Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@22:46:42 GMT

استعفا برایان هوک؟!

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۶۲۵۴

استعفا برایان هوک؟!

به گزارش افکارنیوز،

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و یکی از معدود مقامات برجسته امنیت ملی آمریکا که همچنان در سمت خود باقی مانده بود، قرار است تا طی ساعات آینده استعفا خود را به طور رسمی اعلام کند.

اخبار بین الملل- نیویورک‌تایمز در خصوص استعفای برایان هوک، اینطور می‌نویسد: «استعفای برایان هوک ۵۲ ساله، اندک احتمال باقی مانده برای یافتن مسیری دیپلماتیک با ایران، آن هم قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ را از بین خواهد برد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش همچنین افزود: «در ۴ سالی که برایان هوک نماد تحریم‌های آمریکا علیه ایران شناخته می‌شد، اختیار از سرگیری مذاکرات مستقیم با تهران را داشت».

نیویورک‌تایمز در ادامه تاکید می‌کند: «از نظر بسیاری در ایران، اروپا و حتی در آمریکا برایان هوک فردی بود که تنها به دنبال تجزیه ایران بود و تنها قصد داشت تا ایران را وادار به مذاکره مجدد پس از امضای برجام کند».

برایان هوک در اولین روز ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸، به مقام نماینده ویژه آمریکا در امور ایران منصوب شد. وی در طول این دوران به اتخاذ سیاست‌های خصمانه و نماد فشار حداکثری علیه کشورمان شناخته شد. هوک از جمله افرادی بود که پس از عزل رکس تیلرسون و به روی کار آمدن مایک پمپئو همچنان به فعالیت خود ادامه داد.

وزیر خارجه آمریکا ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود خبر استعفاء برایان هوک را تایید کرد. گفته می‌شود که الیوت آبرامز نماینده ویژه آ»ریکا در امور ونزوئلا جایگزین هوک خواهد شد. 

برایان هوک در عین حالی که از پیشنهاد هیچ تحریم و فشاری علیه کشورمان دریغ نکرد، همواره خواستار دیدار با مقامات ایرانی بود تا به اصطلاح یک امتیازی را برای خود و دولت ترامپ کسب کند، اگرچه آرزوی او هرگز محقق نشد. وی در خاطرات خود می‌گوید: «در پی تبادل زندانیان ایران و آمریکا در زوریخ سوئیس، از هیئت ایرانی خواستم تا شرایط دیدار  من و ظریف را فراهم کنند. اما آن‌ها با این موضوع مخالفت کردند».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: برایان هوک امنیت ملی ایران وزیر خارجه آمریکا ونزوئلا برایان هوک برایان هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند