Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدال پربرخورد و تماشایی تیم‌های بالانشین شهرخودرو و استقلال در مشهد با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم‌های فوتبال شهرخودروی مشهد و استقلال در نخستین و مهم‌ترین بازی هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر نوزدهم از ساعت ۲۰ امشب (پنجشنبه) در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس به مصاف هم رفتند که این دیدار که در نیمه تخست با برتری یک بر صفر تیم میزبان به اتمام رسیده بود در پایان با تساوی پرگل دو بر دو تمام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استقلال در حالی که امشب می توانست با پیروزی در مشهد کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را تا حدودی زیادی مسجل کند، اما بازی برده را با سوپر گل خلعتبری به تساوی کشاند. در این بازی پنالتی اعلام شده در ضدحمله روی مهدی قائدی مشکوک بود. کاظمی داور مسابقه با صحنه بحث برانگیز فاصله بسیار زیادی داشت. با اینحال سهراب بختیاری زاده نیز همچون محمود فکری بازیکن سابق استقلال موفق شد تیم سابقش را متوقف کند و اجازه پیروزی حیاتی را به فرهاد مجیدی ندهد.

ترکیب شهرخودرو: سیدمهدی رحمتی، محمد آقاجانپور، امید منصوری، حسین مرادمند، علی نعمتی، محمدرضا خلعتبری، اکبر صادقی، میلاد سرلک، امین قاسمی‌نژاد، حسین مهربان و محمد قاضی.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، میلاد زکی‌پور (46 - ارسلان مطهری (62- فرشید باقری))، مسعود ریگی‌، فرشید اسماعیلی (71- سینا خادم‌پور)، عارف غلامی، علی کریمی، شیخ دیاباته، روزبه چشمی، وریا غفوری، هرویه میلیچ (71- محمد دانشگر) و مهدی قائدی.

در این بازی حسین مهربان (35) و محمدرضا خلعتبری (74) گل‌‌های شهرخودرو را به ثمر رساندند و برای استقلال نیز ارسلان مطهری (55) و شیخ دیاباته (71 - پنالتی) موفق به گلزنی شدند. دیاباته با گلزنی در این بازی 13 گله شد و در جدول گلزنان لیگ برتر یکه‌تاز شد.

شرح گل ها

یک بر صفر شهرخودرو (حسین مهربان): در دقیقه ۳۵ اشتباه مدافعان استقلال در یارگیری سبب شد تا حسین مهربان روی خط محوطه شش قدم صاحب توپ شود و با ضربه محکم و دقیق توپ را به زیر طاق دروازه حسینی بفرستد و تیمش را پیش بیندازد.

یک بر یک استقلال (ارسلان مطهری): در دقیقه ۵۵ ارسال فرشید اسماعیلی از روی یک ضربه ایستگاهی روی دروازه بعد از برخورد به مدافع شهرخودرو به ارسلان مطهری رسید و او با یک پشت پای زیبا دروازه را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

دو بر یک استقلال (شیخ دیاباته): در دقیقه ۶۸ مهدی قائدی یک فرار خوب به سمت دروازه شهرخودرو کرد و در برخورد با علی نعمتی سرنگون شد تا داور اعلام پنالتی به سود استقلال کند. دو دقیقه بعد شیخ دیاباته پشت توپ قرار گرفت و بر خلاف جهت حرکت رحمتی دروازه شهرخودرو را گشود.

دو بر دو شهرخودرو (محمدرضا خلعتبری): ضربه ایستگاهی بی نقص محمدرضا خلعتبری در دقیقه ۷۴ به کنج دروازه حسینی رفت و مسابقه به تساوی کشیده شد.

استقلال با این نتیجه ۴۹ امتیازی شد، اما در صورت برد تراکتور در بازی فردا امتیاز دو تیم برابر و رقابت برای هفته‌های پایانی به جنگ نایب قهرمانی تبدیل خواهد شد. شهرخودرو نیز با این نتیجه ۴۵ امتیازی شد، اما بدون توجه به بازی سپاهان با تفاضل گل کمتر در همان رده پنجم ماند.

مهدی رحمتی در آخرین دقیقه مسابقه برد حتمی را از تیم مجیدی گرفت تا ارزش های خود را به تیم سابقش نشان دهد. استقلال در ششمین دقیقه از وقت های اضافی نیمه دوم و در حالی که بازی با تساوی دنبال می شد صاحب یک موقعیت عالی گلزنی شد. در این صحنه روی حرکت زیبای دیاباته، مهدی قائدی در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گرفت و ضربه اش هم خوب بود اما نوک پای مهدی رحمتی مانع از باز شدن دروازه شد و توپ به کرنر رفت تا در آخرین ثانیه برد از چنگ استقلال در برود.

 

دقایق حساس

دقیقه ۱۱: استقلال توسط هرویه میلیچ صاحب یک ضربه ایستگاهی در پشت محوطه جریمه شد. میلیچ در این صحنه پشت توپ ایستاد و شوتش به تیرک افقی دروازه سیدمهدی رحمتی برخورد کرد.

دقیقه ۱۶: در حالی که بازیکنان شهرخودرو دقایقی فشار را روی دروازه استقلال زیاد کرده بودند، از سمت راست صاحب یک موقعیت شدند، ولی شوت بازیکن شهرخودرو را سیدحسین حسینی دفع کرد. در برگشت شوت فنی امین قاسمی‌نژاد با فاصله کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۲۲: حرکت زیبای آقاجانپور در سمت راست و ارسال او به سمت دروازه استقلال خطر‌ساز شد، اما حسینی در دو مرحله توپ ارسالی این بازیکن را دفع کرد.

دقیقه ۲۵: ضربه کرنر استقلال توسط میلیچ روی تیر دو دروازه شهر خودرو ارسال شد و ضربه سر علی کریمی در آستانه گل شدن بود که این ضربه توسط آقاجانپور روی خط دروازه تیم میزبان دفع شد.

دقیقه ۴۰: محمد قاضی روی سانتر از جناح چپ صاحب یک موقعیت نصفه و نیمه شد، ولی به دنبال برخورد با بازیکن استقلال به زمین افتاد. این صحنه با اعتراض کادر فنی و بازیکنان تیم میزبان همراه شد که اعتقاد به پنالتی داشتند. در ادامه داور برای اعتراضات شدید سهراب بختیاری‌زاده به او کارت زرد نشان داد.

دقیقه ۴+۴۵: فرشید اسماعیلی در محوطه جریمه شهر خودرو روی ریباند صاحب موقعیت شد، ولی شوت او با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: ارسال بلند بازیکنان استقلال به سمت دروازه شهرخودرو شیخ دیاباته را در موقعیت تک به تک قرار داد، ولی این بازیکن نتوانست توپ را به خوبی کنترل کند و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۶۰: ارسلان مطهری بعد از ۱۵ دقیقه حضور در زمین و گلزنی دچار مصدومیت شد و جای خود را به فرشید باقری داد.

دقیقه ۶۱: مهدی قائدی در محوطه جریمه رقیب صاحب موقعیت شوت‌زنی شد، اما ترجیح داد به دیاباته پاس بدهد که این پاس در میانه راه از سوی بازیکنان شهر خودرو قطع شد.

دقیقه ۶۶: سانتر ارسالی بازیکنان شهر خودرو با دفع حسینی همراه شد. در ادامه آقاجانپور صاحب موقعیت شد که شوت این بازیکن را حسینی به زیبایی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۷۴: محمدرضا خلعتبری ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه استقلال را با زیبایی مستقیماً وارد دروازه حسینی کرد تا دوباره همه چیز به بین دو تیم مساوی شود.

دقیقه ۹۰: حرکت سرعتی وریا غفوری از سمت راست و ارسال خطرناک این بازیکن به دهانه دروزاه شهر خودرو همراه شد که این صحنه با تاثیرگذاری به موقع رحمتی روی توپ باعث شد تا توپ به دیاباته نرسد.

دقیقه ۳+۹۰: محمد قاضی با ضربه سر دروازه حسینی را تهدید کرد که البته در این صحنه داور خطای مهاجم شهر خودرو را گرفت.

دقیقه ۶+۹۰: حرکت دیاباته در محوطه جریمه شهر خودرو باعث شد تا توپ به مهدی قائدی برسد و او در موقعیتی عالی برای باز کردن دروازه قرار بگیرد، اما ضربه او با برخورد به پای مهدی رحمتی با فاصله کمی به بیرون رفت تا بازی با تساوی به پایان برسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 کنکور 99 انفجار بیروت حزب کتائب لبنان محمود صارمی روز خبرنگار استقلال شهرخودرو تساوی تابناک ورزشی سهمیه آسیا نایب قهرمانی لیگ برتر طرح ترافیک 99 کنکور 99 انفجار بیروت حزب کتائب لبنان محمود صارمی روز خبرنگار محمدرضا خلعتبری ضربه ایستگاهی دروازه حسینی ارسلان مطهری حسین مهربان شیخ دیاباته محوطه جریمه دروازه شهر مهدی رحمتی مهدی قائدی شهر خودرو صاحب یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برایتون 0-4 سیتی: تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند

به گزارش "ورزش سه"، سیتیزن‌ها برای آرسنال خط و نشان کشیده و ‏یک از حریفان دشوار خود در هفته‌های پایانی، برایتون، را در خانه ‏حریف با دو گل از فیل لودن و گلهایی از کوین دی‌بروینه و خولین ‏آلوارز 4-0 شکست دادند. ‏

ویدئو: 331022

دیدار امشب منچسترسیتی‎ ‎مقابل برایتون ‏یکی از مهم‌ترین بازی‌های ‏تیم گواردیولا در هفته‌های پایانی لیگ برتر ‏است. سخت‌ترین ‏بازی‌های سیتیزن‌ها تا پایان فصل دیدار با برایتون ‏و تاتنهام است. ‏
سیتی درحالی وارد بازی در خانه برایتون شد که در صورت پیروزی با ‌‏یک بازی کمتر به یک امتیازی آرسنال می‌رسید و در بازی عقب‌مانده ‌‏خود می‌توانست دوباره به صدر برگردد‎. ‎

سیتیزن‌ها در شروع بازی مالکیت توپ را در اختیار داشتند ولی برای ‌‏اینکه شوتی در چهارچوب دروازه برایتون شلیک کنند به 17 دقیقه ‏زمان ‏نیاز داشتند. سیتی نه تنها به گل رسید بلکه یک سوپرگل ‏استثنایی زد. فیل فودن ‏پشت محوطه جریمه توپ را دریافت کرده و ‏به سمت راست حرکت ‏کرد. پاس عالی او در کانال کناری به کاپیتان ‏کایل واکر رسید که از تله ‏آفساید فرار کرده بود. واکر ارسالی رو به ‏عقب انجام داد و از این ‏لحظه نوبت به هنرنمایی کوین دی‌بروینه ‏بود. ‏دی‌بروینه با یک ضربه سر شیرجه‌ای تماشایی توپ را به سمت ‏گوشه ‏بالای دروازه فرستاد و استیل‌، دروازه‌بان برایتون، هر چه به ‏بدنش ‏کش داد به توپ نرسید تا اولین گل سیتی به زیبایی به ثمر ‏برسد.‏ گل دی‌بروینه یکی از خاص‌ترین گل‌های دوران فوتبال او به ‏حساب ‏می‌آید. این ستاره بلژیکی تا حالا هیچ گلی با ضربه سر به ثمر ‌‏نرسانده بود‎.‎

کمتر از ده دقیقه بعد فیل فودن ثابت کرد که سیتی با برایتون شوخی ‏ندارد. سیتیزن‌ها پشت محوطه جریمه مرغهای دریایی صاحب یک ‏ضربه ایستگاهی شدند و فودن پشت توپ ایستاد. ضربه او در بین ‏راه به پشت پاسکال گروس اصابت کرده و تغییر جهت داد تا استیل ‏مقابل آن هیچ شانسی نداشته باشد. این پنجاهمین گل هافبک ‏سیتی در لیگ برتر بود. ‏

موتور بچه‌فیل منچسترسیتی انگار روشن شده بود. در دقیقه 34 ‏تعلل غیرلازم و اشتباهات مکرر برایتون در خط دفاعی فرصت دبل ‏کردن را در اختیار فیل فودن گذاشت. برناردو پاس ضعیف بارکو را ‏قطع کرده و توپ او به فودن رسید تا با شوتی سرضربت استیل را ‏مغلوب کند.‏

نیمه اول در حالی به پایان رسید که تیم پپ گواردیولا با برتری از هر ‏نظر با برتری سه گله به رختکن رفت. کافی است به آمار امید گلزنی ‏دو تیم در این نیمه توجه کنید: 0.82 برای منچسترسیتی مقابل 0.12 ‏برای برایتون. ‏

دو دقیقه بعد از شروع نیمه دوم برایتون معتقد بود یک پنالتی از آنها ‏دریغ شده است. پاسکال گروس که تحت فشار رودری بود سرنگون ‏شد و فریاد پنالتی‌ پنالتی برایتونی‌ها به هوا رفت ولی داور نظر دیگری ‏داشت. از پنالتی خبری نیست. ‏

منچسترسیتی اولین موقعیت جدی خود در نیمه دوم را به گل چهارم ‏تبدیل کرد تا این پیام را به برایتون مخابره کند: دست‌ها را بالا ببرید. ‏کایل واکر مثل گل اول اینجا مهم‌ترین نقش را داشت و پاس گل داد. ‏ادرسون با یک شوت بلند شروع مجدد بازی را کلید زد. شوت او به ‏نزدیک محوطه جریمه برایتون و کاپیتان کایل واکر رسید. واکر توپ را ‏با سینه مهار کرده و فن‌هکه را دریبل زد. توپ نزدیک بود به دروازه‌بان ‏برسد که واکر با تکل بلند توپ را از جلوی او دور کرد و جلوی پای ‏خولین آلوارز انداخت تا این آرژانتینی دروازه برایتون را باز کند. بازیکنان ‏برایتون به خصوص گلرشان با نشان دادن دست خود به داور معتقد ‏بودند توپ به دست واکر برخورد کرده ولی کاملا مشخص بود که مهار ‏او با سینه انجام شده است.‏

چند دقیقه بعد برایتون بار دیگر فریادزنان از داور پنالتی می‌خواست. ‏این سومین بار در طول مسابقه بود که برایتون معتقد بود باید یک ‏پنالتی به سودش اعلام شود. ژوائو پدرو در برخورد با گواردیول روی ‏زمین افتاد. پدرو بیشتر از همه بازیکنان برایتون از داور خشمگین بود ‏ولی باز هم خبری از پنالتی نبود. ‏

بازی در نهایت با پیروزی 4-0 منچسترسیتی به پایان رسید. تیم پپ با ‏این پیروزی درخشان به یک امتیازی آرسنال رسید اما سیتی یک بازی ‏کمتر انجام داده است. یعنی سیتی در صورت پیروزی در بازی ‏عقب‌مانده خود با اختلاف دو امتیاز با آرسنال به صدر خواهد رسید. ‏

دیگر خبرها

  • حسرت استقلالی‌ها از معرفی یک دروازه‌بان جدید!
  • فقط سیتی: قرار نیست تیم دیگری قهرمان شود
  • برایتون 0-4 سیتی: تلافی رئال را سر دی‌زربی خالی کردند
  • سوپرگل خاص کی‌دی‌بی: اولین گل ضربه سر!‏ (عکس)
  • مس صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • مس به ۱/۴ نهایی صعود کرد/ شکست ناپذیری شاگردان نویدکیا حفظ شد
  • دلیل محرومیت پرسپولیسی‌ها؛ پای استقلالی‌ها در میان است!
  • لطف بزرگ مربی پرسپولیسی به دروازه‌بان استقلال
  • الهلال (۴) ۲ - ۱ (۵) العین/ شگفتی بزرگ در آسیا با صعود شاگردان کرسپو به فینال+ فیلم
  • شاگردان نکونام میزبان یک استقلالی متفاوت (عکس)