Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:27:47 GMT

صنایع کوچک خوزستان نیازمند تامین مواد اولیه هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۸۱۷۳

صنایع کوچک خوزستان نیازمند تامین مواد اولیه هستند

به گزارش ایرنا ایمان علیرضایی پنجشنبه در کارگروه تخصصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که در سرسرای این شورا برگزار شد، اظهارداشت: صنایع استان خوزستان به واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می‌شوند و بیشترین میزان اشتغال در حال حاضر در بخش صنایع کوچک است.

وی ادامه‌داد: این صنایع در حال حاضر با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند که یکی از مهمترین آنها نبود مواد اولیه در زمینه ورق‌های فولادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضایی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از صنایع کوچک در معرض ورشکستگی قرار دارند، یادآورشد: آسیب پذیرترین بخش جامعه یعنی کارگران در این واحدها مشغول کار هستند که ممکن است به دلیل چالش های موجود تعداد زیادی از آنها بیکار شوند.

رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز  گفت: این درحالی است که در استان خوزستان ظرفیت و استعداد تامین نیاز این صنایع وجود دارد.

محمد جواد امانی افزود: دلال‌ها و واسطه‌ها از این شرایط در حال سوء استفاده هستند تا جایی که فروش ورق مورد نیاز صنایع را با ۲ برابر قیمت واقعی بفروش می‌رسانند.

وی با تاکید بر اینکه همه واحدهای تولیدی مرتبط با صنایع فلزی در خوزستان دچار چنین چالشی هستند، گفت: با وجود اینکه ظرفیت لازم برای عرضه ورق‌های فولادی در خوزستان وجود دارد اما بالاجبار باید به استان‌های دیگر و یا شرکتی مانند فولاد مبارکه اصفهان مراجعه کنیم. 

 رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خواستار رفع هرچه سریعتر این چالش در استان شد و گفت: در خوزستان امکان انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین صنایع و فولاد اکسین خوزستان وجود دارد و لازم است تا ساز و کارهای آن برای بهبود شرایط تولید فراهم شود.

تفاهمنامه صنایع کوچک با فولاد اکسین احیاء شود

رییس هیات مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شماره چهار اهواز با اشاره به اینکه پیش از این تفاهمنامه‌ای بین صنایع کوچک و فولاد اکسین خوزستان در راستای تامین مواد اولیه مورد نیاز وجود داشت، گفت: در ابتدا لازم است نیازسنجی دقیقی صورت بگیرد تا در چارچوب مشخصی فولاد اکسین اقدام به عرضه ورق مورد نیاز صنایع کند.

غلامرضا عباسی نورآبادی تصریح‌کرد: در صورت اختصاص سهمیه‌ای ویژه به استان، صنایع کوچک از بحران جدی خارج می‌شوند.

وی خاطرنشان‌کرد: به عنوان مثال طی پایشی که از در شهرک صنعتی شماره چهار اهواز صورت گرفت، واحدهای تولیدی این شهرک سالانه به یک هزار تن ورق تولیدی فولاد اکسین نیاز دارند.

در اهواز پنج شهرک صنعتی با یک هزار واحد تولیدی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان ابتدای مردادماه جاری در نشست بررسی مشکلات شرکت‌های فولادی استان اعلام کرد: قبل از اینکه مواد اولیه تولید شده در شرکت‌های فولادی در بورس عرضه شود باید ابتدا نیاز کارخانجات و صنایع داخل خوزستان تامین گردد.

یکی از مهمترین نیازهای صنایع فولادی در استان تامین ورق، شمش و اسلب فولادی است.

برچسب‌ها رونق تولید اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید اهواز رونق تولید اهواز فولاد اکسین صنایع کوچک مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونین سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در شرکت‌های داروسازی «توفیق دارو» و «خوارزمی» از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند همچنین حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، امروز از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در جهت پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

دادستان تهران درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم همچنین در جهت حل مشکل فرسودگی ماشین آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

صالحی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به عدم تأمین نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، عدم تخصیص به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد قطعاً در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد همچنین متعاقباً جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولین امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند؛ به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 6094880

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • مشکل طولانی شدن ترخیص مواد اولیه دارو برطرف می‌شود
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود