Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@07:11:25 GMT

بلاروس چند تبعه آمریکایی را دستگیر کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۶۷۲۴

بلاروس چند تبعه آمریکایی را دستگیر کرد

رئیس‌جمهور بلاروس از دستگیری چند تبعه آمریکایی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خود خبر داده است.

به گزارش مشرق، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس امروز (پنجشنبه) از دستگیری چند تبعه آمریکایی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری کشور خود خبر داد.  

بیشتر بخوانید: احتمال همکاری موشکی بین بلاروس و چین

خبرگزاری رویترز به نقل از «بلتا»، خبرگزاری رسمی بلاروس گزارش داد، لوکاشنکو گفته دولت وی چند نفر که صاحب گذرنامه‌های آمریکایی بوده و با زنانی از این کشور (آمریکا) ازدواج کرده‌اند را دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس‌جمهور بلاروس در ادامه جزئیاتی در مورد این دستگیری ارائه نداد.

سفارت آمریکا در مینسک، پایتخت پلاروس نیز به درخواست رویترز برای توضیح در این باره اظهارنظری نکرده است.   

چهارشنبه هفته گذشته، رسانه‌های دولتی بلاروس از بازداشت ۳۳ نفر از اتباع روسی به اتهام عضویت در شرکت نظامی خصوصی روسی «واگنر»، خبر دادند. 

یکی از مسئولان دولتی بلاروس مدعی شده این افراد در حال برنامه‌ریزی برای «اقدامات تروریستی» در داخل بلاروس بودند. 

خبرگزاری دولتی بلاروس «بلتا» نیز با اعلام این خبر ادعا کرده: «احتمالاً حدود ۲۰۰ مزدور روس به خاک ما آمده‌اند تا وضعیت را در طول انتخابات بی‌ثبات کنند».

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین پنجشنبه هفته گذشته با رد این اتهامات، آنها را اشتباه توصیف کرد.

رقابت‌های انتخاباتی بلاروس که در آن الکساندر لوکاشنکو برای پیروزی در دور پنجم رقابت می‌کند، بعد از آن که یکی از رقبای اصلی وی «ویکتور باباریکو»، بانکدار ۵۶ ساله به پولشویی و سایر جرایم متهم شد، پرتنش شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور قرار است به صورت سراسرس روز یکشنبه هفته آینده (۱۹ مرداد ماه) برگزاری شود.

با این وجود بخشی از مراحل رأی‌گیری این انتخابات روز چهاردهم مرداد در این کشور آغاز شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا انفجار بیروت قرارداد ایران و چین آمریکا لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دیمیتری پسکوف انتخابات ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو سفارت آمریکا بلاروس انتخابات ریاست جمهوری مینسک مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با انتقاد از وضعیت بد نگهداری برخی اموال بیت‌المال گفت: مدیران دستگاه‌ها در حفظ حقوق بیت‌المال به وظیفه قانونی خود عمل کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام علی فرجی‌ برحق در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان در سال جدید ضمن تقدیر از زحمات اعضای این شورا، اظهار داشت: فلسفه جلسات این شورا بر مبنای بررسی عملکرد بیرونی دستگاه‌ها است، به نظر می‌رسد برخی مشکلات در خود دستگاه‌ها در حوزه حفظ حقوق بیت المال وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بنده در بازدید از چند مجموعه مشاهده کردم در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال و اموال دولتی تضییع شده بنابراین مدیران بایستی در حفظ اموال دولتی به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه بی توجهی در حفظ اموال دولتی مورد پذیرش نیست، افزود :مدیرانی که در این حوزه به وظیفه قانونی خود عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت المال در سال 1403 جلسات و اقدامات خود را با ارائه برنامه‌های منسجم همراه با راهکار و اقدامات پیشگیرانه در امور اراضی ملی و رفع تصرف آن‌ها تنظیم کند.

فرجی برحق با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، تاکید کرد: در بخش مدیریت آب‌های زیرزمینی بویژه چاه‌های کشاورزی صرفاً اقدامات سلبی موثر نیست، بلکه انجام اقدامات و کارهای کارشناسی در این حوزه می‌تواند ضمن حفظ آب‌های زیرزمینی مشکل تأمین آب کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات موثر در حفظ و مدیریت آب‌های زیر زمینی و چاه‌های کشاورزی نصب کنتور است، بنابراین می‌شود با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره برای خرید کنتور آب چاه‌ها توسط کشاورزان در این بخش هم موفق عمل کرد.

در ابتدای جلسه اعضای شورا با ارائه گزارش اقدامات حوزه خود به بیان برنامه ها در سال جاری پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سنجش: بازداشت ۴ کنکوری متخلف
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد