت قرارگرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیکی برای کلیه مراکز مجاز ارائه دهنده خدمات توانبخشی در استان فراهم است. شباهنگ افزود:  ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و خدمت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت می‌باشد. وی عنوان کرد: در استان ۲ مرکز شامل مرکز درمان ناباروی بیمارستان بی بی حکیمه گچساران و مرکز نازایی کوثر در بیمارستان شهید جلیل فعالیت دارد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش جمعیت، ۹۰ درصد از هزینه‌های درمانی مربوط به ناباروری در مراکز دولتی از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود. وی بیان کرد:همچنین محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت. سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۳۰۴ مادر باردار در استان از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کردند.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت