Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:46:47 GMT

سرانه پارک شهر مادوان صفر است/ اجرای ۱۲ پروژه در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۵۱۹۸

سرانه پارک شهر مادوان صفر است/ اجرای ۱۲ پروژه در سال ۹۹

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش جهانبخش عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: در گذشته فضای لازم برای ایجاد پارک در شهر مادوان دیده نشد و در همین راستا برای ایجاد پارک با استفاده از ظرفیت زمین‌های منابع طبیعی با پیگیری جدی اقدام کردیم که متأسفانه هنوز کمیسیون متولی رأی به واگذاری زمین نداده است.

جهانبخش با انتقاد از عملکرد سازمان ورزش و جوانان در شهر مادوان، عنوان داشت: متأسفانه عملکردها در توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ورزشی در مادوان مناسب نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای ۱۹ پروژه توسعه‌ای و تجهیزی در سال ۹۸ توسط شهرداری مادوان، بیان کرد: جمع کل هزینه‌ها ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

جهانبخش از اجرای ۱۲ پروژه زیرساختی در شهر مادوان طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با تکمیل این پروژه به سمت پروژه‌های فضاسازی، توسعه پارکی و فضای سبز خواهیم رفت.

وی افزود: پایان عملیات آسفالت با تکمیل زیرساخت‌های آسفالت مادوان در سال ۹۹ را خواهیم داشت.

جهانبخش با اشاره به وضعیت بودجه‌ای شهرداری مادوان، خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بودجه شهرداری مادوان ۱۰۶ میلیارد ریال است. سال قبل ۶۳ میلیارد ریال اعتبار بود که در پایان به ۷۰ میلیارد ریال رسید.

جهانبخش با بیان اینکه طرح هادی مادوان از سال ۹۲ در دستور کار شهرداری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: بنا به دلایلی این طرح به عنوان مهمترین ابزار توسعه شهر به تعویق افتاده بود که در سال ۹۸ نهایی شد. امیدواریم بخشی از مشکلات مردم از قبل اجرای این طرح رفع شود.

شهردار مادوان با تاکید بر اصلاح وردی‌ها به شهر، گفت: همچنین ورودی شهر مادوان و یاسوج از سمت جاده اصفهان بهسازی خواهد شد.

جهانبخش با بیان اینکه خیابان‌ها به عنوان ستون فقرات و استخوان بندی شهر شناخته می‌شوند، گفت: این فضاها با اصلاح هندسی، توسعه، تعریض و روشنایی بهبود یافته و آسیب‌ها در کارکرد خیابان‌ها به حداقل رسیده است.

جهانبخش تصریح کرد: همچنین جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت و روشنایی در ابتدای مسیر خروجی به سمت شهر سی سخت اجرایی شد.

جهانبخش با اشاره به اهمیت درک مناسب از فرصت‌های پیش رو، ابراز داشت: بودجه شهرداری مادوان سالانه رشد داشته و محوریت ما توسعه اصولی شهری با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و بعد تعریف پروژه دارای خروجی است.

جهانبخش به رشد جمعیتی مادوان اشاره کرد و گفت: جمعیت پذیری شهر مادوان یک استثنا بوده و نرخ جمعیت پذیری مادوان ۱۴.۷ درصد در سال ۱۳۹۷ بود.

جهانبخش تصریح کرد: یکی از وظایف مهم شهرداری حفظ حقوق شهروندی در حوزه معابر، ساخت و سازها، سازه‌ها و جلوگیری از سلب حقوق مردم است. احترام به قوانین یک ضرورت برای تحقق شهر خوب است.

جهانبخش با اشاره به اینکه با راهکارهای بکارگرفته شده بخشی از مشکلات و معارضات حوزه معابر و ساختمان حل شد، گفت: اعتقاد ما بر اجرای قوانین بوده و نباید قوانین را به حراج بگذاریم. چرخه زندگی سالم مردم در گرو رفتار مبتنی بر قوانین است که تعامل خوب و قابل تحسینی در این بخش شکل گرفت.

کد خبر 4992839

منبع: مهر

کلیدواژه: ایجاد زیرساختها توسعه فضای سبز پارک ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا روز خبرنگار گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد ماه محرم ستاد ملی مقابله با کرونا کمک مومنانه بیرجند عید غدیر خم شهرداری مادوان میلیارد ریال شهر مادوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان از اجرای ۷ پروژه بهسازی و توسعه محورهای اصلی استان خبر داد.

اصغر اسماعیلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه)  در برنامه صف خدمت از رادیو اشراق با اعلام مطلب فوق افزود: بخشی از این پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

اسماعیلی نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و گفت: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان