Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۸ امروز جمعه ۱۷ مرداد ماه دومین روز برگزار کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته آغاز شد.

در آزمون نوبت صبح جمعه، ۱۷ مرداد تعداد ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ داوطلب در ۳۶ کدرشته امتحانی شرکت می کنند. 

 در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۵۰ درصد از داوطلبان زن و ۵۰ درصد داوطلبان مرد هستند؛ به عبارت دیگر ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این آزمون و بر اساس اطلاعاتی که در سامانه خود اظهاری داوطلبان کرونایی کنکور دکتری اعلام شد ۸۵ داوطلب کنکور کارشناسی ارشد به کرونا مبتلا هستند.

از ۸۵ نفر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد که به کرونا مبتلا هستند ۲۶ نفر در تهران و از این تعداد داوطلب یک نفر در بیمارستان مسیح دانشوری و ۲۵ داوطلب در بیمارستان طالقانی بستری هستند.

 داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که مبتلا به کرونا هستند و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا که مورد تائید بیمارستان بوده  یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن  ابتلا به ویروس کرونا را در سایت بارگذاری کرده اند، از سایر داوطلبان جدا می‌شوند. آزمون این داوطلبان در یکی از بیمارستان‌های تعیین شده در شهر محل آزمون برگزار می‌شود.

بیشترین داوطلب در گروه علوم انسانی با ۴۳۳ هزار و ۹۳۶ نفر قرار دارد. پس از آن گروه فنی و مهندسی با ۱۴۵ هزار و ۵۶۴ نفر در رده بعدی قرار دارد همچنین در گروه علوم پایه تعداد ۳۹ هزار و ۲۰۸ نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی تعداد ۱۷ هزار و ۷۳۵ نفر، در گروه هنر تعداد ۵۴ هزار و ۸۸۹ نفر و در گروه دامپزشکی ۳ هزار و ۸۵ نفر ثبت نام کرده اند.

نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد  اواخر مهر اعلام می شود؛ پس از آن دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه آزاد، پیام نور، علی کاربردی، غیر انتفاعی و .. می توانند پذیرش دانشجو را شروع کنند. فرآیند انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌هایی که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

کنکور کارشناسی ارشد آغاز شد ۲۶ داوطلب کرونایی در تهران آزمون کارشناسی ارشد می‌دهند اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ در دهه دوم شهریور ۱۰ نکته ضروری برای کنکوری‌های کارشناسی ارشد ۹۹

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور کارشناسی ارشد کنکور کارشناسی ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها

دانشگاه پیام نور اعلام کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه از امروز می‌توانند محل آزمون پایان ترم خود را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانشگاه پیام نور در اطلاعیه‌ای از زمان تغییر محل آزمون مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.

براین اساس، دانشجویان می‌توانند با پرداخت شهریه از ۸ تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از طریق سامانه گلستان به نشانی ؛ Reg.pnu.ac.ir نسبت به تغییر محل آزمون خود اقدام کنند.

کد خبر 748343

دیگر خبرها

  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • آغاز ماراتن کنکور هنر و زبان‌های خارجه
  • آغاز ماراتن علمی ۳۵۵۶۱ داوطلب آزمون سراسری در لرستان
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور
  • آغاز ماراتن علمی ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳