Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: یک مقام ارشد سابق در دولت آمریکا اعلام کرد از برایان هوک، نماینده ویژه دولت این کشور در امور ایران خواسته شد که استعفا کند تا مسئولیت شکست استراتژی واشنگتن علیه ایران، بر گردن او بیفتد.

این مقام ارشد پیشین که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با روزنامه مدعی شد: «ایران محدودیت‌های غنی‌سازی، انباشت اورانیوم و توسعه سامانه‌های تأمین را شکسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تمام داده‌های تجربی، وضعیت کنونی از زمان حضور آمریکا در برجام بدتر است و آن‌ها به طرز چشمگیری اقدامات بد خود را افزایش دادند.»

او ادامه داد: «اگر به زعم شما این استراتژی موفق بود، نمی‌دانم چرا باید نماینده خود را اخراج کنید.»

این مقام سابق آمریکایی افزود: «چه کاری جز وارد کردن صدمه جدی به اقتصاد ایران انجام داده‌ایم؟ اگر استراتژی آن بود، خوب انجام شد. اگر استراتژی، جلوگیری از دستیابی آن‌ها به تسلیحات اتمی بود، آن‌ها اکنون گام‌های بیشتری برداشته‌اند. نشنیده‌ام کسی، حتی از راست‌های افراطی، بگوید این استراتژی کارگر بود.»

نیویورک‌تایمز در خصوص استعفای برایان هوک، می‌نویسد: «استعفای برایان هوک ۵۲ ساله، اندک احتمال باقی‌مانده برای یافتن مسیری دیپلماتیک با ایران، آن هم قبل از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ را از بین خواهد برد.»

این گزارش همچنین افزود: «در ۴ سالی که برایان هوک نماد تحریم‌های آمریکا علیه ایران شناخته می‌شد، اختیار از سرگیری مذاکرات مستقیم با تهران را داشت.»

نیویورک‌تایمز در ادامه تاکید می‌کند: «از نظر بسیاری در ایران، اروپا و حتی در آمریکا، برایان هوک فردی بود که تنها به دنبال تجزیه ایران بود و تنها قصد داشت تا ایران را وادار به مذاکره مجدد پس از امضای برجام کند.»

برایان هوک در اولین روز ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸، به سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران منصوب شد. او در طول این دوران به عنوان نماد اتخاذ سیاست‌های خصمانه و نماد فشار حداکثری علیه کشورمان شناخته شد. هوک از جمله افرادی بود که پس از عزل رکس تیلرسون و به روی کار آمدن مایک پمپئو همچنان به فعالیت خود ادامه داد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود خبر استعفای نماینده این کشور در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا را تایید کرد. گفته می‌شود که الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا جایگزین هوک خواهد شد.
جانشین برایان هوک کیست؟

الیوت آبرامز هفتاد و دو ساله در دوران بوش و ریگان در سیاست خارجی نقش داشت. آبرامز در جریان ماجرای ایران کنترا در ریاست جمهوری ریگان به اتهام پنهان کردن اطلاعات از کنگره مجبور به پاسخگویی در مقابل نمایندگان شد، اما توسط جورج اچ دابلیو بوش مورد عفو قرار گرفت. آبرامز روابط نزدیکی نیز با لابی‌های حامی اسرائیل دارد و عضو شورای یادبود هولوکاست در آمریکاست.

همچنین، آبرامز در تلاش برای برنامه‌ریزی کودتا علیه هوگو چاوز، رئیس جمهور چپگرای آن کشور نقش داشته است. آبرامز به قدری کارنامه ننگینی دارد که از او در نشریات چپ آمریکایی، چون «نیشن» با عنوان «جنایتکار جنگی» و «عامل نسل زدایی» یاد می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: برایان هوک استعفا پمپئو ونزوئلا صراط برایان هوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو

پایگاه آکسیوس گزارش داده گروهی از اعضای مجلس سنای آمریکا با مقام‌های ارشد دیوان بین‌المللی کیفری دیدار کرده‌اند.   طبق این گزارش سناتورها نگرانی خود را از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های اسرائیل ابراز کرده‌اند. گزارش‌ها طی روزهای گذشته از احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های ارشد اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو حکایت داشته است.   پایگاه آکسیوس روز چهارشنبه هم گزارش داده بود اسرائیل به دولت جو بایدن هشدار داده چنانچه دیوان بین‌المللی کیفری اقدام به صدور قرار دستگیری برای سران این رژیم کند اقدامات تلافی‌جویانه‌ای علیه تشکیلات خودگردان اتخاذ خواهد کرد که می‌تواند به سقوط آن منجر شود.   این گزارش‌ها در شرایطی منتشر می‌شوند که برخی گزارش‌های رسانه‌ای طی دو هفته گذشته از آماده شدن دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور قرار بازداشت علیه سران اسرائیل از جمله «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر «یوآو گالانت»، وزیر جنگ و «هرزی هالوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم حکایت دارند.   دیوان بین‌المللی کیفری که مستقر در شهر «لاهه» هلند است وظیفه رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت‌های جنگی را به عهده دارد. این دداگاه از سال ۲۰۲۱ در حال تحقیق درباره احتمال وقوع جنایت‌های جنگی توسط ارتش اسرائیل و گروه‌های فلسطینی است. گفته می‌شود «عملیات ۷ اکتبر» (عملیات طوفان‌الاقصی) و جنگ غزه نیز اکنون به دامنه موضوعات مورد تحقیق توسط دیوان بین‌المللی دادگستری اضافه شده است.   چند روز قبل‌ وب‌سایت اسرائیلی والانیوز در گزارشی از «تماس‌های بی‌وقفه» نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت علیه سران رژیم اسرائیل خبر داده بود. با آنکه آمریکا جزو کشورهای امضاکننده اساسنامه رم برای تشکیل دیوان کیفری بین‌المللی نیست اما این دادگاه بابت اثرپذیری از نظرات مقام‌ها در واشنگتن مورد انتقاد قرار گرفته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نطق نماینده آمریکا علیه ماشین سرکوب دانشجویان
  • فیلم| نطق نماینده آمریکا علیه ماشین سرکوب دانشجویان
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو