Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:14:28 GMT

تماس های اورژانس با شروع کرونا ۴ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۸۰۵۹

تماس های اورژانس با شروع کرونا ۴ برابر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، افزود: اورژانس، ۷۵ درصد بیماران کرونایی را منتقل می‌کند و بقیه خودشان به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، اما ۱۰۰ درصد بیماران مثبت کرونایی توسط تیم عملیات ویژه اورژانس ۱۱۵ منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار اصلی اورژانس، فوریت‌های پزشکی است و مردم برای این منظور با شماره تلفن ۱۱۵ تماس می‌گیرند، ادامه داد: زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد تلفن‌های شماره ۱۱۵ چهار برابر شد و مجبور شدیم یک مرکز پاسخگویی جدایی را ایجاد کنیم تا پاسخگوی افراد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولیوند با اشاره به اینکه تیم عملیات ویژه‌ای برای زمان حوادث و بلایا داریم اضافه کرد: این تیم، آمبولانس‌های مجزا و تخصصی دارند و این تیم برای خدمت رسانی به کرونا در حال انجام وظیفه است.

وی افزود: شیفت‌های کارکنان ما ۲۴ ساعت کار و ۴۸ ساعت استراحت بود که اکنون این عدد به ۲۴ ساعت کار و ۱۲ ساعت استراحت تبدیل شده است.

کولیوند اضافه کرد: ۴ نفر از همکاران اورژانس در راه خدمات رسانی به بیماران کرونایی و به علت ابتلاء به بیماری کرونا به شهادت رسیدند و ۱۹۰۰ نفر نیز مبتلا شدند که بهبود یافتند و اکنون با روحیه جهادی در حال خدمت رسانی هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سامانه ۴۰۳۰ به پرسش‌های افراد درباره کرونا پاسخ می‌دهد، اما سامانه ۱۱۵ هم در خدمت مردم است و هر کسی که علائمی از کرونا دارد می‌تواند با این سامانه تماس بگیرد و به آن‌ها خدمت رسانی می‌شود.

کولیوند با اشاره به اهمیت و لزوم رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری کرونا افزود: استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها و رعایت فاصله‌های اجتماعی و بهداشت فردی از راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

وی اضافه کرد: دردهای عضلانی و مشکلات گوارشی و تنگی نفس، سرفه و تب، خستگی و کوفتگی از جمله نشانه‌هایی است که بیماران در تماس با اورژانس آن را اعلام می‌کنند، اما بیشتر از همه علائم گوارشی، تنفسی و تب است.

کد خبر 4992976

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا اورژانس کشور ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری کووید 19 سازمان نظام پزشکی سعید نمکی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز خبرنگار سازمان انتقال خون ایران آلزایمر ماسک طبی محرم 99 هپاتیت اورژانس کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی

علی فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان ابتدای ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم معلمان ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • تصمیم قطعی رئال برای جشن قهرمانی
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • رامون کالدرون: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که رئال مادرید، کار آسانی برابر بایرن مونیخ خواهد داشت
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت