Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@00:28:23 GMT

وجود انبارهای مواد شیمیایی در تهران خطرناک است

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۸۸۸۵۵

وجود انبارهای مواد شیمیایی در تهران خطرناک است

تین نیوز

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نسبت به خطر وجود دو انبار مواد شیمیایی شهران و بعثت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به خطر وجود انبار‌های مواد شیمیایی در داخل شهر تهران گفت: انبار‌های مواد شیمیایی که در داخل شهر تهران هستند در ابتدای ساخت، خارج از شهر محسوب می‌شدند، اما با گسترش شهر تهران آن‌ها هم داخل شهر قرار گرفتند و حال وجود آن‌ها خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وجود انبار‌های مواد شیمیایی داخل شهر تهران مسأله مهمی است که چندبار در شهرداری آن را پیگیری و در این خصوص تذکراتی ابلاغ کردیم، اما متأسفانه تاکنون توجهی نشده است.

کرمی در مورد نهاد‌های مسئول در برابر انتقال انبار‌های شیمیایی تصریح کرد: تخلیه و انتقال این انبار‌ها برعهده شهرداری نیست، بلکه مربوط به نهاد‌های مرتبط با آن انبار‌ها می‌شود، برای مثال انبار شیمیایی شمیران متعلق به شرکت نفت و نیروگاه بعثت برای وزارت نیرو است و این نهاد‌ها باید اقدام به انتقال آن‌ها کنند.

او افزود: وظیفه ما این است که خطرات وجود آن‌ها را شناسایی و به این نهاد‌ها تذکر دهیم که تاکنون چندبار این کار را کردیم، اما به دلیل مشکلاتی که وجود دارد، انجام نشده است.

‌رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مورد موانع انتقال این انبار‌ها بیان کرد: تخلیه و انتقال این انبار‌ها هزینه بسیار بالایی دارد، به همین دلیل تاکنون این اتفاق نیفتاده است و همچنان داخل شهر وجود دارند و تانکر‌ها از محل آن‌ها، حمل بار می‌کنند.

کرمی با اشاره به خطراتی که این انبار‌ها برای مجتمع‌های مسکونی دارند، گفت: قطعا این انبار‌ها حادثه‌ای مانند بیروت را رقم نمی‌زنند و اگر انفجاری هم صورت گیرد بسیار سبک‌تر است، اما خطر وقتی ایجاد می‌شود که تانکر‌های حمل سوخت در جاده یا بزرگراه‌ها واژگون شوند و آتش‌سوزی رخ دهد، بنابراین باید مسأله انتقال این انبار‌ها را بیشتر از قبل، پیگیری و به نتیجه برسانیم.

او تصریح کرد: پیشنهاد می‌دهم تا زمان انتقال این انبار‌ها به خارج از شهر، دور آن‌ها را دیوارکشی کنند تا مجتمع‌های مسکونی تا حدودی از خطر مصون بمانند.

گفتنی است؛ فاجعه بیروت نشان داد مطالبه خروج انبار‌های مواد شیمیایی از شهر‌ها همچون خروج انبار نفت از شهران و انبار بعثت، امروز نه یک مطالبه محلی بلکه مطالبه‌ای ملی است.

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: انبار های مواد شیمیایی انتقال این انبار ها شهر تهران حمل و نقل داخل شهر نهاد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)

 

 

 

منبع : خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته (فیلم) تصادف شدید اتوبوس مسافربری با یک تراکتور (فیلم) راننده نیسانی که از تصادفی مهیب جان سالم به در برد (فیلم)

دیگر خبرها

  • اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • عکسی از انبار رنو در تهران آذر ۱۳۵۵