Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابستان داغ به نیمه رسیده و فعالان دانشجویی، با پیگیری پرونده‌ها و مطالبات خود آن را برای مسئولان داغ‌تر کرده اند. 

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عرفان توانا؛ * هفته‌ای که گذشت دانشگاه‌های کشور عمدتا به دلیل برگزاری کنکور دکتری و پس از آن کنکور کارشناسی ارشد، نیمه تعطیل یا حتی کاملا تعطیل بودند. مساله رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه ها، به عنوان آزمونی برای وزارت علوم مطرح شد تا میزان توانایی این وزارتخانه را برای حفاظت از سلامت داوطلبان کنکور نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  دانشگاه‌های استان‌های مختلف کشور، در هفته گذشته که کنکور دکتری برگزار شد، شاهد برخی اتفاقات بودند که آنقدر‌ها هم نشانه‌ای از رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشت؛ به همین دلیل، وزارت علوم نمره خوبی در این زمینه دریافت نکرد. اما با برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در این هفته، این وزارتخانه در واقع وارد مرحله دوم آزمون خود شده است.   آزمون کنکور یا آزمون وزارت علوم؟ از همین رو، معاونت‌های آموزشی دانشگاه‌های مادر هر استان که به عنوان نماینده وزارت علوم در استان برای برگزاری آزمون شناخته می‌شدند، نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی بیش از گذشته زیر ذره بین دانشجویان و مطالبه گران قرار گرفتند.   بیشتر بخوانید: ظرفیت حوزه‌های امتحانی در استان اصفهان به دلیل شیوع کرونا کاهش یافته است حوزه‌های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه تبریز ضد عفونی می‌شود ۶۰ درصد ظرفیت دانشکده‌های دانشگاه فردوسی برای برگزاری کنکور‌ها استفاده می‌شود حوزه‌های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه تبریز ضد عفونی می‌شود   دانشگاه‌ها تعطیل اند؛ اما برکت از فعالیت دانشجویی نرفته است. این برکت را این هفته، دو عید بزرگ قربان و غدیر به تشکل‌های دانشجویی داد. دانشجویان و جهادگران دانشجو که حالا از فیض خدمت جهادی در مناطق محروم به دلیل شیوع کرونا بازمانده اند، کمک‌های مردمی را برای کمک به خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار جمع آوری کردند.   دانشجویان در واقع به تأسی از ائمه اطهار (ع) که به حمایت از خانواده‌های بی بضاعت و کم برخوردار و تأمین بخشی از خوراک این خانواده‌ها تأکید کرده اند، اقدامات جهادی خود را به این سمت سوق دادند.
در برخی مناطق، دانشجویان ابتکار جدیدی به خرج دادند و از خانواده‌ها دعوت کردند که برای این روز‌ها در منازل خود هر مقدار که تمایل دارند، غذای نذری بپزند و توزیع آن را به خانواده‌های کم بضاعت اختصاص دهند.

در برخی مناطق دیگر نیز، جهادگران موفق شدند از باغداران استان خود حمایت کنند. یکی از باغداران سلطانیه در استان زنجان بخشی از محصول باغات میوه خود را به جهادگران این استان اهدا کرد تا برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند مورد استفاده قرار گیرد.   بیشتر بخوانید: طرح کمک مومنانه به مناسبت عید غدیر به همت دانشجویان جهادگر فردوس برگزار می‌شود بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در بین نیازمندان غذا توزیع می‌کند طرح طبخ غذای نذری به مناسبت عید غدیر در ۳۱۳ منزل علی‌آباد کتول اجرا می‌شود ۱۵۰ بسته مواد غذایی در دهه ولایت بین نیازمندان بجنوردی توزیع شد دانشجویان دانشگاه آزاد نجف‌آباد طرح مواسات را به مناسبت عید غدیر برگزار می‌کنند   پرونده کشت و صنعت مغان زیر ذره بین دانشجویان دانشجویان اردبیلی هفته پرکاری را پشت سر گذاشتند. البته آنان پیش از این نیز پیگیر پرونده کشت و صنعت مغان بودند، اما طی هفته گذشته، اعتراض خود را به «مفت فروشی» این صنعت عظیم کشاورزی در پارس آباد، در فضای توییتری به اشتراک گذاشتند و هشتگ ابطال واگذاری را منتشر کردند.  
پیگیری مسئله واگذاری کشت و صنعت مغان و ایرادات آن از سوی دانشجویان اردبیلی ادامه دارد و آنان به دنبال مطالبه گری از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی درخصوص این واگذاری هستند.   بیشتر بخوانید: الزامات واگذاری قید شده در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در کشت و صنعت مغان رعایت نشده است واگذاری، خلاف قانون کشت و صنعت مغان / خصوصی‌سازی راه خروج از اقتصاد دولتی است، نه تاراج اموال عمومی دانشجویان اردبیلی امشب در فضای مجازی ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان را مطالبه می‌کنند ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان، مطالبه دانشجویان / گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس به کجا رسید؟   بازگشت اعتراض به هپکو کارگران هپکو نیز دوباره در اعتراض به نبود کار و اشتغال در کارخانه و سوءمدیریتی که از سوی مدیران این شرکت اعمال می‌شود، دست به تجمعات اعتراضی زدند. کارگران می‌گویند که بلاتکلیفی و تصمیمات اشتباه، باعث شده این روز‌ها شرکتی که ظرفیت تولید سالانه بیش از هزار دستگاه را دارد، تعطیل باشد و بدون کار. از سوی دیگر، مسئولان سازمان خصوصی سازی، به عنوان مالک فعلی سهام عمده هپکو هنوز توضیحی درباره نحوه واگذاری این شرکت به تأمین اجتماعی و وظایفی که دولت برای رونق تولید به عهده این سازمان گذاشته، ارائه نداده است.   بیشتر بخوانید: ادامه اعتراضات در هپکو / کارگران خواستار عزل مدیران ناتوان شرکت هستند ادامه اعتراضات کارگران هپکو / خواسته معترضان؛ دریافت حقوق از طریق رونق کار! انتقادات کارگران به تفاهم نامه‌های سه شرکت معدنی با هپکو / بدون انعقاد قرارداد تفاهم نامه‌ها الزام آور نیستند دور جدید اعتراضات هپکو به روز سوم رسید / عزل مدیریت، مهمترین خواسته کارگران کارگران هپکو برای چهارمین روز پیاپی تجمع اعتراضی تشکیل دادند نمایندگان جلسه‌ای با حضور وزیر کار، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و کارگران هپکو برگزار کنند   خرید و فروش انفال در جنگل‌های مازندران! هفته گذشته در مازندران اخبار عجیبی روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. بخشی از اراضی جنگلی هیرکانی به شخصی واگذار شده بود و وی برای این اراضی سند داشت. پرونده بازگرداندن ۵۶۰۰ هکتار از جنگل هیرکانی به منابع طبیعی کشور حدود ۶ ماه بسته شد و دادگاه رای را به نفع خادمی صادر کرده و سند‌های سازمان جنگل‌های منابع طبیعی نیز باطل شد و حالا با دستور رئیس قوه قضائیه بناست تا دوباره این پرونده پیگیری شود.

نکته عجیب این بود که این اراضی جزو انفال محسوب می‌شود و امکان خرید و فروش آن‌ها وجود ندارد. آنچه مشخص است اینکه بر اساس ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، اگر رئیس قوه قضاییه رأی قطعی صادره از مراجع قضایی را خلاف شرع بداند، می‌تواند پرونده را برای دیگر بار به دیوان عالی کشور ارسال کرده تا مورد رسیدگی مجدد قرار بگیرد.   پرونده زباله‌ها روی میز قاضی پرونده دپوی زباله‌ها نیز این هفته دوباره مطرح شد. بسیاری از مناطق و محلات استان و ساری با معضل زباله‌های بی سر پناه دست و پنجه نرم می‌کنند. زباله‌هایی که جایی برای تصفیه آن‌ها در نظر گرفته نشده و منشا بسیاری از آلودگی‌ها در سطح استان شده است.
پیشتر در چند گزارش به تاثیرات مخرب پسماند‌های رها شده در حواشی ساری و دیگر شهر‌های این استان پرداختیم. مردم کیاسر و چهاردانگه ساری ۱۴ سالی می‌شود که با بوی نامانوس زباله هم نشین اند و صدایشان به جایی نرسیده. بار‌ها اعتراض و تحصن کرده اند، اما راه به جایی نبرده و مسئولی پاسخگوی این حجم از دلخوری مردم مازندران نبوده است.

اخیرا یک جوان قایمشهری دستگاهی برای بازیافت پسماند طراحی کرده که مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.  
بیشتر بخوانید: آیا وقف جنگل‌های هیرکانی آقمشهد واقعیت دارد؟ / دو مدل سند برای بیش از ۵۰۰۰ هکتار زمین! روایت زباله‌های بی‌سر پناه مازندران و بی‌مهری به دستگاه بازیافت پسماند جوان قائمشهری! چالش‌های دانشجویان علوم پزشکی کازرون با اینکه چندماهی از برگزاری دوره‌های کارورزی در شرایط کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌گذرد، با این حال هنوز چالش دانشجویان کارورز و کارآموز پزشکی با دانشگاه‌ها حل نشده است. نمونه اش هم دانشگاه علوم پزشکی کازرون است.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی و علوم پزشکی و پرستاری که فارغ التحصیلی آن‌ها به برگزاری دوره‌های کارورزی بستگی دارد، باید این دوره‌ها را بگذرانند، ولی شرایط حضور در بیمارستان‌ها، آن هم با وضعیت گسترش شیوع ویروس کرونا کار را برای آنان مشکل‌تر کرده و آن‌ها نگران عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوع آن در محیط درمانی هستند.  
با این حال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کازرون می‌گویند که بیمارستان‌ها قوانینی دارند و نمی‌توانند از این قوانین تخطی کنند؛ بنابراین مشکلات دانشجویان مربوط به قوانین بیمارستان‌ها است و راه حل آن ربطی به دستورالعمل‌های وزارت بهداشت ندارد.   بیشتر بخوانید: گلایه‌های دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد کازرون و تدابیر مسئولان   باران دردسرساز در بجنورد هفته گذشته بارش‌های تابستانی در خراسان شمالی باعث شد این نعمت الهی برای مردم همراه با سختی باشد. هر بار که باران می‌بارد و سیل راه می‌افتد، دسترسی مردم به آب شرب هم قطع می‌شود.

آب شرب مردم بجنورد از سد شیرین دره تأمین می‌شود، اما این سد برای مصارف کشاورزی ساخته شده و هر بار که باران می‌بارد، حجم عظیمی از گل و لای پشت سد جمع می‌شود و آب شرب با گل و لای به خانه‌های مردم می‌رود.

مسئولان برای حل این مشکل طرح بهره برداری از آبگیری سطحی را در نظر گرفته اند که با وجود پیشرفت ۹۷ درصدی آن، هنوز آنقدر‌ها امیدی برای رسیدن آب شرب با کیفیت به خانه‌های مردم نیست.   بیشتر بخوانید: بارانی که برای بجنوردی‌ها نقمت است / قطعی آب شرب پس از هر بارش   هفته داغ هفت تپه مساله هفت تپه نیز در هفته گذشته هم از سوی فعالان دانشجویی، هم فعالان کارگری و هم نمایندگان مجلس پیگیری شد. پس از بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس از این منطقه، یک گفتگوی ویژه نیز در شبکه خبر با حضور خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اسدبیگی، قائم مقام مدیرعامل شرکت هفت تپه و گروهی از کارگران شکل گرفت که هر یک از موضع خود به پرونده نگاه می‌کردند.   البته با قول نمایندگان، چهارشنبه نیز جلسه مفصلی در کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شد و به بررسی بیشتر این موضوع پرداخته شد.  
فعالان دانشجویی خوزستان نیز در توییتر واکنش‌های زیادی نسبت به مساله هفت تپه صورت دادند و بی تفاوتی مسئولان استانی را نسبت به این موضوع به رخ کشیدند.   بیشتر بخوانید: واکنش فعالان دانشجویی خوزستان به بی‌کفایتی مسئولان استان / آقایان! مبادا به غیرتِ نداشته‌تان بر بخورد اسدبیگی هفت تپه را با ۶ میلیارد تومان خریداری کرده!  افت تولید شکر هفت تپه نتیجه خصوصی‌سازی شرکت است 

تابستان داغ دانشگاه‌ها به نیمه رسیده است و فعالان دانشجویی، با پیگیری پرونده‌ها و مطالبات خود آن را برای مسئولان داغ‌تر کرده اند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هپکو شیوع کرونا کنکور ارشد 99 فعالان دانشجویی کشت و صنعت مغان کارشناسی ارشد برگزاری آزمون بیشتر بخوانید کارگران هپکو وزارت علوم هفته گذشته دانشگاه ها خانواده ها علوم پزشکی زباله ها هفت تپه آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیدعلی آقا میرجلیلی با اشاره به برگزاری، آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اختصاصی گروه آزمایش علوم ریاضی و فنی و داوطلبان پذیرش دانشجو فرهنگیان صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: این آزمون ساعت ۸:۳۰ صبح شروع شد و برای داوطلبان منحصر به علوم ریاضی و فنی با پاسخگویی دفترچه های شماره ۱و ۲ در زمان ۱۰:۵۰ پایان یافت.


میرجلیلی ادامه داد: برای متقاضیان دانشگاه فرهنگیان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی علاوه بر دفترچه سوالات ۱و ۲ دارای دفترچه سوال شماره ۳ نیز بودند و آزمون ساعت ۱۱:۵۵ خاتمه یافت. تعداد شرکت کنندگان خواهر آزمون سراسری این دوره ۵۶۵ نفر بودند.


معاون آموزش و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد متذکر شد: این دانشگاه از امکانات و فضای فیزیکی مناسبی برخوردار است که علاوه بر آزمون‌های داخلی در تعامل با سایر نهادهای استان یزد آزمون‌های متعددی را برگزار کرده است.

وی از تمامی عوامل اجرایی، کارکنان، استادان و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد که با تلاش و جدیت در برگزاری مطلوب روز نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ نوبت اول ایفای نقش داشتند، تشکر و قدردانی نمود

کد خبر: 1228466 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • مهلت انتخاب رشته دکتری، امروز به پایان می رسد
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • ۵۸درصد داوطلبان کنکور در قرچک متقاضی آزمون دانشگاه فرهنگیان هستند