Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ازجان‌گذشتگی مدافعان حرم نبود، شرایط منطقه و جمهوری اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان به‌نفع گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنگرود، محمدباقر قالیباف عصر امروز در حاشیه برگزاری مراسم سالگرد شهادت مرتضی حسین‌پور به‌صورت ارتباط ویدئویی اظهار داشت: فرهنگ مقاومت و فداکاری از برکات وجود شهدا در انقلاب است و امروز جوانان باید از شهدایی همچون شهید سپهبد سلیمانی و شهید مرتضی حسین‌پور الگو بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شهدا بسیاری از تعلقات دنیا را ترک کرده و با حضور در جبهه‌های مقاومت و نبرد حق علیه باطل در واقع فرهنگ ایثار و فداکاری را امتداد بخشیدند گفت: انقلاب اسلامی استحکام و استقلال خود را مدیون خون پاک شهیدان است.

قالیباف با اشاره به هجمه‌ها و فشارهای استکبار جهانی در طول این 40 سال خاطرنشان کرد: شهدای دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم با از خودگذشتگی و خون پاک خود جلوی توطئه‌های دشمن را گرفتند و به دشمن اجازه نابودی انقلاب را ندادند.

قالیباف به مناسبت روز خبرنگار از صداوسیما بازدید کردقالیباف: هماهنگی کاملی بین قوای سه‌گانه برای حل مشکلات معیشتی وجود دارددیدار قالیباف با خانواده مرحوم روح‌الله رجایی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردار شهید سلیمانی نیز تمام عمر خود را در راه خدا، اسلام و جهاد سپری کرد و در این راه موفقیت و پیروزی‌های متعددی به‌دست آورد افزود: سردار شهید سلیمانی در واقع نماد فداکاری در جهان اسلام شناخته می‌شود و با موفقیت‌های خود دل مردم مظلوم را شاد و موجب تضعیف استکبار شد.

وی افزود: سردار سلیمانی جوانان انقلابی، شجاع و فداکار زیادی را تربیت و پرورش داد و همواره مجذوب او می‌شدند طوری‌که هر فردی حتی اگر یک بار با ایشان گفت‌وگو می‌کرد جذب ویژگی‌های اخلاقی این شهید بزرگوار می‌شد به همین جهت او را سردار دل‌ها می‌نامند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل پیروزی‌های محور مقاومت را تقویت روحیه حق‌طلبی، ایثار، مقاومت و فداکاری دانست و خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های مسلمان از این روحیات برخوردارند و از آن بهره می‌گیرند اما اگر جامعه از این ویژگی‌ها فاصله بگیرد شکستش حتمی خواهد بود.

قالیباف تصریح کرد: شهید حسین پور یکی از جوانان پیشتاز در عرصه فداکاری بود و برای دفاع از ملت‌های مظلوم سوریه و عراق و مقابله با گروه‌های وحشی تکفیری، شجاعت و فداکاری بی‌نظیری از خود نشان داد و همواره مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران، استان گیلان و حتی محور مقاومت است.

وی با اشاره به اقدامات شوم استکبار جهانی در راستای تأمین منابع مالی و نظامی گروه‌های تکفیری گفت: اگر ازجان‌گذشتگی مدافعان حرم نبود، شرایط منطقه و جمهوری اسلامی و بسیاری از کشورهای مسلمان به‌نفع گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد به همین علت ملت‌های مسلمان باید قدردان شهیدانی همچون شهید سلیمانی و شهید مرتضی حسین‌پور باشند.

قالیباف به تأکیدات قرآن کریم در دفاع از حق مظلوم و مبارزه با ظلم و استکبار اشاره کرد و بیان داشت: پروردگار متعال، جامعه‌ای که در برابر ظلم، استکبار و طاغوت ایستادگی کند و از حق مظلوم دفاع کند را مورد رحمت در حمایت خویش قرار می‌دهد و تقویت روحیه عدالت‌خواهی و وجود افراد شجاع و فداکار از جمله دلایل پیروزی در نبرد با باطل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از همسران شهدای مدافع حرم تصریح کرد: همسران و مادران شهدا زینب‌وار غم بزرگ از دست دادن عزیزانشان را تحمل کرده و عشق، فداکاری و فرهنگ خدا‌پسندانه را معنا کردند و اگر این عزیزان نبودند مسیر جهان اسلام به‌نفع صالحان و نیکوکاران تغییر نمی‌کرد.

قالیباف برخی ویژگی‌های برجسته جوانان مدافع حرم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: شجاعت و ایثار برجسته‌ترین ویژگی جوانان مدافع حرم است و هر زمان که نبردهای حق علیه باطل سخت‌تر می‌شود به همان اندازه شجاعت جوانان بیشتر می‌شود لذا می‌توان این ویژگی‌ها را شاه‌بیت فداکاری‌های کم‌نظیر این عزیزان معرفی کرد.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P1377/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... تسلیت قالیباف برای درگذشت همسر یک شهید تشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تسلیت قالیباف برای درگذشت همسر یک شهید تشریح اهداف طرح مالیات بر خانه‌های خالی توسط قالیباف درخواست قالیباف از هلال احمر برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بیروت/تسلیت به سیدحسن نصرالله پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران ۲ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۳ طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در سراسر استان بوشهر اجرا می‌شود ۴ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۵ شیوع کرونا در استان مازندران کنترل شده است/ خروج از وضعیت قرمز مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۶ اصفهان| غایبان ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس؛ بازیکن کرونایی همچنان در قرنطینه ۷ ویژه‌برنامه‌های جشن عید غدیر در حرم رضوی / مراسم با رعایت بهداشت برگزار می‌شود ۸ اتفاقات شگفت‌انگیز در محیط زیست کرمان / ثبت نخستین تصویر پلنگ سیاه ‌خاورمیانه‌ مهمترین اخبار استانها رئیس مجلس: اگر ‌مدافعان حرم نبود شرایط منطقه ‌به‌نفع گروه‌های تکفیری تغییر می‌کرد / حاج قاسم ‌جوانان انقلابی‌ زیادی را تربیت ‌داد خبر خوش وزیر راه و شهرسازی برای خبرنگاران / مذاکره با وزارت ارشاد برای احداث مسکن خبرنگاری سخنگوی وزارت خارجه: کمک‌های ‌ ‌ایران به لبنان ادامه می‌یابد / از آمریکا برای تهدید هوایی شکایت کردیم / اروپایی‌ها زیر قولشان ز‌دند بازدید نایب رئیس مجلس از دفتر استانی تسنیم در اردبیل / نیکز‌اد: خبرگزاری تسنیم سرمایه اجتماعی مطلوبی دارد مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: ملت لبنان را در شرایط سخت هرگز تنها نمی‌گذاریم قالیباف: هماهنگی کاملی بین قوای سه‌گانه برای حل مشکلات معیشتی وجود دارد بزرگ‌ترین مجتمع پتروشیمی متانول ‌جهان ‌به دستور رئیس جمهور ‌افتتاح شد / تولید روزانه ۷ هزار تن متانول با گرید AA در ایران برایان هوک از سمت خود استعفا می‌کند سخنگوی وزارت خارجه: کمک‌های ‌ ‌ایران به لبنان ادامه می‌یابد / از آمریکا برای تهدید هوایی شکایت کردیم / اروپایی‌ها زیر قولشان ز‌دند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی مدافعان حرم نبود شرایط منطقه ترین اخبار مدافع حرم ویژگی ها حسین پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند