Web Analytics Made Easy - Statcounter

سد گاوشان که سال ۸۳ افتتاح شده و در شهرستان کامیاران استان کردستان واقع شده به صورت مشترک توسط استان های کرمانشاه و کردستان مورد استفاده قرار می گیرد و قرار است ۶۳ میلیون مترمکعب از آب شرب مورد نیاز کلانشهر کرمانشاه را تامین کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه روز پنجشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران استان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار به سوالات و دغدغه های اصحاب رسانه پاسخ گفت و در تشریح دلایل قطعی و افت فشار آب این روزهای کلانشهر کرمانشاه گفت: همکاران ما در شرکت اب و فاضلاب استان به امید ورود آب سد گاوشان به مدار شهر کرمانشاه اقدامی برای تامین آب این شهر نکردند که متاسفانه این آب تاکنون به شهر نرسیده و قطعی و افت فشارها در این روزها خودنمایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علیرضا کاکاوند» توضیح داد که نیاز آبی شهر کرمانشاه حدود ۱۳۷ میلیون متر مکعب است که حدود ۴۳ میلیون مترمکعب آن از چاه‌های میان دربند، ۳۷ میلیون مترمکعب هم از دیگر چاه ها، سراب ها و یک قنات تامین می شود و قرار بود حدود ۶۳ میلیون مترمکعب هم سد گاوشان تامین شود که اکنون از محل این سد حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر بر ثانیه یعنی ۲۵ تا ۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد مدار می شود و مشکلات کمبود آب کلانشهر کرمانشاه اکنون از این محل است.

وی تصریح کرد که همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب به امید رسیدن آب سد گاوشان اقدامی برای تامین آب نکردند در حالیکه اگر ما هر سال ۲ تا سه حلقه چاه حفر می کردیم اکنون در کوتاه مدت برای تامین آب شهروندان کرمانشاهی این همه مشکل نداشتیم.

او متولی تامین آب را شرکت آب منطقه ای دانست و افزود: همکاران ما در این شرکت هم زحمات زیادی در این ارتباط کشیده اند و سد، خط انتقال و تصفیه خانه هم ایجاد کرده اند اما به دلیل مسایل مالی تاکنون نتوانسته اند این پروژه را به اتمام برسانند.

وی با بیان اینکه پروژه تامین اب شرب شهر کرمانشاه از محل سد گاوشان در مراحل انتهایی کار قرار دارد اما یادآوری کرد که هنوز آن میزان ابی که قرار بود وارد مدار شود نشده و کمبودهای شهر کرمانشاه به این دلیل است.

۴۵درصد تاسیسات شهر کرمانشاه فرسوده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه سخنانش یکی دیگر از مشکلات حوزه آب در کلانشهر کرمانشاه را فرسودگی شبکه و تاسیسات دانست و گفت: در کنار کمبود آب ما با فرسودگی تاسیسات روبرو هستیم به طوری که بالاترین درصد پرت و هدر رفت آب را در بین مراکز استان ها در شهر کرمانشاه داریم.

کاکاوند توضیح داد که طول شبکه و تاسیسات آب شهر کرمانشاه حدود هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که از این میزان حدود ۴۵ درصد آن معادل حدود ۸۰۰ کیلومتر باید تعویض شود که کار خیلی سختی است و نیاز به اعتبارات کلانی دارد.

او گفت که سال گذشته برای اصلاح شبکه شهر کرمانشاه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص دادند اما برای اصلاح شبکه های شهر نیاز به بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی به صورت مصداقی به وضعیت تصفیه خانه شهید نظری شهر کرمانشاه اشاره کرد که در سال ۱۳۴۲ ساخته شده و تاکنون هیچ یک از اجزا و تاسیسات آن عوض نشده و عمر مفید آن هم به پایان رسیده در حالیکه عمر مفید این گونه پروژه ها معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ سال است اما تاکنون حتی یک مورد الکترو موتور و پمپاژ آن عوض نشده و هر لحظه ممکن است از کار بیافتاد که اتفاقا سه ماه قبل هم از کار افتاد و موجب بروز مشکلاتی شد.

او در پایان سخنانش با بیان اینکه کمبود، افت فشار و قطعی آب در شهر کرمانشاه یک واقعیت است و ما از طرح آن توسط رسانه ها و انتقاد در این رابطه ناراحت نمی شویم، گفت: اما انتظار داریم که اقداماتی که در راستای تامین آب در سطح استان می شود هم به اطلاع مردم برسد.

وی به صورت مصداقی به موضوع تامین اب روستای «حسن سلیمان» و روستاهای اطراف آن اشاره کرد و افزود: این روستا چندین سال آب نداشت و همکاران ما پس از تلاش های فراوان و ۷۲ ساعت کار مستمر موفق به تامین آب این روستا شدند و انتظار داریم این موضوع اطلاع رسانی شود. 

وی از تلاش ها و زحمات خبرنگاران استان کرمانشاه در اطلاع رسانی و فرهنگسازی در سطح جامعه قدردانی کرد و گفت: ما از طرح هرگونه انتقاد و پیشنهادی توسط رسانه ها استقبال می کنیم و معتقدیم که رسانه ها به رفع مشکلات این حوزه می توانند کمک شایانی کنند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایای از زحمات یکساله خبرنگاران تجلیل شد.

استان ۲میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۲۲۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب توسعه روستایی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب توسعه روستایی کرمانشاه آب و فاضلاب توسعه روستایی کرمانشاه کلانشهر کرمانشاه میلیون مترمکعب شهر کرمانشاه آب و فاضلاب همکاران ما سد گاوشان تامین آب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا طحانی شامگاه پنجشنبه در اولین جشنواره تجلیل از خیرین حوزه بهداشت و درمان و چهارمین مجمع سلامت شهرستان خوروبیابانک اظهار کرد: خیران، پیشگامان اصلی در رفع نیازهای بهداشت و درمان و ارتقای سرانه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان محسوب می‌شوند.

فرماندار شهرستان خوروبیابانک با قدردانی از خیران سلامت، ادامه داد: بدون تردید نیک اندیشی و خدمات صادقانه خیران در رفع نیازهای بهداشت و درمان شهرستان علاوه بر رضای الهی و تأثیرات فراوان، موجب اعتلای معنوی و ارتقای روح همبستگی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

در ادامه امیر حسین محبی نیز گفت: بسیاری از طرح‌های حوزه سلامت شهرستان با مشارکت خوب دولت و کمک خیران پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوروبیابانک افزود: استفاده از ظرفیت مجمع خیرین سلامت و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت بسیار مهم است و این مجموعه‌ها ظرفیت بالقوه‌ای برای شهرستان هستند.

کد خبر 6088884

دیگر خبرها

  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان