Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر نقش «فرخ» در سریال «شاهرگ» از نقش خود در این مجموعه تلویزیونی می‌گوید.

عباس غزالی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا با اشاره به این که نقش فرخ در سریال «شاهرگ» از نقش‌های متفاوت در کارنامه کاری اوست افزود:اصولاً در پرونده کاری من نقش‌‌های خاکستری زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فرخ» هم یک شخصیت خاکستری بود.

وی اظهار کرد: فرخ یک شخصیت آرام، فکور،هوشمند، تحصیل‌کرده و پراز پیچیدگی بود. رمزآلودبودن و ابهام این شخصیت در همه عکس‌العمل‌ها و نوع دیالوگ‌گویی او منعکس بود. من سعی کردم در نوع نگاه و واکنش‌های او این ویژگی‌ها را نشان دهم به گونه‌ای که تماشاگر نتواند حدس بزند که بالاخره «فرخ» در زمره شخصیت‌های مثبت ماجرا است یا آن‌طرفی است. برای من مهم بود که این حرکت روی لبه تیغ و مرز بین مثبت و منفی‌بودن شخصیت فرخ را نشان دهم. خدارا شکر، فکر می‌کنم جواب مثبت هم گرفتم.

بعد از «وضعیت سفید» هول نشدم

این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از درخشش در سریال «وضعیت سفید» برخلاف پیش‌بینی‌ها در سینما پرکار نبود نیز گفت: راستش واقعاً برای این موضوع برنامه‌ریزی داشتم. هول نشدم؛ با این‌که آدم شکم‌سیری نیستم و مثل بسیاری از همکارانم بازیگری برایم یک شغل است که به وسیله آن معیشتم را می گذرانم. زندگی و شغل من از مسیر بازیگری تأمین می‌شود، اما سعی کردم عجله نکرده و به هر پیشنهادی پاسخ مثبت ندهم.

غزالی افزود: چشمم را روی زرق و برق‌ها بستم و مطمئناً سختی‌های زیادی را هم تحمل کردم. سعی کردم پیشکسوت‌ها و بزرگانی مثل زنده‌یادان عزت‌الله انتظامی، خسرو شکیبایی، استاد انتظامی جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و عزیزانی همچون مهدی هاشمی، پرویز پرستویی و علی نصیریان عزیز که سایه‌شان مستدام باشد را الگو قرار دهم. ببینم آنها چه کردند که ماندگار شدند.

وی عنوان کرد:ماشاالله استاد علی نصیریان در هشتاد سالگی در سریال «شهرزاد» آن‌قدر خوش درخشیدند که آدم را متحیر می‌کند. من به جز «شهرزاد» سایر سریال‌های شبکه خانگی را ندیده‌ام. فصل اول شهرزاد را هم فقط به عشق آقای علی نصیریان دیدم و تک‌تک پلان‌هایش برای من درس بازیگری بود. به هرحال سعی کردم از تجربیات این بزرگواران بهره ببرم و مسیرم را روشن کنم. 

مخاطبان برایم مهم هستند چون به من اعتبار داده‌اند

بازیگر سریال «شاهرگ» گفت:همیشه و همه جا نامهربانی هست و شامل حال من هم شده، اما من عاشق حرفه‌ام هستم. مخاطبان برایم مهم هستند، چراکه آنها این اعتبار را به من داده‌اند، پس بی‌گدار به آب نمی‌زنم و تلاش می‌کنم اعتباری را که مردم به من داده‌اند به خوبی حفظ کنم و به جای پرکاری بیشتر به ماندگاری فکر می‌کنم.

وی افزود: اصولاً من برای پذیرش یک نقش ملاک‌هایی دارم. این که نقش چقدر تأثیرگذار است و تا چه‌اندازه من را ارتقا می‌دهد و در قصه کلی یک اثر چه جایگاهی دارد.برایم مهم است که قصه و داستان در شأن مخاطب باشد؛ اگر این‌ موارد مورد تأیید باشد و در کنار آن عوامل پشت دوربین و جلوی دوربین هم کاربلد باشند با عشق آن کار را انجام می‌دهم و دیگر به چیزهای حاشیه‌ای فکر نمی‌کنم.

 به برچسب‌های بیهوده اهمیت نمی‌دهم

غزالی با تأکید بر این که برای ایفای نقش در یک اثر با محوریت تاریخ معاصر اقدامات منافقین هیچ نگرانی بابت برچسب هایی همچون «هنرمند وابسته» و ... نداشته است افزود: هنرمند واقعی اصلاً به این برچسب‌های بیهوده و حواشی اهمیت نمی‌دهد؛ هنرمند با هنرش حرفش را می‌زند و مخاطبی که فضا را بشناسد واقعاً او را درک می‌کند.

بازیگر سریال «شاهرگ» در ادامه گفت: این گونه عبارت‌ها در واکنش‌هایی که در فضای مجازی داشتم هم نبود درحالی که  شاید آن جا می‌توانند خیلی راحت‌تر نظرشان را بگویند.

وی با تأکید بر این که شاهرگ بیشتر یک اثر انسانی است تا سیاسی افزود: ما در این سریال برگی از تاریخ کشورمان را روایت کردیم. کسانی که آن فضا را درک کرده‌ و در آن زیسته بودند، این فصا برایشان تداعی شد.در تماس‌های تلفنی مردمی که چند روز پیش در روابط‌عمومی سیما داشتیم خیلی‌ها می‌گفتند که آن روزها برایمان زنده شد. از آن طرف در تماس‌های مردمی متولدان دهه هفتاد و هشتاد هم بودند که خاطره‌ای از آن زمان نداشتند، اما می‌گفتند ما با لحظه‌به‌لحظه این سریال هیجان را تجربه کردیم و دوست داشتیم تمام نشود. 

غزالی عنوان کرد: ما به‌عنوان عوامل سریال وظیفه خودمان را انجام دادیم، اما این که می‌بینیم مخاطبان با این سریال ارتباط برقرار کرده‌اندکافی است. هنرمند برای مردم کار می‌کند؛ اگر مردم ما را نبینند ما هیچ جایگاهی نداریم بنابراین هم ما و هم مدیران فرهنگی باید تلاش کنیم تا بهترین تولیدات را با بهترین کیفیت برای مخاطبان آماده کنیم، چون لیاقت آنها خیلی بالاتر از این حرف‌هاست.

انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: شبکه دو سیما عباس غزالی محمدرضا شفیعی سریال شاهرگ سریال وضعیت سفید سعی کردم یک اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره‌های‌شان پیش‌بینی کند که البته مباحثی را درباره تهدید حریم خصوصی به میان آورده است.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران پس از مطالعه‌ای که نشان داد هوش مصنوعی می‌تواند در پیش‌بینی جهت‌گیری سیاسی افراد بر اساس تصاویر چهره‌های بدون حالت و بی احساس آنها موفق باشد، هشدار می‌دهند که فناوری‌های تشخیص چهره «تهدیدکننده‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد» هستند و «چالش‌های جدی برای حفظ حریم خصوصی» ایجاد می‌کنند،

به نقل از نیویورک پست، مطالعه‌ای که به تازگی در مجله American Psychologist  منتشر شده است، می‌گوید که توانایی الگوریتم هوش مصنوعی برای حدس زدن دقیق دیدگاه‌های سیاسی یک فرد خیره کننده است.

مایال کوزینسکی نویسنده اصلی این مطالعه گفت که ۵۹۱ شرکت‌کننده یک پرسشنامه درباره گرایش سیاسی را قبل از اینکه هوش مصنوعی گرایش سیاسی آنها را از چهره‌شان توصیف کند، پر کردند و هوش مصنوعی تحلیل خود را با پایگاه ‌داده حاصل از آن پرسشنامه‌ها برای پیش‌بینی گرایش سیاسی آنها مقایسه کرد.

کوزینسکی که دانشیار رفتار سازمانی در دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی دانشگاه استنفورد است، می‌گوید: من فکر می‌کنم که مردم متوجه نمی‌شوند که صرفاً با در اختیار قرار دادن یک عکس، چقدر خود را در معرض شناخت قرار می‌دهند.

ما می‌دانیم که گرایش جنسی، گرایش سیاسی و دیدگاه‌های مذهبی مردم باید محافظت شود. این قبلا متفاوت بود. در گذشته می‌توانستید به حساب فیسبوک هر کسی وارد شوید و مثلاً دیدگاه‌های سیاسی، پسندها و صفحاتی که دنبال می‌کند را ببینید. اما سالها پیش فیسبوک این قابلیت را مسدود کرد، زیرا برای سیاست‌گذاران، فیسبوک و روزنامه‌نگاران واضح بود که از نظر حریم خصوصی قابل قبول نیست و خیلی خطرناک است.

اما همچنان می‌توان به فیسبوک رفت و عکس هر کسی را دید. شخصی که عکسش را می‌بینید احتمالا هرگز شما را ندیده است و هرگز گرایش سیاسی خود را با شما به اشتراک نگذاشته است. با این حال، آنچه این مطالعه جدید نشان داده این است که تنها از روی عکس یک فرد، هر چند بدون احساس و حالت باشد، گرایش سیاسی وی را حدس زد.

پژوهشگران برای این مطالعه تصاویر شرکت کنندگان را به شیوه‌ای بسیار کنترل شده جمع‌آوری کردند.

آنها می‌گویند شرکت کنندگان یک تیشرت مشکی ساده پوشیده بودند و زیورآلات خود را درآورده بودند و در صورت لزوم ریش خود را اصلاح کرده بودند. سپس از دستمال مرطوب صورت برای از بین بردن لوازم آرایشی استفاده شد تا زمانی که هیچ چیز روی پوست آنها باقی نماند. موهای بلند آنها با استفاده از کش مو، سنجاق مو و هدبند به عقب کشیده شد و در عین حال مراقب بودند که موهایشان بیرون نیاید.

سپس الگوریتم تشخیص چهره VGGFace۲ تصاویر چهره آنها را بررسی کرد.

نویسندگان می‌گویند، یافته‌های آنها بر ضرورت تشخیص و رسیدگی به خطرات احتمالی فناوری تشخیص چهره برای حریم خصوصی افراد تأکید می‌کند.

آنها افزودند: شاید مهم‌تر از همه اینکه یافته‌های ما نشان می‌دهد که فناوری‌های نظارت بیومتریک گسترده‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، تهدیدکننده هستند. در هر حال نتایج ما نشان می‌دهد که ویژگی‌های صورت حتی در حالت خنثی و بدون ابراز احساسات نیز مقدار قابل توجهی از نشانه‌ها را منتقل می‌کند که استفاده از فناوری تشخیص چهره می‌تواند نشان دهنده کنترل کمتر افراد بر حریم خصوصی خود باشد.

کوزینسکی می‌گوید، الگوریتم‌ها را می‌توان به راحتی برای میلیون‌ها نفر به شکل بسیار سریع و ارزان اعمال کرد و مطالعه ما بیشتر یک داستان هشداردهنده در مورد این فناوری است که در تلفن همه وجود دارد و در همه جا به وفور استفاده می‌شود.

پژوهشگران در پایان به این نتیجه رسیدند که حتی تخمین‌های خام از ویژگی‌های شخصیتی افراد می‌تواند کارایی کمپین‌های متقاعدسازی انبوه آنلاین را به ‌طور قابل توجهی بهبود بخشد و پژوهشگران، مردم و سیاست‌گذاران باید توجه داشته باشند و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای تنظیم ضبط و پردازش تصاویر چهره در نظر بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • عمو کاووس نون خ چگونه بازیگر شد؟!
  • شوخی داریم، بی‌احترامی نه!
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • پایان‌ راز آلود قسمت ۱۰ سریال شوگون؛ فصل دوم حماسه پرطرفدار ژاپنی در راه است؟
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی خندیم