Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، سید عباس موسوی ظهر امروز در نشست با برخی مدیران دستگاه های اجرائی استان با تاکید بر اینکه اهداف سیاسی،امنیتی و تجاری، اقتصادی و فرهنگی، تمدنی در هدف گذاری روابط با کشورهای مختلف مدنظر قرار می گیرد افزود: ایران و جمهوری آذربایجان از اشتراکات خوبی برخوردار هستند که توجه به این اشتراکات به گسترش و تقویت روابط منجر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقویت مراودات اقتصادی در اولویت گسترش روابط با جمهوری آذربایجان قرار دارد.

موسوی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان می تواند در تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان نقش کلیدی ایفا کند.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: برطرف نمودن مسائل و مشکلات تجاری با جمهوری آذربایجان به منظور دستیابی به چشم اندازهای اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

در این نشست مدیران فرهنگی و اقتصادی ضمن تبیین ظرفیت های استان مسائل و راهکارهای پیشنهادی برای تقویت روابط ایران و جمهوری آذربایجان را مطرح نمودند.

سید عباس موسوی به زودی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان مستقر خواهد شد.

46

کد خبر 1418876

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی ایران و جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم

وزیر امور خارجه مالی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در ادامه ملاقات‌های خود در حاشیه اجلاس سران همکاری اسلامی، در دیدار با «عبدالله جوپ» وزیر امور خارجه کشور ‎مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تأکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

کد خبر 750585

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»