Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظمی نسب عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با افزایش تعداد بیماران کووید - ۱۹ بیشترین تهدیدها مربوط به  برگزاری  مجالس عزاداری، عروسی ها و مراوده خانوادگی است ، به همین دلیل آمار مبتلایان در این بخش بالاست که  با اعمال محدودیت ها باید این موضوع کنترل شود.

وی با بیان اینکه کمتر از نیمی از مردم از ماسک استفاده و کمتر از ۳۰ درصد هم فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را رعایت می کنند، افزود: با افزایش مجدد شیوع  ویروس کرونا ،شرایط چندان رضایت بخش نیست و آمارها، مسوولان را نگران کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ابرکوه با بیان اینکه اعمال محدودیت برای مبارزه با کرونا اعمال می شود ، اظهار کرد: مردم به حساسیت مبارزه با شیوع بیماری باید بیشتر پی ببرند و به شستن دست ها، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از دستکش و ماسک و خانه ماندن را جدی تر بگیرند.

وی تصریح کرد: باید برای مراکز تجمع از جمله مراوده خانوادگی، اداره ها و مکان های عمومی ، اصناف، صنایع، مساجد و مدارس برای فاصله گذاری اجتماعی فرهنگ سازی کنیم.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه مسوولان دستگاه های اداری و خدمات رسان به کسی اجازه ندهند، بدون ماسک وارد شود و وسایل ضدعفونی نیز برای مراجعان تهیه کنند، تصریح کرد: این دستور است و باید رعایت شود.

کاظمی نسب اظهار کرد: مساجد ، هیات امنا و روحانیان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی از ظرفیت مساجد برای فرهنگ سازی مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تلاش کند و تغییر رفتار مردم باید از مساجد شروع شود.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش و کمک آحاد مردم برای قطع زنجیره انتقال کرونا، افزود: استفاده از ماسک ، نقشی مهم و اساسی در کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ دارد  و عموم مردم بایستی با استفاده از ماسک آن را جدی بگیرند.

رییس ستاد پیشگیری از ابتلا به کرونا در شهرستان ابرکوه با بیان اینکه استفاده از ماسک های بهداشتی تا ۹۰ درصد بر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاثیر دارد ، تاکید کرد: این رفتار اجتماعی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

همچنین با توجه به وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان نماز جمعه این هفته در شهرستان ابرکوه اقامه نمی شود.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( پنجشبنه) گفت: از اوایل اسفند ماه ۹۸ تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید -۱۹ در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند. 

معاون وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین چهار هزار و ۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید - ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد، گیلان و قم در وضعیت قرمز قرار دارد. همچنین شرایط بهداشتی در استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم به حالت هشدار رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها با امید خدا می‌توانیم این بیماری را شکست بدهیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا ابرکوه علائم کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ابرکوه علائم کرونا بهداشت و سلامت ویروس کرونا ابرکوه علائم کرونا بهداشت و سلامت استفاده از ماسک ویروس کرونا فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ۵۰ زوج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی در مراسمی، آغاز زندگی مشترکشان رو جشن گرفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران