Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@13:03:29 GMT

اوج گیری تورم در هلند و روسیه

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۸۶۷۵

اوج گیری تورم در هلند و روسیه

به گزارش تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم هلند در ۱۲ ماه منتهی به ژوییه به ۱.۷ درصد رسید که این رقم ۰.۱ درصد بیشتر از نرخ تورم ثبت شده در بازه زمانی مشابه منتهی به ماه قبل بوده است. طی این مدت در هلند بیشترین کاهش قیمت‌ها در فرهنگ و آموزش (از ۳.۴ درصد به ۳.۱ درصد)، مواد غذایی و نوشیدنی (از ۲.۷ درصد به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد) و لوازم منزل (از ۲.۶ درصد به ۱.۶ درصد) مشاهده شده است.

از سوی دیگر تورم در بخش حمل و نقل افزایشی بوده و از منفی ۰.۱ درصد به ۰.۱ درصد رسیده است. هسته تورمی که به دلیل نوسانات بالا، تغییرات قیمتی گروه مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد از ۲.۴ درصد در ماه ژوین به ۲.۳ درصد در ماه ژوییه کاهش پیدا کرده است. تورم ماهانه این کشور نیز ۱.۱ درصد بوده است.

متوسط نرخ تورم هلند در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ برابر ۳.۲۱ درصد بوده است که بیشترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۷۴ با ۱۱.۱۹ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به فوریه ۱۹۸۷ با منفی ۱.۳ درصد بوده است. در هلند بیشترین وزنه تورم مربوط به تورم آب و برق و گاز با ۲۴.۵ درصد است و پس از این بخش، حمل و نقل با ۱۱.۶ درصد و غذا و نوشیدنی با ۱۱.۳ درصد قرار دارند.

از سوی دیگر نرخ تورم در روسیه نیز افزایشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به ژوییه، نرخ تورم در روسیه از ۳.۲ درصد در ماه ژوئن به ۳.۴ درصد در ماه ژوییه افزایش یافته است که این نرخ، بیشترین نرخ تورم هشت ماه اخیر محسوب می‌شود.

مواد غذایی و نوشیدنی با ۴.۲ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، خدمات با تورم ۲.۵ درصد در رده بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به حمل و نقل با ۰.۴ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم روسیه در ماه ژوییه ۰.۴ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۲ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در این کشور در ماه قبل است.

بانک مرکزی روسیه دستیابی به تورم چهار درصدی را تا پایان امسال هدفگذاری کرده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نرخ تورم هلند پارسی خبر تورم درصد بوده درصد در ماه نرخ تورم ثبت شده ۴ درصد ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی شاه‌حسینی با اشاره به نتایج شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در فروردین سال ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: بر اساس آمار‌ها نرخ تورم فروردین ماه در استان یزد ۲.۳ درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۰.۳ درصد کمتر است.

وی از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه زیر گروه‌های کالایی خوراکی‌ها و غیر خوراکی‌ها در استان خبر داد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفندماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه استان یزد برای زیرگروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۲.۲ درصد و برای زیرگروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۴ درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه کالایی خوراکی‌ها رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور (بر اساس رتبه بندی بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ) را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد اظهار داشت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد نیز پس از ماه‌ها به زیر میانگین کشوری رسید، این درحالی است که نرخ برای استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ معادل ۲۹.۳ درصد بود که نرخ کشوری ۳۰.۹ درصد می‌باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه کنترل و پایش تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب خواهد شد تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: رصدخانه کنترل و پایش تورم استان که به ابتکار استاندار یزد ایجاد گردیده، با رصد دقیق ریشه‌های تورمی استان و تدوین طرح‌های بهبود، به صورت مستمر و شبانه روزی تلاش کرد با اجرای برنامه‌های اصلاحی تورم استان را مهار کند و تاکنون در دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نطقه موفقیت چشم گیری داشته است.

دیگر خبرها

  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد