Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24 -ام‌تی‌ان در سال ۲۰۰۴ توانست با پشت سرگذاشتن رقیب خود، ترک‌سل، برنده مناقصه شرکت ایرانسل، اپراتور خصوصی تلفن همراه در ایران، شود.شرکت عظیم مخابراتی ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی که بزرگترین شرکت تلفن همراه قاره آفریقا است روز پنج‌شنبه ۱۶ مرداد از قصد خود برای خروج از خاورمیانه و تمرکز بر قاره آفریقا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شرکت که در ایران نیز فعالیت دارد، گفته است برای عبور از بحران کرونا قصد دارد تا طرح و برنامه فعالیت‌های خود را ساده‌تر کرده و با خروج منابع خود از خاورمیانه، فعالیتش را به آفریقا محدود کند.این شرکت که سال ۱۹۹۴ تأسیس شد در بخش خاورمیانه‌ای خود در ایران، سوریه، یمن، افغانستان و سودان فعالیت دارد.راب شاتر، رئیس مدیر اجرایی ام‌تی‌ان با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که به عنوان اولین اقدام، این شرکت در مراحل پایانی گفت‌وگوها برای فروش ۷۵ درصد از سهام خود در ام‌تی‌ان سوریه است.او اضافه کرد که خروج ام‌تی‌ان از خاورمیانه «در میان‌مدت و با نظم و قاعده انجام خواهد شد.»ام‌تی‌ان در سال ۲۰۰۴ توانست با پشت سرگذاشتن رقیب خود، ترک‌سل، برنده مناقصه شرکت ایرانسل، اپراتور خصوصی تلفن همراه در ایران، شود و ۴۹ درصد سهام آن را در اختیار بگیرد.

در مردادماه ۹۷ خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرد که شرکت ام‌تی‌ان تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا از پروژه اپراتور فیبر نوری (ایرانیان نت) کنار می‌کشد. به گفته بلومبرگ پروژه ۷۵۰ میلیون دلاری ام‌تی‌ان در این زمینه تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا متوقف شده است. سهام ام‌تی‌ان در شش ماه دوره اپیدمی کرونا تا ۹.۴ درصد رشد داشته است. مدیر اجرایی شرکت افزوده که شرکت ام‌تی‌ان در خاورمیانه در موقعیت خوبی است اما "بخش کوچکی در یک محیط پیچیده" بوده است.به گفته آقای شاتر این شرکت درصدد واگذاری ۴۹ درصد سهامش در شرکت ایرانی "ایرانسل" است. او از جمله دلایل تغییر جهت از خاورمیانه را کاهش ارزش پول برخی کشورهای منطقه خواند.

شرکت ام‌تی‌ان در سال ۲۰۰۶ وارد بازار مخابراتی افغانستان شد و یکی از شرکت‌های عمده در این کشور شمرده می‌شود.وزارت مخابرات افغانستان می‌گوید "شرکت ام‌تی‌ان با توجه به حجم سرمایه گزاری، تعداد مشترکین و بازار که در افغانستان دارد، صرفا تصمیم گرفته تا در صورت یافتن شرکت و معامله مناسب، سهام خود در افغانستان را بفروشد و تمرکز خود را روی کشورهای آفریقایی بیشتر کند."

منبع: ساعت24

کلیدواژه: شرکت ام تی ان ام تی ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است