Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@03:51:43 GMT

الزام دوباره واحدهای صنفی به نصب برچسب قیمت

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۶۵۹۳

الزام دوباره واحدهای صنفی به نصب برچسب قیمت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خسرو ابراهیمی نیا نایب رئیس اتاق اصناف در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان اینکه علت تاکید دوباره اصناف به زدن برچسب روی اجناس اختلاف قیمت‌ها است گفت: اصناف پیش از این هم به نصب برچسب قیمت بر روی کالا‌ها ملزم بودند.

در این زمینه بخوانید

کالای بدون برچسب قیمت نخرید

او گفت: بر اساس ماده ۶۵ قانون نظام صنفی همه واحد‌های صنفی ملزم به نصب نرخنامه‌ها در پیش روی مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتاق اصناف افزود: همچنین طبق ماده ۶۳ نظام صنفی هر کالای وارداتی یا تولیدی باید قیمت گذاری شود و قیمت‌های پیشنهادی پس از بررسی در اتاق اصناف و کمیسیون نظارت وزارت صمت، لازم الاجرا خواهند شد.

ابراهیمی نیا ادامه داد: بازرسان اتاق اصناف، به همراه گروهی متشکل از بازرسان سازمان تعزیرات، وزات صمت و پلیس اقتصادی دائم در حال رصد بازار و قیمت‌ها هستند.

سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ارتباط اینترنتی با دعوت از مردم به پیوستن به پویش" بدون قیمت نخریم"، از مردم خواست کالای بدون قیمت نخرند.

مجید ارغنده‌پور تا کید کرد: نصب برچسب قیمت روی کالا مانع از گرانفروشی می‌شود.

او با بیان اینکه نوع تخلفات افراد در این زمینه بسته به شرایط کشور متغیر است، گفت: نخستین گروه تخلف بیشتر شامل موارد گرانفروشی و در مرحله دوم به درج نکردن قیمت مربوط می‌شود.

در ادامه یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات تلفنی اعلام کرد: در بحث پرونده‌های صنفی بین یک دوم تا دو سوم پرونده‌های ارجاع شده مربوط به درج نکردن قیمت کالا‌ها است.

او گفت: در سازمان تعزیرات همیشه بر شفاف سازی قیمت کالا‌ها تاکید شده است تا تخلف‌ها محرز شود.

رایگانی در ادامه خبر خوشی برای مردم اعلام کرد:

پربیننده ترین یارانه غیرنقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود پیش‌بینی قیمت لوازم خانگی تا پایان ماه صفر/ فاصله بالای نرخ‌ در کارخانه و بازار ۴.۲میلیارد یورو ارز صادراتی در نیما فروش رفت/ تراز عرضه ارز مثبت شد کاهش ۸۵ درصدی قیمت میوه‌های نوبرانه الزام ثبت خرید و فروش لوازم خانگی در سامانه جامع تجارت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فروشگاه واحد صنفی برچسب قیمت گرانفروش مقابله با گرانی قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت برچسب قیمت اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه

مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه تسریع وتسهیل و افزایش ظرفیت حمل بار از سوی رانندگان را سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در دستور کار خود قرار داده است گفت:  برنامه ریزی جامع برای واردات کالا‌های اساسی و توزیع متناسب آن در بنادر مختلف و پرداخت به موقع کرایه رانندگان توسط صاحبان کالا یکی از مهم ترین اقدامات در این حوزه به شمار می رود.

وی بیان کرد: تهیه سامانه پرداخت متمرکز کرایه حمل در شرکت‌های صاحب کالا همچنین درخواست اعلام بار به صورت مستمر و در طول سال از سوی صاحبان کالا یکی از مهم ترین برنامه هایی است که در بخش تسریع در حمل کالا و بار در دستور کار خود قرار داده ایم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل تاکید کرد:  عدم تداخل زمانی درخواست حمل با زمان اوج درخواست یا ورود سایر کالا‌ها و همچنین زمان برداشت محصولات کشاورزی از دیگر برنامه هایی است که در این بخش در دستور کار قرار داده ایم.

حمداللهی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم سازمان راهداری برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است گفت:  توزیع عادلانه بار از طریق توسعه اعلام بار و نوبت دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور همچنین  توسعه و اجرای فاز‌های اجرایی بعدی بارنامه الکترونیک شامل ارسال پیامک یکبار مصرف otp برای رانندگان و اجرای طرح‌های احراز هویت ذینفعان بارنامه از برنامه هایی است که امسال در حوزه توزیع بار اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد:  بازنگری و ابلاغ ضوابط جدید بازارگاه‌ها با رویکرد جهش تولید خدمت با مشارکت مردم و  توسعه کمی و کیفی شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس در کشور و تقویت نظارت بر فعالیت آنها از مهم ترین برنامه های است که امسال به مرحله اجرایی وعملیاتی شدن می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان